Botrányos buszeladás 2.0

A Pécsi Közlekedési Zrt. (PK) volt vezére, Keczer László ellen az ügyészség különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének kísérlete miatt emelt vádat.  A vád szerint,  ha nem állítják le a buszos bizniszt, akkor 6,8 milliárdos kárt okoztak volna a PK-nak, de így is százmilliókat bukott el a többségi önkormányzati tulajdonban lévő vállalat.

hirdetés

Az elhíresült ügylet során a PK buszait a PK Busrent Kft.-nek adták el egy kézzel írt számlával még 2009 januárjában. A 2,4 milliárdos értékesítés, majd a buszok visszabérlése miatt indult eljárás hétfői tárgyalásán Varga Péter is megjelent, aki a szocialisták városvezetése idején volt a Pécs Holding első embere.

Varga Péter
Varga szerint (bal szélső) busás haszna lett volna a magáncégnek.

Ő már 2009-ben azt állította, hogy  “busás haszonra tett volna szert a magáncég”, a PK Busrent Kft., ha a szerződés életben marad. De szerinte nem csak emiatt volt problémás az ügylet, hanem azért is, mert nem lehetett tudni, hogy a 10 évre szóló bérleti szerződés lejárta után a buszok tulajdonjoga kire szállt volna.

Azt, hogy ki tudott a buszok eladásáról, a bíróság dönti el. Mindenesetre a Pécs Holding egyik jegyzőkönyve szerint Varga ott volt 2008 novemberében – tehát még az értékesítés előtt – azon a PK közgyűlésen, amelyen Keczer László elmondta, hogy létrehoznak majd egy céget, ami birtokolja a buszokat, végzi az üzemeltetésüket.

Emlékezetes, hogy egy minap született bírósági ítélet hivatalos indoklásából kiolvasható, hogy Kőhegyi István, volt MSZP-s képviselő és Tóth Bertalan, akkori alpolgármester, MSZP-s képviselő tudhatott a buszok eladásáról.

Keczer László, volt vezérigazgató ezt hétfőn maga is újra megerősítette. Mint mondta, Kőhegyi Istvánt és Tóth Bertalant a Mecsekbusz akkori ügyvezetője, Jahn Péter tájékoztatta az eladásról Budapesten.

KECZER LÁSZLÓ
Keczer azt állítja, hogy ő ártatlan

Keczer László egyébként korábban is ártatlannak tartotta magát és azt mondta: a pécsihez hasonló kiszervezésre azóta volt példa Magyarországon.

A tárgyalás egyik fő kérdése az volt, hogy miért maradt el a buszbeszerzés, holott erre kötelezettséget vállalt a magánbefektető. Jahn Péter, a Mecsekbusz Kft. volt ügyvezetője szerint megromlott a viszonyuk a városvezetéssel, emiatt késett a beszerzés. Az ügyész mindezt hitetlenkedve fogadta, hiszen első körben 2009 decemberéig kellett volna 10 év alá szorítaniuk a buszpark átlagéletkorát, és csak májusban derült ki a buszeladás.

[box title=”700 milliós buli”]A PK egyik “remekbe” szabott kontraktusáról is megvolt a véleménye Varga Péternek. A Toller László idején, a Mercedes buszok javítására kötött megállapodás ugyanis rendkívül előnytelen volt a városi cégnek, hiszen csak emiatt 600-700 milliót kellett kifizetniük évente.

Az egyik tanú meg is világította, miért került ez ilyen sokba: volt olyan, hogy ahelyett, hogy pár ezer forintból megjavították volna a busz szélvédőjét, inkább milliós költségen az egészet kicserélték.

A PK pedig komoly végkielégítéssel búcsúztatta volt vezetőit annak idején, hiszen ilyen célokra 80 milliót kellett utalniuk. [/box]

  • szelvedo

    KEdves matek!

    Jelenleg a Pappasnal a Mercedes Conecto szelvedojenek ara, netto 690 ezer Ft. Igy a kozel millios “talalgato” nem beszel felre….

  • pontosítás

    A szélvédő cserére az indok leginkább az, hogy ha olyan sérülés keletkezik rajta, ami a sofőr látóterében zavarhatja a kilátást (pl. repedés), akkor a kresz értelmében cserélni kell. Egyszerűen fogalmazva minden olyan esetben cserélni kell, ha a sérülés miatt pl. nem menne át egy műszaki vizsgán. Ez ugyanígy van egyébként a személyautóknál is.

    A Mercedes-es javítási szerződéssel több baj is volt. Az volt benne, hogy amíg vannak a PK Zrt-nek buszai, addig csak náluk lehet, és az ő díjszabásuk szerint javíttatni.Ez kb. 300 millió éves extra kiadást jelentett a PK Zrt-nek, és ez volt az egyik oka a buszok “kiszervezésének”, mert így lehetett felmondani velük a szerződést (nincs busz, tehát nincs javítás). Nyilván sokak zsebéből hiányozhatott ez a pénz, és érdekes módon csak amikor ez a pénz már nem ment a javítócéghez, akkor kezdte zavarni a városvezetőket a dolog.

  • matek

    Azért azt megkérdőjelezném, hogy milliós költségbe kerül egy szélvédőcsere. Nem lehet, hogy ez a tanú kissé nagyot mondó? Vajon milyen beosztásban volt akkor ennél a cégnél?

  • szőcsnek

    azt kérdezd ki volt akor a NAV Dél-dunántuli régiójának igazgatója aki befogadta és hova tünt nagy csaba aki a megbízott volt büszügyben?a polgármestert akkor is pávának hívták ha jól emlékszem.

  • szöcs

    A NAV hogy fogadta be a milliárdos kézzel irt számlát? Annak is tört volna le a keze aki megirta.

  • pontosítás

    A pontosság kedvéért a Pécs Holding választott bírósági keresetének a tárgyalásán a bíróság már vizsgálta, hogy kinek felróható a buszbeszerzés elmaradása. Megállapította, hogy a Mecsekbusz mindenben a tőle elvárható módon járt el, és a buszbeszerzés elmaradásáért a városháza a felelős. Ezen meglepődhet az ügyész, de csak a saját tudatlanságát reklámozza ezzel.

    Akinek esetleges haszna lehetett volna az ügyletből az három csoport. Egyrészt a pécsi emberek, az utazóközönség. Másrészt a haszon 40%-a a PK Zrt-t illette volna meg, ami szintén pécsi érdekeltség. Harmadrészt a befektető is kapott volna az esetleges haszonból (ezt még ki kellett volna termelni, és az új buszok lízing díjainak a figyelembe vételével anyagi haszonra a befektető csak 5-6 év után számíthatott volna), de ő biztosította a szerződés szerint a 9 millió EUR pénzbeli önrészt a buszbeszerzéshez. Az ügylet azért nem jött létre, mert a városháza az írásbeli ígérete ellenére nem biztosított a befektető 9 millió EUR összege mellé ingatlan fedezetet, amit a bank elvárt.

    Ennek az újságnak nyilván nem a tények objektív ismertetése a feladata (ez minden írásából kiüvölt), de az olvasóközönség érdemel annyi tiszteletet, hogy ezen tényeket objektív módon megismerhesse

  • nagy lehet a baj

    Nagyon ugy tunik, hogy vm gond van a pecsi korzetekkel fidesz oldalon ha csak ilyen talalgatasok jonnek.

    Komoly info nincs a kezben mert nincs is mirol de erzik, hogy tenni kell valamit mert a pecsi hanhgulat kifejezetten rossz.

    A problema csak az higy ez egy varosi penzbol fenntartott ujsag.
    Ha irna a fideszes ugyekrol is, akkor ok.

    De nem ir.

    Ez a valodi kettos merce.

  • Mi lenne ha ?

    Ezek a dolgok magukért beszélnek, “senkisem tudott semit” (régebbi nyilatkozatok). De azért, csak-csak kiderűlnek a disznóságok, és a már-már elképesztő méreteket döntögető sumákolások ! Vajon miért is gondolnánk mi Pécsiek, hogy a házunk körül, rendben vannak a dolgok ? Hát kiábrándító, de sajnos ez a város sem különb, az egész országos átlaghoz képest, ( pedig Én, még bíztem benne egy ideig, hogy talán …..!) persze, nagy-nagy TISZTELET, és kalap emelés, meg lóbálás, a kivételeknek !!!! És ami a legnagyobb arcátlanság netovábja, annó (biztos, sokan emlékeznek még rá) a hangzatos figyelem felkeltő matricákra, a buszok ajtajaira ragaszva, hogy vigyázzunk a járművekre, mert mondván, hogy a mi pénzünkből vásárolták nekünk !!!!! Hát akkor most hogyvan ez pár év elteltével ?????? Miért is vannak a bírósági tárgyalások ??????