Új, modern arculatot kapnak a jegyek és bérletek

Elavult, korszerűtlen bérletstruktúrát cserél modern, biztonságtechnikai szempontból csúcsminőségű jegy- és bérletrendszerre a Biokom Mobilitási Központja. A megújult arculatról és további fejlesztésekről Girán János alpolgármester adott tájékoztatást.

hirdetés

A pécsi jegy- és bérletstruktúra 25 éve változatlan arculattal és technikával szolgálta eddig a pécsi utasokat, ám a városvezetés úgy döntött, hogy korszerű, a mai kor követelményeinek megfelelő jegy- és bérletrendszert vezet be.

menetrend sajtótájékoztató03
Az alpolgármester szerint költséghatékonyabb lesz az új jegy- és bérletrendszer

– A mostani megújulás annak a folyamatnak a része, amely során létrehoztuk a Tüke Busz Zrt.-t, s elkezdtük a pécsi közösségi közlekedés modernizációját. Ennek során elindítottuk a buszcsereprogramot, új menetrendet vezettünk be, s egyebek mellett modernizáltuk az utastájékoztatási rendszert is – mondta az alpolgármester, aki szerint a jegyrendszer arculatának átalakítására mindenképpen szükség volt.

A jegy- és bérletstruktúra megújítása során Pécs arculatához igazodó igazolványokat vezetnek be, amelyek a korábbiakhoz képest jóval biztonságosabbak lesznek, azaz nem lesz könnyű hamisítani őket.

A nyár végétől minden bérletet egyedi QR-azonosítóval látnak el, ráadásul az igazolványok hátoldalán – főleg a külföldi egyetemistákra gondolva – angol nyelven adnak tájékoztatást a felhasználás feltételeiről.

Girán János elmondta, hogy a jegyeket és bérletek folyamatosan vezetik be, május 1-től a havi teljes árú, a nyugdíjas és a tanuló, valamint a 30 napos bérleteket és az elővételi menetjegyeket lehet megvásárolni. Az egyik legfontosabb újdonság, hogy a teljes árú havi, a negyedéves, a félhavi és a 30 napos bérleteket június elsejétől személyi igazolvánnyal, vagy kártya formátumú jogosítvánnyal is lehet használni.

menetrend sajtótájékoztató02
Így fog kinézni az új havi bérlet

Változás az is, hogy nyártól a 30 napos és a félhavi bérletek, illetve a 7 napos jegyek felhasználási ideje meghosszabbodik, azaz a lejárat utolsó napja utáni hajnali időszakban az éjszakai járatokon is érvényesek lesznek. A megújulás nem érinti a jegy- és bérletárakat, azok változatlanok maradnak. A mostani arculatváltás éves szinten nettó négymillió forintos megtakarítást eredményez az üzemeltetési költségekben.

A jelenleg is zajló utasszámlálás során diákok és megváltozott munkaképességűek mérik fel az utasok szokásait. A néhány rövid kérdésre adandó válaszok összegzésével a Tüke Busz és a Mobilitási Központ összegyűjti a közlekedők szokásait és igényeit, hogy a későbbiekben azokat figyelembe véve folytassák tovább a közösségi közlekedés modernizációját.