Pécsen egyáltalán nem ciki a kínai cucc

A kínai áruházak még mindig kedvezőtlen társadalmi megítélés alá esnek, bár az elmúlt években jelentősen csökkent ennek a mértéke. Egyre többen járnak öltözködni a távol-keleti boltokba, elsősorban az árak miatt. Van, aki azonban még mindig húzza a száját, ha meghallja, hogy „a kínaiban vásároltam”. Valóban csak a márkaboltok számítanak? Vagy már a kínai minőség is megállja a helyét?

Mindenkinek megvan a véleménye a kínai ruhaüzletekről, húsz éve még ritkaságszámba ment egy-egy távol-keleti üzlet, mára nagyon elszaporodtak.

Pécsen számos kínai boltot üzemeltet He Zhi Qiang, azaz Kínai Csaba. A kínai–magyar üzletember elmondta, a vásárlók visszajelzései nagyon pozitívak, gyakran hangot is adnak ennek, egyre többször dicsérik a boltokat, áruházakat.

– Nagy öröm érezni, hogy évről évre egyre javul a kínai üzletek megítélése. Ezzel párhuzamosan a forgalom, még ha lassacskán is, de növekszik. Sőt, idén további növekedéssel számolunk, hála a 2017-es béremeléseknek – vélekedett. A kínai üzletember szerint a sikeresség oka lehet ennek egyrészt a holmik széles skálája, a nagy választék. Hetente új termékeket is kínálnak, de az is vonzza a vevőket, hogy az árak alacsonyak, így az alacsony- és közepes jövedelműek is bátran vásárolhatnak – mondta.

kínai ruhabolt
Kínai üzlet egy piacon

Mint az köztudott, a márkaboltokban kapható csúcstermékeken is a „Made in China”,„Made in Thailand” vagy éppen „Made in Bangladesh” címkéket lehet felfedezni. Így felmerül a kérdés, hogy pontosan mi is a különbség a távol-keleti és távol-keleti áruk között. Kínai Csaba szerint a különbség egyszerű, ők nem árulnak márkaneves termékeket.

ruha adomány
Óriási a választék

Törőcsik Mária a pécsi egyetem közgazdaságtudományi karán oktat marketinget. A vásárlói magatartás szakértője elmondta, a kínai üzletek a válság alatt nyertek teret maguknak.

– Az elmúlt évek során valóban átalakult a megítélése a távol-keleti boltoknak. Az olcsó, silány, bóvli kategóriából átkerült az elfogadhatóba, ami egyértelmű siker a kínaiak számára – nyilatkozta.

A szakember szerint a másik oldal azonban az, hogy ezzel párhuzamosan nincsen fejlődés a kínált termékek terén és a kereskedők nem is törekednek erre, hiszen a piacon már sikeressé váltak.

Hirdetés