11 C
Pécs
szombat, április 20, 2024
KezdőlapPécs AktuálTettye: vége a kritikus időszaknak

Tettye: vége a kritikus időszaknak

A Tettye Forrásház számlázásait vizsgáló ideiglenes bizottság még idén tavasszal kért beszámolót a cégtől, hogy valóban megtörténtek-e a megfelelő intézkedések. A Forrásház már tizedesjegyek pontosságával méri a fogyasztást. 

A számlázási bizottság még tavaly állt fel azzal a célzattal, hogy a fogyasztókat bosszantó hibák okát megkeressék, kijavításukra javaslatokat tegyenek, valamint értékeljék a Tettye Forrásház Zrt. e téren végzett erőfeszítéseit. Novemberben a Haász János, Trombitás Károly (mindketten Fidesz-KDNP) és Fogarasi Gábor (Jobbik) alkotta bizottság kapott mandátumot a feladatra.

A bizottság a vizsgálat során mellékvízmérő és főmérő órák, valamint azok eltéréseiből fakadó gondok, a telefonos ügyfélszolgálattal kapcsolatos problémák; társasházak, önkormányzati bérleményekkel kapcsolatos esetek tisztázására fókuszált.

Csizi Péter fideszes alpolgármester közölte: a grémium munkáját követően kérték a céget korrekcióra a számlázásukat illetően; oldja meg az adatbázissal kapcsolatos problémákat, szüntesse meg az utólagosan, huzamosabb időre szóló számlák kibocsátását. Csizi szerint megtették a szükséges intézkedéseket, az ügyviteli rendszeren változtattak, a pécsi hőszolgáltatóval, a Pétáv Kft.-vel közös kintlévőség-kezelési programot indítanak.

Az illetékes városfejlesztési bizottság elnöke, Oszoli Dénes Fidesz-KDNP-es városatya hozzátette: a javuló tendenciát érzékelteti, hogy az ügyfélforgalmi statisztikákat átnézve, a panaszbejelentések száma lecsökkent a 2009 előtti időszak előttire, egy elfogadott szintre, így kijelenthető, hogy végére értek a kritikus átszervezés időszakának.

A Tettye Forrásház Zrt. tájékoztatása szerint az integrált ügyviteli rendszert tavaly indították el, ez a teljes vállalatra kiterjed, egységes adatbázist alkot. Az új rendszer bevezetésének előkészítése és rendszerbe állítása viszont nagyon rövid idő, 4 hónap leforgása alatt történt meg, ám egy ilyen, átfogó rendszer bevezetése ideális esetben több év előkészítést igényel, erre azonban Pécsen nem volt lehetőség.

(A Pétáv esetében ugyanezen rendszer bevezetésének előkészületi munkái és a feltételek megteremtése több mint egy éve tart.)

Az új rendszer viszont már lehetővé teszi, hogy a korábbi, visszamenőleg fennálló számlázási hiányokat pótolják, a rendszer képes a bekötési vízmérő és a mellékmérők között keletkezett különbözet társasházi közösségek által kért módjának megfelelő számlázására. Alkalmazásával biztosított, hogy egyetlen fogyasztási hely esetében sem fordulhat elő számlakimaradás.

A tettyések elismerik, hogy tavaly kibocsátott számlák kifogásolhatóak voltak, de folyamatosan finomították a rendszert, pontosították az adatokat. 2012 közepétől a főmérő–mellékmérő különbözetet dolgozták fel, ami miatt rengeteg fogyasztó kapott 2009–2011. évre szóló számlát, ez okozta a megnövekedett panaszokat. A visszamenőleges számlázások mostanra lezárultak – emelte ki a Forrásház.

A cég szerint idén januártól a leolvasások alkalmával a mérőóra-állások rögzítése „elektronikusan” valósul meg okostelefonnal, az adatok továbbítása elektronikusan történik. A mérőleolvasást tizedes pontosságig végzik.

A szennyvízszállítás díjaival kapcsolatban azért voltak panaszok, mert Pécsen még mindig 1500 olyan fogyasztó van, akinél nincs vezetékes szennyvíz. Az ő panaszuk, hogy lényegesen magasabb díjat kénytelenek fizetni, mint a vezetékes hálózattal rendelkező ügyfelek. A Tettye korábban ezzel kapcsolatban azt mondta, ezen változtatni nem tudnak, hiszen alapvetően költségesebb eljárásról van szó a közúti szállításnál.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő