Teljesen átszabják a tömegközlekedést

Üljünk buszra!

Gyökeresen átalakul Pécs közösségi közlekedésének szerkezete hamarosan. A munka ezen a héten kezdődik el, elsőként a pécsiek véleményére kíváncsiak a Tüke Busznál. Átrajzolják a város buszos térképét, mert mások a szokások, mint a 60-as években.

Pécs jelenlegi tömegközlekedésének struktúráját, a fő és mellékútvonalakat még fél évszázaddal ezelőtt, a 60-as években tervezték meg, az akkori város szerkezete, a bányák és a munkaerő-eloszlás alapján. Azóta gyakorlatilag minden megváltozott, bányák már nincsenek, maradtak viszont az útvonalak és a járatszámok. Mindez mára elavult.

Árki nem toldozgat-foldozgat!

– Úgy döntöttünk, nem toldozgatjuk-foldozgatjuk ezt a közlekedési szerkezetet, hanem a mai kor igényeinek és elvárásainak megfelelő, teljesen új rendszert építünk ki – mondja Árki Sándor.

A Tüke Busz vezetője szerint első lépésként a pécsiek véleményére kíváncsiak, egész pontosan arra, ők min változtatnának, hogy optimálisabb legyen számukra a munkába, iskolába járás, vagy a városrészek közötti buszozás.

– Ezzel párhuzamosan az eddigieknél részletesebb utasszámlálásba fogunk, hogy objektív adatokat kapjunk az egyes útvonalak kihasználtságáról is – magyarázza Árki.

Lapunk megtudta, hogy ezt követően, várhatóan novemberben kerül sor egy konkrét tervezési fázisra, amely során figyelembe veszik majd a felmérés adatait, illetve a pécsiek véleményét is.

A tervek szerint januárra teljesen átalakulna a város tömegközlekedési térképe.

 

[frame]Négyszer annyi ellenőr

Úgy tudjuk, drasztikusan megemelték az ellenőrök számát a Tüke Busznál. Négyszer annyian vannak, mint néhány héttel ezelőtt. A napokban nagyszabású ellenőrzéseket is tartanak majd a járatokon, mert információink szerint – a komoly pénzbüntetések ellenére – nőtt a bliccelők száma. [/frame]

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

20 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Szükség lenne arra is, hogy Kertvárosból a keleti városrész / Meszes, Fehérhegy, Hősök tere / jobban megközelíthető legyen. Nemrégen volt utas számlálás, vajon kiderült, hogy mennyien utaznak átszállással / 60-asról / arra? Diákok és dolgozók is!!! Miért a Budai Állomásnál van a végállomás? Mehetne egészen Hősök teréig a 60-as. Nem tudom, mi az akadálya. 35 éve utazom ezen a vonalon, de semmi javulás, inkább rosszabb lett.Többször kértük már a változtatást, de elfogadható választ nem kaptunk.

  2. A cég érdeke,hogy kevesebb és rövidebb járatok legyenek nem pedig több és hosszabb járatok!!!Ebben kellene gondolkodni kedves utastársak.Kevesebb busz keljen az uj tömeg közlekedéshez!! A cél ugyis ez!

  3. Felebrátaim! Jó és kellemes gyaloglást kívánok mindenkinek! Szokjunk hozzá a gondolathoz!

  4. Mindenki azt szeretné, hogy átszállás nélkül utazza végig a várost. Rózsadombtól Meszesig akar menni. OK! Ez kb 50-60 perc menetidő/busz. Király. Nem kell átszállni. De, mi van akkor, ha lerohad a busz mondjuk a Balokánynál? Akkor a következőre 40 percet várok?

  5. Mivel nem szakadt rá a városra egyetlen svájci bank sem, a meglévő infrastruktúrából kell főzni. A végállomások és busszal járható útvonalak ugyanazok maradnak, abból pedig nem fő ki gyökeresen más hálózat.

  6. Azt hiszem, sokan szeretnék, ha a 27-es busznak a végállomása nem a Szigeti úton lenne, hanem tovább menne a 26-os vonalán. Nagyon sokan laknak arrafelé és így megspórolnának egy átszállást.

  7. Szerintem a beléptető kapu jó megoldás lenne!Mindenki aki elmult 6-éves minden utazáskor lehúzza a bank,utazó illetve egyébb kártyáját és nem többet csak egy 100-ast vegyen le róla!
    De akkor nincs,nyugdíjas,mákos papír,és egyébb ingyen utazás!
    Mert röhely,hogy az utasok 60%-a ingyen utazik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. Remélem kitalálják, hogy István aknára este a Hősök teréről menjen fel a busz, ne a vasasiakat cipeljék fel a világ végére. 22.00ig dolgozok 23.40re érek vasasra, vicc ez az egész

  9. Megvannak a lehetőségek, hogy a 31-es járatot vissza vigyév a Felsővámházba és esetleg Uránig kivigyék.

  10. Kedves “UTAS”. Kár, hogy a nevét nem írta meg. Ilyen véleményt biztosnan nem kultúrált ember ír. Talán a bliccelők táborát növeli?

  11. Már épp említeni akartam, hogy az meg hogy lehet, hogy a bérleteken és jegyeken továbbra is az angol és a német mellett OROSZUL is fent van minden. Az angol ok, a német meg tudjuk miért, de az orosz-t miért engedi a Wass Albert utcázó, szobordöntögető zsenibanda? Aztán meg várhatjuk a járatok racionalizálását is. Kurvajó lesz. Akkor lesz ebben a kibaszott városban tömegközlekedés, ha a zsírfejű faszkalap polgármester is busszal fog utazni. SOHA.

  12. hagyjuk már ezt a bliccelők témát. az ellenőrőknek semmihez sincs joguk. az önkormányzati vagyon védelmében csakis közterület felügyelő járhat elés nem egy szolgáltató cég ellenőre.
    több ellenőr ellen is bírósági, rendőrségi eljárás van folyamatban, mert az utasoktól adataikat erőszakkal próbláják megszerezni, amihez joguk sincs.

  13. 55-ös busz járatokat bele értve az 55Y járatot indítsák hétvégén mivel nagy szükség lenne rá.
    Maléter 1-nél ahol az 1-es busz megáll ott is álljon meg az 55-ös busz. Nyár utcai Gyermekkórházba költözött a felnőtt szemészeti osztály. Hétvégi járatokra is szükség lenne.
    Látogatás miatt és kezelésekre is járnak főleg a Nefrológiára és az édesanyák útjára.
    Mikor lesz Pécsett villamos vagy metró?
    Igazgatóság lássa be hogy erre a tömegközlekedésre nagy szükség van.
    Jó lenne ha Pécsett is bevezetnék az automatikus jegy lukasztó rendszert. Mint Pesten a metróhoz közeledve automatikusan a rendszer kilukasztja a jegyet.
    Nagyon sok a munkanélküli vegyenek fel dolgozókat 3 műszakba busz takarításra mert nagyon mocskosak a Pécsi helyi járatú buszok. Nagyobb ellenőrzés kell.

  14. Nagyon jó lenne, ha bevezetnének egy közvetlen járatot Pécs-Somogy/Vasas és a belváros között. Annyira fölöslegesnek érzem a Budai állomást, úgyis szinte mindenki a belvárosba jön.

  15. Örülnék,ha az “egyetemi” járatokat sűrítenék (pl:27-es),valamint hogy a Főpályaudvarról induló esti és reggeli buszok részben igazodjanak a vonatokhoz. (Nem mondom,hogy várják be a késő vonatot,de pl az este érkező fáradt utasnak had ne kelljen futnia nagy pakkokkal hogy az utolsó járatát elérje,vagy órákat várjon a következő buszra.)
    Illetve a 44-es járat az Ágoston tér után a Zsolnay Mauzóleumhoz kéne mennie,vagy érintenie a Kultúr Negyedet.

  16. ne már öreg, szerinted mi kell a buszvezetéshez. semmi. Itt a lovét valakik ellopták. az hiányzik

  17. Na, ez nem egy rossz gondolat! Remélem a végeredmény jobb lesz mint ami most van. Mert most tötymörgés van csak.

Comments are closed.