Hirdetés

Míg tavaly 50 partnerrel indították el a kampányt, addig idén már több mint 80-an álltak a Pécs Nyitva kampánya mögé, miközben újabb és újabb szereplők is folyamatosan jelzik csatlakozási szándékukat. A június elsején indult Pécs Nyitva 2.0 részleteit szerdán mutatták be. 

Június elsejével elindult a második Pécs Nyitva országos turisztikai kampány, amelynek részleteiről Péterffy Attila polgármester, a program szakmai vezetője és a turizmusban érintett partnerek számoltak be a Király utcai Trezor Rendezvényházban tartott sajtótájékoztatón.

Péterffy Attila és Kincses Márk

Péterffy Attila polgármester felidézte, hogy a járvány első hullámának levonulását követően tavaly nyáron a Pécs Nyitva kampány turizmusélénkítő programjainak köszönhetően a belváros újra megtelt élettel, a város újra a turisták célpontjává vált. Mint mondta, mindez nem jöhetett volna létre a kampányt koordináló, a kampányban részt vevő önkormányzati, civil, turisztikai és gasztronómiai szereplők példás összefogása nélkül.

– A jelenlegi helyzet a tavalyihoz képest nagyon hasonló. A járvány nyomasztó harmadik hulláma után ugyanúgy szomjazunk a kultúrára, a szórakoztató programokra, a művészetekre és a gasztronómiai élményekre. Ez ismét egy olyan helyzet, amiben Pécs újra meg tud villanni. A Pécs Nyitva 2.0 újfent arról szól, hogy erre a helyzetre tudatosan, felkészülten reagálunk, azért hogy a város ismét a turisták kedvelt célállomása legyen. Úgy gondolom, hogy az idei kampány komolyan hozzájárulhat ahhoz, hogy a turizmus Pécsett újból jelentős, jövedelmező gazdasági ággá váljon – mondta a polgármester.

Kincses Márk, a kampány „útlevelével”

Kincses Márk, az önkormányzat turizmusfejlesztési osztályának vezetője elmondta, hogy a Pécs Nyitva egy ernyő, amelyet a város tart a szolgáltatók fölé: egy széles körű szakmai összefogás eredménye, amelyben a kulturális intézmények éppúgy megtalálják a helyüket, mint a pécsi szállásadók és vendéglátóhelyek. Hangsúlyozta, hogy míg tavaly 50 partnerrel indították el a kampányt, addig idén már több mint 80-an álltak a kezdeményezés mögé, miközben újabb és újabb partnerek is folyamatosan jelzik csatlakozási szándékukat. Ezáltal a lehetőségek száma is bővül – tette hozzá.

– Hatalmas a verseny a belföldi turizmusban, de Pécs felkészült, az egyre bővülő partneri körünknek köszönhetően pedig egészen biztos, hogy idén igazán különleges programot tudunk kínálni, megmutatva mindazt, amitől a város az idei nyár slágere lehet. Bízom abban, hogy a turisztikai szezon sikerét minden pécsi a szívén viseli, hiszen a kampány sikere mindannyiunk közös ügye – közölte.

Kiemelte, hogy a kampány során Pécsre látogatók kapnak egy „útlevelet”, amiben a partnerek kedvezményes ajánlatai találhatók meg, és amelyet a kampányhoz csatlakozó szálláshelyeken kapnak kézhez június 15-től a vendégek. Amennyiben ebben az „útlevélben” a Pécsre látogatók összegyűjtenek 3 pecsétet a kampány partnereinél, akkor garantált ajándékot kapnak a Tourinform irodában, illetve nyereményjátékon is részt vehetnek.

Végezetül elmondta, hogy Pécs és környéke egy bő hétre is kínál elegendő élményt, hiszen Orfű, Siklós, Harkány, a villányi borvidék bőséges kínálatból is lehet szemezgetni a

pecsnyitva.hu kampányoldalon.

Áldozó Krisztián, a Pécsi Kommunikációs Központ marketingvezetője röviden beszélt arról, hogy a pécsi önkormányzat kommunikációs cége hosszú évek óta stratégiai partnere több, az idei programokban részt vevő szervezetnek. Hozzátette: igyekeznek idén egy újabb egyedi kampánnyal – amely ezúttal hangsúlyosabb lesz az online térben – megküzdeni a célcsoportok figyelméért.

Bognár Szilvia is ajánlott fontos programokat

– Pécs kulturális élete mindig is színes volt, ugyanakkor korábban nem mindig sikerült elérni, hogy a város ténylegesen ki tudjon nyitni. Márpedig nekünk most ez a határozott szándékunk – mondta a sajtótájékoztatón Bognár Szilvia, kultúráért felelős alpolgármester, aki a teljesség igénye nélkül néhány olyan programot is ajánlott, amelyek a kampány keretén belül várják az érdeklődőket. Felhívta a figyelmet a Pécsi Nemzeti Színház nyári előadásaira, a június 25-én induló 54. Mecsek Rallye-ra, a rendhagyó nyári Made in Pécs Fesztiválra, a Káptalan utca nyáresti programjaira, vagy épp a Pécsi Nyári Színház darabjaira.

Bánkuti Péter, a Zsolnay Örökségkezelő NKft. operatív igazgatója a Zsolnay-negyed programkínálatából emelt ki néhány rangos, izgalmas eseményt. Mint mondta, júniusban fellép a Mongooz and the Magnet és Szeder is, a Pirogránit Esték sokszínű, számos zenei műfajt érintő koncertjeit pedig júliusban is folytatják.

Kitért a Múzeum Utca Plusz idei programjára is. A pécsi civilek, az önkormányzat, a ZSÖK, a Janus Pannonius Múzeum, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter összefogásában létrejött programsorban újra megrendezik a Pécsi Szelet baranyai gourmet pikniket, a Design Liget alkotótere is ismét helyet kap a fesztiválon, a Pécsi Pagony és a Made in Pécs csapatának köszönhetően pedig a kisgyerekek betekintést nyerhetnek a koncertek színfalai mögé. Apropó koncertek: júliusban többek között jön az Irie Maffia, a Bohemian Betyars, a Parno Graszt is. Augusztusban újra lesz Szamárfül Fesztivál is, megannyi gyermekkoncerttel – tette hozzá.

Kiemelte, hogy a ZSÖK és a Pannon Filharmonikusok idén hagyományteremtő szándékkal rendez Kodály Aperitif néven egy új szabadtéri fesztivált a Kodály Központ előtti téren, ahol a zenekar könnyed hangvétellel mutathatja be évadjának programját.

Bánkuti Péter egy méretes programlistával készült

Kőhalmi Andrea, a Janus Pannonius Múzeum marketingvezetője elmondta, hogy a járvány után „szépen lassan” növekszik a már megnyitott pécsi múzeumok látogatottsága. A programokra térve kiemelte, hogy izgalmasnak ígérkezik a Régészet Napjai június 18–20. között zajló programja, valamint a június 26-i Múzeumok Éjszakája is. Az idén kisebb keretek között megrendezett Múzeumok Éjszakájához kapcsolódva kitért arra is, hogy nem csak ekkor érdemes sötétedés után a Papnövelde utcában lévő Modern Magyar Képtárhoz ellátogatni, hiszen minden este láthatók itt a megvilágított, hatalmas zománcművészeti alkotások.

Teleky Zoltán, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke többek között arról beszélt, hogy az összefogásra idén minden eddiginél nagyobb szükség van, ezért örömmel álltak a város kezdeményezése mellé. A kampány ugyanis egy fontos lépés ahhoz, hogy Pécs és Baranya felkerüljön az ország gasztronómiai térképére.

Bánkuti Péter, Áldozó Krisztián, Bognár Szilvia, Péterffy Attila, Kincses Márk, Kőhalmi Andrea és Teleky Zoltán a kampány ismert lakatjával
Hirdetés