13 C
Pécs
péntek, április 19, 2024
KezdőlapPécs AktuálÜgynökséget szervez Pécs

Ügynökséget szervez Pécs

Az első hónap tapasztalatai után kérdeztük Fodor Józsefet, az Irány Pécs! Kft. ügyvezetőjét arról, miként hoznának több turistát Pécsre, hogyan kellene felépíteni a várost mint márkanevet, s mik a legsürgetőbb teendők.

– Bár még nem telt el sok idő kinevezése óta, mi az, ami eddig történt?
Az Irány Pécs!  aktívan bekapcsolódott az Utazás kiállítás előkészítő és szervező munkáiba. Mivel Pécs az idei díszvendége a kiállításnak, így kiemelten fontos a sikeres szereplés, illetve érdekes, izgalmas és egyedi termékek megjelenítése.

Korábban azt mondta, számos változást akar a cég vezetőjeként. Mik az első lépések?
– Az Utazás kiállítást követően elsőként átszervezzük a Tourinform Irodát. Bővítjük az ott nyújtott szolgáltatások körét, átállunk a heti hét napos – reggeltől estig tartó – nyitva tartásra. A Pécsre látogató vendégkör fogadását és kiszolgálását rugalmasabban és teljes körűbben tudjuk majd így ellátni. A Pécsre látogatók többsége interneten választ magának úticélt. Ebben a tekintetben is vannak elmaradásaink. Jelentősen fejleszteni és aktualizálni szükséges az online felületeinket, illetve a Visit Pécs mobilapplikációt. Még ebben az évben megteremtjük egy saját beutaztató iroda működésének feltételeit, széles, ám célcsoportokra specifikált turisztikai szortimentet állítunk össze. Rendkívül fontosnak tartom továbbá, hogy az idén elkészüljön egy országos Pécs brand kutatás, amely alapján valós képet kaphatunk az aktuális helyzetünkről, megítélésünkről, illetve amely fogódzót adhat az elkövetkező évek fejlesztési irányaihoz.

Fodor József 002

– Mi a fő csapásirány a későbbiekben?
– Bár Pécs egyedülálló, egyben sokszínű „termék”, manapság ez már nem feltétlenül elegendő a sikerhez. Rendkívül kiélezett a verseny a turisztikai desztinációk között. Ahhoz, hogy növekedjen a városban eltöltött vendégéjszakák száma, többet költsenek az ide érkezők, szó szerint el kell tudnunk adni a várost. A meglévő történelmi értékeinken, a török kori emlékeken, a világörökségi helyszíneken túlmenően élményt, hangulatot, rendkívüliséget is nyújtanunk kell, ha valóban sikeresek kívánunk lenni. A teljes kulturális palettát, a programjainkat, látnivalóinkat az egyes elemekre felfűzve, ám mégis a maga komplexitásában kell tudnunk megjeleníteni. Ehhez egységes városmarketingre van szükség.

– Mi volt eddig a fő probléma?
– Az eddigi szétaprózott erőforrások nem vezettek eredményre. Az elmúlt évek statisztikái ezt pontosan mutatják. A romló látogatottsági adatokat többen szeretik úgy magyarázni, hogy azt a fürdő, a wellness hiánya okozza. Majd széttárják a karjukat, s várják, hogy történjen valami. Én nem szeretném a wellness hiányának jelentőségét elbagatellizálni, mert szerintem is rendkívül fontos nem csupán a turisták szempontjából, de legalább annyira a pécsiek napi közérzete okán is. Ugyanakkor amíg nincs, addig is tennünk kell valamit! Meg kell találnunk azokat a megkülönböztető értékeket és specialitásokat, amelyek által Pécs több és más minden egyéb magyar városnál. Ezeket be kell csomagolni, s egyedülálló élmény lehetőségeként el kell juttatnunk a tűpontosan körbehatárolt célcsoportokhoz.

– Mindehhez komoly infrastruktúra is kell. Lesznek pécsi utazásszervezők?
– A cél, hogy mi magunk alakítsunk saját beutaztató irodát, ügynökséget, amely 2015-től már aktívan tud csoportoknak, családoknak, pároknak külön-külön összeállított komplex csomagokat kínálni, s közvetítőkön keresztül tovább értékesíteni azokat. A másik fontos – bár némileg távlatibb – célkitűzés, hogy létrehozzunk egy integrált turisztikai látogatóközpontot, annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb színvonalon legyünk képesek kiszolgálni a Pécsre érkezőket.

– Mennyi időbe kerül a látványos fejlődés?
– Minimum ötéves távlatokban érdemes stratégiát megfogalmaznunk, de ha ebben az évben az említett alapozó és előkészítő munkákat el tudjuk végezni, úgy a vendégszám emelkedése folyamatos lehet már 2015-től.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő