Pont erre jó a Pécs Pont

Népszerű a turisták körében a két hónapja nyílt turisztikai látogatóközpont. Egy hónapban átlagosan ötezren keresték fel a Páva Zsolt polgármester kezdeményezésére kialakított centrumot. A városunkba érkező vendégek előszeretettel vásárolnak szuvenírt a központban fellelhető több mint száz ajándéktárgyból, amelyekből a bikát ábrázoló plüssfigura és a Magasház darabjait is magában foglaló hűtőmágnesek a legkelendőbbek közé tartoznak.

A volt könyvesbolt helyén lévő városi turisztikai információs pont létrehozásáról Páva Zsolt polgármester javaslatára márciusban döntött a közgyűlés. A városvezető ugyanis már korábban is utalt rá: időszerű lenne, hogy Pécs a turisták előtt úgy tudjon megjelenni, hogy teljes képet adjon kínálatáról, turisztikai szolgáltatásairól. Ezért is volt szükség egy integrált információs pont létrehozására, ahol egyszerre jelenik meg a jegyértékesítés, valamint a programajánlási, kikapcsolódási és vásárlási lehetőség.

Ez utóbbiakkal kapcsolatban Máltesics Norbert, a pécsi Tourinform Iroda vezetője adott tájékoztatást. A két hónapja megnyílt, s az Irány Pécs Nonprofit Kft. szakmai stábja által működtetett centrum népszerűvé vált a turisták körében, amit az is bizonyít, hogy az eddig eltelt időben havonta mintegy ötezren keresték fel.

– Külföldről elsősorban a német nyelvterületről érkeznek hozzánk, Németországból és Ausztriából. A harmadik legtöbb turista Franciaországból keres fel minket, utánuk az olasz, a holland és a spanyol látogatók következnek. Természetesen a nyári szabadságolások alatt több a külföldi vendég, télen majd megfordul a trend, magasabb lesz a belföldi turisták aránya. Eddig összesítve mégis a hozzánk látogatók hatvan százaléka magyar látogató volt, s negyven százalékuk külföldi.

pécspont, hl01
Népszerű a plüssfigura is

A nyári szezon két legforgalmasabb hónapja a július és az augusztus, elmondható, hogy ez a Pécs Pont látogatottsági adatain is meglátszik, hiszen átlagosan ötezren keresték fel mindkét hónapban a központot.

Az eddigi tapasztalatok szerint – ahogy azt Páva Zsolt polgármester is korábban kilátásba helyezte – az iroda elsődlegesen információs pontként működik a vendégek körében, másodsorban az ajándéktárgyakat keresik. A teljes forgalom húsz százalékát az emlék- és ajándéktárgy-értékesítés adja. A legkeresettebbek a Zsolnay Örökségkezelő által fejlesztett tárgyak, így az olcsóbb árfekvésűek közül nagyon népszerűek a hűtőmágnesek, a képeslapok (bélyeggel együtt!), ceruzák, tollak, a Zsolnay-bikát ábrázoló plüssfigurák is. A drágábbak közül a faliórák, az üvegből készült Vasarely-hűtőmágnesek, a bögrék és a főleg a külföldiek körében népszerű ékszerek keresettek.

pécspont, hl10
Minden megtalálható, ami szem-szájnak ingere

A nyitáskor nyolcvan termék közül válogathattak a vendégek, jelenleg több mint száz ajándéktárgyat forgalmaznak, az újak között is kelendő a 4 gigabájt tárhellyel rendelkező USB-s flash drive, a Janus Pannonius Múzeum által biztosított könyvek, a Csokoláda üzlet díszcsomagolásban kapható csokoládéi és az 1861 Kesztyűmanufaktúra termékei (bőrkesztyűk, bőrékszerek). Hamarosan bővül a termékkör, a püspökségtől és a Pannon Filharmonikusok együttestől is érkeznek nemsokára új, megvásárolható ajándéktárgyak.

Szintén jól megy a jegyértékesítés a Kodály Központ, a Zsolnay-negyed és a Pécsi Nemzeti Színház programjaira, de rendszeresen vásárolnak belépőket a Bazilika és a Püspökvári Zenés Esték koncertjeire is.

– Összegezve elmondhatom, hogy nagyon pozitívak a visszajelzések, csaknem minden megkérdezett szerint nagy szükség volt egy ilyen jellegű turisztikai központra – hangsúlyozta Máltesics Norbert.

Hirdetés