Belvárosi járatok indulnak

midi busz8

Páva Zsolt polgármester kedden reggel jelentette be, hogy hamarosan újabb beszerzésű midibuszok járják a történelmi belvárost; ehhez összesen hat kisebb méretű járművet tudnak használni. A városvezető egyúttal leleplezte a Zsolnay-gyárban készült, a ’60-as évek mintájára megalkotott, eozin-berakásos szemafor alakú megállótáblát.

midi busz7

Használt holland, de újszerű, jó minőségű, kis fogyasztású, környezetbarát, közepes méretű buszokat szerzett be a Tüke Busz Zrt., hogy erősíteni tudja a belvároson áthaladó vonalat. A 44-es, mint azt Páva Zsolt egy kedd reggeli sajtótájékoztatón elmondta, már nem a vásárcsarnokig, hanem a főpályaudvarig közlekedik, s hétvégén is jár.

midi busz2

Páva Sztojkovics Éva önkormányzati képviselővel együtt a Múzeumutca megállónál beszélt minderről; itt egy új tábla is díszeleg, amely örök emlékeket idézhet fel, a fiatalabbak számára pedig történelmi jelentőséggel bírhat. Az eozin-berakásos tábla az első darabja azoknak, amelyeket a belvárosi buszmegállókba helyeznek ki.

midi busz4

Páva Zsolt elmondta: a meglévők mellett munkába álló négy midibusz nemcsak a 44-es vonalon hoz változást, hiszen jelenleg is folyik új, a belvároson áthaladó járatok tervezése. Mostantól a 30Y járat is gyakrabban indul, de azon a vonalon a már bemutatott 12 méteres Ambassador buszok közlekednek majd.

– A társasággal közösen megvizsgáltuk a kisbuszok közlekedésre alkalmas, eddig ellátatlan területeket, így a városlakók véleménye és az igényfelmérések alapján új buszjáratok indulhatnak akár a Tettye utca, Havi-hegyi út irányába, illetve a Báránytető, Erdész utca felé, vagy akár Kovácstelepre és a Korsó utcába is – így Páva.

A tervezést elsősorban a pécsiek igényeinek megfelelően végzik, így a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület és a Tüke Busz Zrt. közös honlapján a következő hetekben. Itt térképen jelölten láthatók az útvonalak, amelyekről elmondhatják az emberek a véleményüket és szavazhatnak is.

midi busz5

A tervek között szerepel például a 26A járat indítása, amely Kovácstelep – Uránváros – Újpatacs vonalon menne, lehetne új 32-es járat az MTA-székház felé a Széchenyi tér érintésével, a 46-os és 49-es vonal pedig a főpályaudvarról indulna és a Báránytetőt, Sziklás-dűlőt, illetve a Tettyét, Szamárkutat érinthetné.

Páva kitért arra, hogy az új belvárosi járatok elsősorban a pécsieknek, az időseknek és a turistáknak lesznek majd hasznukra.

A polgármester emlékeztetett: a buszcsere programban külön figyelmet fordítanak arra, hogy a belváros közösségi közlekedése még kényelmesebb és gyorsabb legyen, de ez ne zavarja az itt élőket, és ne tegyen kárt ezekben a több száz éves utcákban. Ezért állnak szolgálatba ezek a modern midibuszok.

Hirdetés