Új utak: hamarosan kikerülhetjük a dugókat

Kevesebb lehet a dugó, könnyebb lehet a haladás Pécsen kelet-nyugati irányban jövőre, 2018-ban ugyanis elkészül két tehermentesítő, elkerülő útszakasz is. A két beruházás összesen mintegy 640 millió forint értékű, a tervezés, előkészítés már folyik.

hirdetés

Ha a mostani szmogos, ködös időben a városban araszolunk, könnyen megérthető, miért van szükség egy új, kelet-nyugati irányú elkerülő, tehermentesítő útra. Pécs két pályázatot is benyújtott e célból, és összesen mintegy 640 millió forintot nyert. Ráadásul saját forrást nem kell hozzátennie a nagyszabású beruházáshoz, amely révén a Siklósi utat és a délnyugati elkerülőt lehet összekötni.

A program egyik része az Északmegyer dűlő fejlesztése, amely jelenleg egy nyomvályús, keskeny útvonal, ezt 2×1 sávos úttá bővítik, s minden szükséges egyéb beruházást is megejtenek, ideértve például a vízelvezetést is. Ezzel egyébként a Móra Ferenc utca tehermentesítése is megoldódik, jelenleg ugyanis sok teherautó a lakóövezeten keresztül hajt át. A másik érintett szakasz a Füzes dűlő, itt 600 méter hosszan teljesen új utat kell építeni, így kötik össze a délnyugati elkerülőt a Megyeri úttal. Azokra is gondoltak, akik nem az autót, hanem a kerékpárt veszik igénybe inkább: az út mellett mintegy másfél kilométeres szakaszon bicikliút is épül, ezzel egyébként a pellérdi kerékpárúthoz való biztonságos kapcsolódás is megoldódik.

füzes dűlő fejlesztésúj, hl
Így alakul át a Füzes dűlő

A közgyűlés legutóbbi ülésén, ahol döntés született a kérdésben, felmerült, hogy mindenképp meg kellene oldani a Mohácsi úti és a Siklósi úti csomópontok forgalmi ügyeit is. Páva Zsolt polgármester az ülésen úgy fogalmazott, amellett, hogy régi adósságot törleszt a város, a mostani beruházás egyfajta első ütemnek tekintendő, és mindenképp orvosolni fogják a felmerülő közlekedési problémákat.

északmegyer dűlő fejlesztése_Jav, hl
Az Északmegyer dűlőből igazi elkerülő lesz

Csizi Péter, Kertváros országgyűlési képviselője lapunknak elmondta, a beruházás kulcsfontosságú a városrészben. Emlékeztetett rá: nemrégiben a Harman hangtechnikai gyártó cég megjelenésével és a Hauni fejlődésével közel ezer emberrel több dolgozik a területen, mint nyolc-tíz évvel ezelőtt.

– Korábban, még az Elcoteq működésekor sem fordítottak kellő figyelmet a megközelíthetőség fejlesztésére és a helyben élők nyugodt életére. Néhány éve ideiglenes megoldással – az Északmegyer dűlő kisebb megerősítésével és kivilágításával – enyhítettünk a helyzeten, a mostani beruházás viszont professzionálisn szolgálja a célokat, azaz a helyiek nyugalmának végleges biztosítását és a gyárak elérhetőségét – nyilatkozta lapunknak a képviselő.

Az útépítések előkészítése, tervezése már meg is kezdődött, a tervek szerint 2018 folyamán készülhetnek el az új, tehermentesítő szakaszok. A közlekedési szakemberek szerint a beruházás elkészülte után jelentősen csökkenhet nemcsak a 6-os főút forgalma, de a belváros más pontjain, így a Rákóczi vagy a Hungária úton is kevesebb lehet az átmenő jármű.

  • Bergovecz Győző (Bergo)

    És mégis kinek a fejéből pattant ki ez az irdatlan nagy hülyeség?! Ezt azért nem ártana átgondolni egy kicsit!

    1. A nyugati elkerülőn nincs elég probléma az ürögi bekötőúttal?! A sok **** nem tud 1 km.el többet menni inkább ott fékeznek állóra az elkerülő közepén, hogy beforduljanak! Azt is inkább meg kellene szüntetni és nem lenne annyi baleset ott emiatt! Így is nagyon lassú az az elkerülő! Aztán meg ott van vele párhuzamosan egy másik bekötő út a plázánál! Ennek így semmi értelme csak, hogy valaki majd eltegye belőle a pénzt!

    2. Az Északmegyer dűlőn keresztül mégis ki akar egyből a nyugati elkerülőre jutni?! Az ottani Siklósi kereszteződésbe meg lehet nézni mekkora dugó van mert a Tüskésréti úttal egyszerre van zöld és ha 3-4 autó átér egy zöld alatt az már jó! A Tüskésrétin rendszeresen olyan nagy a sor, hogy nem ritka amikor az 5. zöldön jutok át. Ettől biztos jobb lesz a helyzet persze! Inkább rosszabb!

    3. A dugók leginkább azért vannak mert mindent a város közepére raktak és mindenki oda igyekszik vagy azon át! Arról nem is beszélve, hogy kb van a két híd és máshol nem tudnak átjutni az autósok a város egyik feléből a másikba! Leszámítva 1-2 rossz állapotú és szűk vasúti átkelőt ahol nagyrészt le van engedve a sorompó a sűrű vasúti átkelés miatt. Arról nem is beszélve, hogy ezek elég eldugottal, rossz úttal amikből a városba kijutni nagyon rossz.
    Ezt kellene megoldani egy újabb híddal és nem lenne ekkora dugó! Továbbá nem mindent a központba tenni!