5 C
Pécs
csütörtök, április 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálSzázötvenmilliós reklám Pécsnek

Százötvenmilliós reklám Pécsnek

Február végén a legnagyobb standon, a legjobb helyen, Pécs legfontosabb kulturális javaival ismertetheti meg az érdeklődőket és a turisztikában érdekelt szereplőket a város a pesti Utazás kiállításon a Hungexpo területén. Márta István azt reméli, hogy ennek hatására idén több új vendég keres fel bennünket.

Egyedülálló turisztikai attrakciókkal mutatkozik be az Utazás kiállítás díszvendégeként Pécs hamarosan. A város – a 450 kiállító mellett – egy 110 négyzetméteres standon mutathatja meg, mivel is várja az ide érkezőket: a Zsolnay-értékek, a Világörökségi helyszínek, a pécsi múzeumok kapnak például bemutatkozási lehetőséget.

Már a középkori egyetemet is hirdethetik
Már a középkori egyetemet is hirdethetik

– A jelentős történelmi múlttal rendelkező város szellemiségét, kulturális értékeit, turisztikai attrakcióit a legmodernebb vetítési technikákkal jelenítjük meg. Virtuális helyet kapnak az egyházmegye jelen- és jövőbeni látványosságai, az Értékes Pécs-pályázat szereplői, de a megújuló állatkertnek, a szabadidős lehetőségeknek, a Fesztiválszervező NKft. programkínálatának is ott lesz a helyük a Hungexpón – mondja a pécsi megjelenést szervező Márta István, a Zsolnay Örökségkezelő NKft. (ZSÖK) ügyvezetője.

Márta István3

Mártáék szerint szenzációsnak ígérkezik a város által 19 millióért vásárolt 1905-ös Zsolnay-váza szobor bemutatása a pécsi standon. A pécsi installáció nem pusztán egyszeri használatra készül, többféle és különböző méretű változatban a jövőben is – kisebb, nagyobb helyeken – használható lesz.

A turistáknak szóló megjelenés mellett Márta szerint a kiállítás nagy előnye, hogy ott a turisztikában érdekelt pécsi szervezetek vezetői különböző utazásszervezők prominenseivel, döntéshozóival is tárgyalhatnak.

– Külföldi és hazai beutaztatókkal fogunk tárgyalni, mert célunk, hogy növekedjen a Pécsen eltöltött vendégéjszakák száma – tette hozzá Márta.

Vétek Jánosné pécsi utazásszervező, turisztikai szakértő szerint a kiállítás egy ugródeszka lehet Pécs számára.

– Az expó utáni hónapokban komolyan kell sulykolni az emberekbe, hogy miért érdemes Pécsre jönni. Eddig ott rontották el, hogy volt egy-egy nagy durranás Péccsel kapcsolatban, majd más aratta le a babérokat. Most ennek nem szabad megtörténnie – mondta. Hozzátette: a várost utoljára az EKF idején emelték ki utazási rendezvényeken.

Márta István azt mondja, egész évben folyik a pécsi értékek promóciója, ezzel kapcsolatban pontosan meghatározott stratégia mentén dolgoznak.

– Erre nem szabad sajnálni a pénzt, mert többszörösen meghálálja magát a folyamatos megjelenés. A ZSÖK intézményeiben eddig sikerült mindig növelni a vendégszámot, tavaly több mint 400 ezer vendégünk, nyolcvan százalékban fizető látogatónk volt. A cél, hogy idén ezt is túlszárnyaljuk – tette hozzá Márta.

[box title=”Százmilliós megjelenés a sajtóban”]Tavaly Nyíregyháza 40 millió forint értékű reklámkampányhoz, 450 regisztrált sajtócikkhez és 150 milliós médiamegjelenéshez jutott az Utazás turisztikai kiállítás és vásár díszvendég státusza által. Márta István szerint így az kiállításon való pécsi megjelenés 15 milliós költsége – a várható vendégszám növekedés miatt – bőven megtérülhet.

Péccsel kapcsolatban összesen három országos sajtótájékoztató lesz, ebből kettőt a kiállítást szervező Hungexpo hív össze. Pákozdi József, a vállalat sajtókapcsolati munkatársa azt mondta lapunknak, a díszvendégek minden évben komoly figyelmet kapnak, Péccsel sem lesz ez másképp.

Doktor Enikő marketing manager azt közölte: a díszvendégség keretében külön hívják fel a több, mint 40.000 látogató figyelmét a városra, a díszvendégek dekoratív standjai és színes programjai a kiállítás fényét emelik. A díszvendégekről minden Utazás kiállítást bemutató, népszerűsítő anyagban beszámolnak. Hozzátette: Pécs kiemelt megjelenése, a díszvendégség lehetővé teszi, hogy a látogatók célzottan tájékozódjanak a város által nyújtott kikapcsolódási és szórakozási lehetőségekről, és akár már márciusban lefoglalják útjukat a kultúra városába. Az Utazás kiállítás pedig 150 millió forint értékű médiamegjelenést generál a nyomtatott sajtóban, a televízióban, rádióban, közterületen és az interneten.[/box]

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő