8 C
Pécs
szombat, április 20, 2024
KezdőlapPécs AktuálMikor jön az ötnapos Volán-sztrájk?

Mikor jön az ötnapos Volán-sztrájk?

Egyre elkeserítőbbnek látja a helyzetet a Volán-társaságoknál dolgozók béremeléséért küzdő egyik szakszervezet, ezért nagy a valószínűsége, hogy megtartják a március 23-tól tervezett ötnapos sztrájkot.

Ismert, február végén lebegtette meg a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ), hogy ha nem sikerül megállapodni az idei béremelésről, ötnapos figyelmeztető sztrájkot szerveznek a Dél-Dunántúlon.

Dobi István, a SZAKSZ elnöke szerint nemrég Budapesten ugyan megállapodott négy érintett szakszervezet a munkáltatóval, ám ez még a korábbi bérajánlásnál is kevesebb emelést tartalmaz.

pannon volán

– Mi 6,5 százalékos béremelést szeretnénk elérni, erre azonban most nem sok esélyt látok. A Budapesten aláírt megállapodás csak 1,8 százalékos bérnövekedést jelent,  az MNV Zrt. ezt kötelező érvényűnek tekinti, azaz elvárja annak végrehajtását. Ezt a megállapodást nem fogadjuk el, s nem is tudom, hogy azok a kollégák, akik ezt megkötötték, hogyan merték megcsinálni.

Jelenleg több mint kétezer munkavállaló dolgozik a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. alá bevont Volán-társaságoknál. A dolgozók egyébként nettó 90 ezer és 130 ezer forint között keresnek havonta, az átlagos fizetés tehát 110-120 ezer forint. A szakszervezeti vezető szerint a buszvezetők 10-15 ezer forinttal többet visznek haza, mint a szerelők.

Roszprim Nándor, a közlekedési központ sajtóreferense érdeklődésünkre elmondta, hogy a társaság egyelőre nem kívánja kommentálni a Szolidaritás bejelentését. Annyit azért elárult, hogy bár nagy érdek-képviseleti szervezetről van szó, az nem reprezentatív.

– Négy szakszervezettel megtörtént a megegyezés, egy szerv van, amelyik itt helyben nem akarja elfogadni a megállapodást. A közlekedési központ nem tudja és nem akarja kommentálni a SZAKSZ sztrájkra hívó bejelentését.

Úgy tűnik tehát, hogy március 23. és 27. között sztrájkolni fognak a Volán-társaságok dolgozói, hacsak a tovább zajló egyeztetések nem hoznak áttörést a kérdésben.

FRISSÍTVE (16.30)

Szerdán újból tárgyalóasztalhoz ültek a felek a SZAKSZ által el nem fogadhatónak tartott bérajánlást illetően. Mint Dobi Istvántól megtudtuk, a szakszervezetek átgondolták bérkövetelésüket, így 5,2 százalékban határozták meg az béralap-fejlesztési igényüket.

– Ebből már nem vagyunk hajlandóak engedni a továbbiakban. A munkáltató nem fogadta el követelésünket, kérte, hogy folytatódjanak a tárgyalások. Mi azonban bejelentettük, hogy elkezdtük a sztrájk szervezését.

A hatályos jogszabályok szerint a közlekedési ágazatban sztrájk esetén a járatok 90 százalékának közlekednie kell. Ez Dobi szerint abszurd. Mindenesetre a régióban érintett 5050 járatból 560 járat kimaradására kell készülni, ez a vezető szerint az összes hátráltató tényező ellenére minden bizonnyal fog némi fennakadást okozni a közlekedésben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő