5 C
csütörtök, április 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálPécs titkos helyei

Pécs titkos helyei

Az igazi lokál romantikát csak egy tősgyökeres pécsi ismerheti. Titkos randihelyek, izgalmas fotózási helyszínek és csendes poharazó terek. Az önmagukat nem hirdető, csakis szájról szájra terjedő helyekre egy átutazó nehezen bukkan rá. Megosztjuk a  legizgalmasabb romantikus, titkos helyeket, hogy a friss pécsiek is el tudjanak zarándokolni a kedvelt helyszínekre.

Alagút tető

Az alagút tető vagy AT sok gimnazista, külföldi és egyetemi diák találkozási pontja. A tetőről gyönyörűen rá lehet látni a Székesegyházra, belvárosra és a város nyugati felére. Csendes és nyugodt, a világ tetején való ücsörgést idézi – az autók a lábunk alatt mennek. A belvároshoz közeli találkozópont tökéletes egy kis hétköznapi kikapcsolódásra.

Középkori egyetem nyitott parkja

Az újonnan restaurált középkori egyetemről nemrég írtunk. Ám a mögötti-körüli nyitott parkról még kevesen tudnak, csodálatos, igazi titkos zug. A szökőkutakkal és füves részekkel borított köves terület igazán ideális italozó vagy piknikező hely. Akár egy rövid séta erejéig is ellátogathatunk oda, érdemes megcsodálni a romantikus hangulatú városrészt. Ha már ott járunk, be is ugorhatunk egy tárlatvezetésre a középkori egyetem épületébe.

SONY DSC

Régi szennyvíztisztító

A pécsi vásárral szemben levő szennyvíztisztító apokaliptikus látványt nyújt. A megyeri úton fekvő elhagyatott területre érve olyan érzésünk támad, mintha hosszú évek óta egy lélek sem járt volna ott. A terület, pont elhagyatottsága miatt, kiváló fotózási helyszín lehet. Érdekes élmény ott járni, ám mindenesetre figyeljünk oda, mert a terület igen veszélyes lehet és hivatalosan tilos a bemenet.

Havi-hegyi csúcs

A Tettyétől még kicsit tovább sétálva érkezhetünk el a Havi-hegyi templomig. Az egész sétány lélegzetelállító, kiváló tér kocogásra, ám a félúton található sziklás rész a csúcsélmény. A feszület körülötti kis terület hírhedt randihely, nem véletlenül, hiszen az elénk táruló látvány feledhetetlen. Este a kivilágított sétány és város látványa még rátesz egy lapáttal a romantikussági faktorra.

Pécsi titkos helyek 2

Buday Dezső úti víztározó

Az Angster József utcáról felfelé kanyarodva érkezhetünk el egy lépcsősorhoz, mely egészen a víztározóig vezet. Maga a víztározó a Tettye Forrásház tulajdona, megközelíteni nem lehet, de az azt körülvevő zöld terület és a kilátás, ami vele jár megéri a látogatást. Ha ide tervezünk találkozót, biztosan nem találunk itt senki mást!

SONY DSC

Zsongorkő

A Kővágószőlősről és Magyarürög felől könnyen elérhető zsongorkői kilátó talán a number 1. A Jakabhegyen található kiugró sziklás rész a „világ teteje”. Mecseki kirándulások során kihagyhatatlan pont, de elmélkedés céljából is alkalmas. Ha még nem jártunk erre, mindenképpen tervezzük be!

Pécsi titkos helyek 6

Belső kertek-udvarok

Pécs belvárosában számtalan gyönyörű belső udvar található. Ezekbe ha tehetjük, nézzünk be, mert hangulatuk megfoghatatlan, száz éves belvárosi  légköre unikum. Ha van alkalmunk beszökni egy ilyen helyre akár titkos kiskertekre is bukkanhatunk. Ezek többnyire magánterületek, úgy, hogy a lakókat semmiképpen se zavarjuk.

[box title=”Figyelem!” box_color=”#db3838″]Ha a fentebb említett helyek valamelyikét tiltó tábla övezi, ne kockáztassuk meg a megközelítésüket! Csak akkor látogassuk ezeket a területeket, ha a belépést lehetővé tevő, és arra engedélyt adó táblákkal, körülményekkel találkozunk.[/box]