8 C
Pécs
csütörtök, április 18, 2024
KezdőlapPécs AktuálBotrányos buszeladás 2.0

Botrányos buszeladás 2.0

A Pécsi Közlekedési Zrt. (PK) volt vezére, Keczer László ellen az ügyészség különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének kísérlete miatt emelt vádat.  A vád szerint,  ha nem állítják le a buszos bizniszt, akkor 6,8 milliárdos kárt okoztak volna a PK-nak, de így is százmilliókat bukott el a többségi önkormányzati tulajdonban lévő vállalat.

Az elhíresült ügylet során a PK buszait a PK Busrent Kft.-nek adták el egy kézzel írt számlával még 2009 januárjában. A 2,4 milliárdos értékesítés, majd a buszok visszabérlése miatt indult eljárás hétfői tárgyalásán Varga Péter is megjelent, aki a szocialisták városvezetése idején volt a Pécs Holding első embere.

Varga Péter
Varga szerint (bal szélső) busás haszna lett volna a magáncégnek.

Ő már 2009-ben azt állította, hogy  „busás haszonra tett volna szert a magáncég”, a PK Busrent Kft., ha a szerződés életben marad. De szerinte nem csak emiatt volt problémás az ügylet, hanem azért is, mert nem lehetett tudni, hogy a 10 évre szóló bérleti szerződés lejárta után a buszok tulajdonjoga kire szállt volna.

Azt, hogy ki tudott a buszok eladásáról, a bíróság dönti el. Mindenesetre a Pécs Holding egyik jegyzőkönyve szerint Varga ott volt 2008 novemberében – tehát még az értékesítés előtt – azon a PK közgyűlésen, amelyen Keczer László elmondta, hogy létrehoznak majd egy céget, ami birtokolja a buszokat, végzi az üzemeltetésüket.

Emlékezetes, hogy egy minap született bírósági ítélet hivatalos indoklásából kiolvasható, hogy Kőhegyi István, volt MSZP-s képviselő és Tóth Bertalan, akkori alpolgármester, MSZP-s képviselő tudhatott a buszok eladásáról.

Keczer László, volt vezérigazgató ezt hétfőn maga is újra megerősítette. Mint mondta, Kőhegyi Istvánt és Tóth Bertalant a Mecsekbusz akkori ügyvezetője, Jahn Péter tájékoztatta az eladásról Budapesten.

KECZER LÁSZLÓ
Keczer azt állítja, hogy ő ártatlan

Keczer László egyébként korábban is ártatlannak tartotta magát és azt mondta: a pécsihez hasonló kiszervezésre azóta volt példa Magyarországon.

A tárgyalás egyik fő kérdése az volt, hogy miért maradt el a buszbeszerzés, holott erre kötelezettséget vállalt a magánbefektető. Jahn Péter, a Mecsekbusz Kft. volt ügyvezetője szerint megromlott a viszonyuk a városvezetéssel, emiatt késett a beszerzés. Az ügyész mindezt hitetlenkedve fogadta, hiszen első körben 2009 decemberéig kellett volna 10 év alá szorítaniuk a buszpark átlagéletkorát, és csak májusban derült ki a buszeladás.

[box title=”700 milliós buli”]A PK egyik „remekbe” szabott kontraktusáról is megvolt a véleménye Varga Péternek. A Toller László idején, a Mercedes buszok javítására kötött megállapodás ugyanis rendkívül előnytelen volt a városi cégnek, hiszen csak emiatt 600-700 milliót kellett kifizetniük évente.

Az egyik tanú meg is világította, miért került ez ilyen sokba: volt olyan, hogy ahelyett, hogy pár ezer forintból megjavították volna a busz szélvédőjét, inkább milliós költségen az egészet kicserélték.

A PK pedig komoly végkielégítéssel búcsúztatta volt vezetőit annak idején, hiszen ilyen célokra 80 milliót kellett utalniuk. [/box]

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő