Ügynökséget szervez Pécs

Az első hónap tapasztalatai után kérdeztük Fodor Józsefet, az Irány Pécs! Kft. ügyvezetőjét arról, miként hoznának több turistát Pécsre, hogyan kellene felépíteni a várost mint márkanevet, s mik a legsürgetőbb teendők.

hirdetés

– Bár még nem telt el sok idő kinevezése óta, mi az, ami eddig történt?
Az Irány Pécs!  aktívan bekapcsolódott az Utazás kiállítás előkészítő és szervező munkáiba. Mivel Pécs az idei díszvendége a kiállításnak, így kiemelten fontos a sikeres szereplés, illetve érdekes, izgalmas és egyedi termékek megjelenítése.

Korábban azt mondta, számos változást akar a cég vezetőjeként. Mik az első lépések?
– Az Utazás kiállítást követően elsőként átszervezzük a Tourinform Irodát. Bővítjük az ott nyújtott szolgáltatások körét, átállunk a heti hét napos – reggeltől estig tartó – nyitva tartásra. A Pécsre látogató vendégkör fogadását és kiszolgálását rugalmasabban és teljes körűbben tudjuk majd így ellátni. A Pécsre látogatók többsége interneten választ magának úticélt. Ebben a tekintetben is vannak elmaradásaink. Jelentősen fejleszteni és aktualizálni szükséges az online felületeinket, illetve a Visit Pécs mobilapplikációt. Még ebben az évben megteremtjük egy saját beutaztató iroda működésének feltételeit, széles, ám célcsoportokra specifikált turisztikai szortimentet állítunk össze. Rendkívül fontosnak tartom továbbá, hogy az idén elkészüljön egy országos Pécs brand kutatás, amely alapján valós képet kaphatunk az aktuális helyzetünkről, megítélésünkről, illetve amely fogódzót adhat az elkövetkező évek fejlesztési irányaihoz.

Fodor József 002

– Mi a fő csapásirány a későbbiekben?
– Bár Pécs egyedülálló, egyben sokszínű „termék”, manapság ez már nem feltétlenül elegendő a sikerhez. Rendkívül kiélezett a verseny a turisztikai desztinációk között. Ahhoz, hogy növekedjen a városban eltöltött vendégéjszakák száma, többet költsenek az ide érkezők, szó szerint el kell tudnunk adni a várost. A meglévő történelmi értékeinken, a török kori emlékeken, a világörökségi helyszíneken túlmenően élményt, hangulatot, rendkívüliséget is nyújtanunk kell, ha valóban sikeresek kívánunk lenni. A teljes kulturális palettát, a programjainkat, látnivalóinkat az egyes elemekre felfűzve, ám mégis a maga komplexitásában kell tudnunk megjeleníteni. Ehhez egységes városmarketingre van szükség.

– Mi volt eddig a fő probléma?
– Az eddigi szétaprózott erőforrások nem vezettek eredményre. Az elmúlt évek statisztikái ezt pontosan mutatják. A romló látogatottsági adatokat többen szeretik úgy magyarázni, hogy azt a fürdő, a wellness hiánya okozza. Majd széttárják a karjukat, s várják, hogy történjen valami. Én nem szeretném a wellness hiányának jelentőségét elbagatellizálni, mert szerintem is rendkívül fontos nem csupán a turisták szempontjából, de legalább annyira a pécsiek napi közérzete okán is. Ugyanakkor amíg nincs, addig is tennünk kell valamit! Meg kell találnunk azokat a megkülönböztető értékeket és specialitásokat, amelyek által Pécs több és más minden egyéb magyar városnál. Ezeket be kell csomagolni, s egyedülálló élmény lehetőségeként el kell juttatnunk a tűpontosan körbehatárolt célcsoportokhoz.

– Mindehhez komoly infrastruktúra is kell. Lesznek pécsi utazásszervezők?
– A cél, hogy mi magunk alakítsunk saját beutaztató irodát, ügynökséget, amely 2015-től már aktívan tud csoportoknak, családoknak, pároknak külön-külön összeállított komplex csomagokat kínálni, s közvetítőkön keresztül tovább értékesíteni azokat. A másik fontos – bár némileg távlatibb – célkitűzés, hogy létrehozzunk egy integrált turisztikai látogatóközpontot, annak érdekében, hogy a lehető legmagasabb színvonalon legyünk képesek kiszolgálni a Pécsre érkezőket.

– Mennyi időbe kerül a látványos fejlődés?
– Minimum ötéves távlatokban érdemes stratégiát megfogalmaznunk, de ha ebben az évben az említett alapozó és előkészítő munkákat el tudjuk végezni, úgy a vendégszám emelkedése folyamatos lehet már 2015-től.

  • Simor Judit

    Jó az elgondolás, szüksége lenne a városnak egy összeszedett, megalapozott egységes marketingre, kíváló szakemberekre, várost szerető polgárokra és nem utolsósorban egy elkötelezett városvezetésre. Megjegyzem, hogy a fenntarthatóságot és eladhatóságot fontosabbnak tartanám, mint a nagyberuházasokat. / láttunk pár rossz példát a wellness fejlesztésekre, amik már bezártak /
    Jó lenne nem elfelejteni a már meglévő értékeinket és a hagyományainkat, mert a világban ezek az eladható trendek.

  • Gál Béla

    AMÍG A HÉT VÉGEKEN /SZOMBAT-VASÁRNAP ÉS ÜNNEPNAPOKON / A Z ÉTTERMEK, KOCSMÁK ZÁRVA VANNAK ÉS NEM DOLGOZNAK, ADDIG NE VÁRJUK,HOGY JAVULJON A VÁROST MEGLÁTOGATÓK SZÁMA !!!!!
    A NYILVÁNOS WC-ÉK, MOSDÓK HIÁNYA IS KOMOLY PROBLÉMA AZ IDEÉRKEZŐ KIRÁNDULÓKNAK !!!!
    SAJNOS A MÚZEUMOK ÉS A KIÁLLÍTÁSOK TÖBBSÉGE IS /STÁTUSZ HIÁNY MIATT/ ZÁRVA VAN A PIHENŐNAPOKON !!!

  • Kovács Józsefné

    Csak gratulálni tudok a lendületes és beutazó barát szemlélethez!! Az én egyik vesszőparipám – mint régi motorosnak a szakmában – , hogy az idegenforgalomban közvetlenül a vendéggel érintkező szolgáltatók fejében rendet kell rakni. Egyetlen fintor, egyetlen barátságtalan gesztus, rosszul elkészített étel vagy flegma vállrándítás, egy helytelenül használt árfolyam…stb. hatványozottan okoz kárt mindenki más erőfeszítése ellenére városunk, hazánk, a magyar vendégszeretet megítélésében. A belvárosi mosdó-wc téma sem megkerülhető. Münchenben a városháza udvarán található pl. az egyik nagy kapacitású. Bernben van az egyik fő látványosság oldalánál, Bécsben az operaház előtti aluljáróban (zenél is)..és sorolhatnám. És a pénzváltás, fizetés forint-kontra euró egy belvárosi vasárlás esetén..Aztán a buszparkolás..Az utazáskiállítás megrendezése a Zsolnay Negyedben óriási hiba. Annak megtartására a mostani adottságok mellett egyedül a sportcsarnok a tágas, áttekinthető és legpraktikusabb megoldás. Itt kutyaól effektust érzek, s ezzel nem a helyszínt, hanem ennek a rendezvénynek nem alkalmas helyszínt bírálom. Egy vendégváró nagyrendezvénynek látványosnak kell lennie. Itt a belső tér tavaly ezt nem adta meg. Bocs, nem akartam károgni. Egy ún. turisztikai őrjárat – nem bizottság – nap mint nap tudna friss tanácsokkal szolgálni azonnal és helyben a látottak alapján. Úgy vélem, jó szemlélettel, jó ötletekkel indultak el, további sok sikert kívánok.

  • szöcs

    Minden pécsinek érdeke a megvalósulása ennek a jó iránynak.

  • Patartics Zorán

    Világos beszéd, jó olvasni. Bízzunk benne, hogy ennek szellemében meg is történnek, amiknek meg kell történniük!

  • Kérdés

    Tudja valaki, hogy mi történt ezzel a weboldallal ? Hová lettek az elmúlt évek fotói ? http://www.pecskep.hu/logic/pages/main.php
    Más : kb. mikor lesz elérhető a facebookon is a “varoslako pecs” oldal ? ( önkormányzat)
    Továbbá ajánlom http://podo-pro.hu/pavakek-promenad/