Újra kiderült: jogszerű volt a buszközlekedés saját kézbe vétele

Hiába támadta meg a Mecsekbusz Zrt. a korábbi választottbírósági határozatot. A Szekszárdi Törvényszék csütörtökön helybenhagyta azt a korábbi ítéletet, amelynek értelmében Pécsnek egy fillér kártérítést sem kell fizetnie, mert visszaszerezte a magáncégtől a szocialisták által kiprivatizált buszközlekedési cég menedzsmentjogait.

hirdetés

Talán olvasóink emlékeznek rá, hogy Páva Zsolt polgármester még februárban sajtótájékoztatón ismertette a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróság akkor meghozott ítéletét.

E szerint teljesen jogszerűen járt el a korábbi pécsi busztársaság városi tulajdonosa, amikor még 2011-ben átvette a menedzsmentjogokat a Mecsekbusztól, s új vezetőt nevezett ki a közösségi közlekedés biztonságának fenntartása, a buszközlekedés megmenése érdekében.

Mint az ismert, 2011-ben komoly döntést kellett meghozni Pécsen, amikor a helyi közösségi közlekedés az összeomlás szélére került a szocialista városvezetés alatt lezajlott privatizációs eljárás miatt.

Korábban már a magyar bíróság is jogerősen kimondta, hogy a magántulajdonos menedzsmentje jogszerűtlenül járt el, amikor egy kézzel írt számlán kiszervezte, majd visszabérelte a pécsiek buszait.

Mára már korszerű buszok viszik a pécsieket

Idén év elején egy ennél is fontosabb döntés született az iparkamara választottbíróságán. A testület kimondta: jogszerűen nevezett ki új vezérigazgatót a pécsi busztársaság, a Pécsi Közlekedési Zrt. élére az önkormányzati kézben lévő tulajdonos, a Pécs Holding Zrt. 2011-ben. A Mecsekbusz Kft. 1,5 milliárd forintos kártérítést követelt a Pécs Holdingtól, de a bíróság szerint nem történt károkozás, a követelés nem volt jogszerű.

Páva Zsolt már akkor jelezte, hogy jogorvoslatnak helye az ítélet kapcsán csak igen indokolt esetben van, így várhatóan a döntés már nem fog megváltozni.

A Mecsekbusz azonban nem hagyta annyiban, azt akarták elérni, hogy formai, alaki hibák miatt semmisítsék meg a pécsiek számára kedvező döntést, magyarán mindenképpen kártérítést akartak kisajtolni az önkormányzattól.

– Csütörtökön immár a Szekszárdi Törvényszék is elutasította a Mecsekbusz keresetét, így ismételten kijelenthető: a döntés megint azt igazolja, hogy jól határozott Pécs, amikor megvédte a közösségi közlekedést, előbb a Pécsi Közlekedési Zrt. menedzsmentjének biztosításával, később pedig a Tüke Busz Zrt. létrehozásával – mondta lapunknak a polgármester.

Mint az közismert, a buszközlekedés visszaszerzése óta az elmúlt években a rendszer megújítása folyamatos volt, és nem csak a buszcsereprogramról szólt.

Volt gond régebben: megesett, hogy kigyulladt egy-egy busz

– Míg azelőtt havi szinten ezer járat maradt ki, koszos, lestrapált, kerekesszékkel használhatatlan járgányok érkeztek a megállókba tele graffitivel, mára minden megváltozott. Ma alacsonypadlós, nem bérelt, hanem saját tulajdonú buszok járnak Pécsen, 0-ról 56-ra emelkedett a légkondis járművek száma, a kamerarendszereknek köszönhetően elenyésző számú a graffiti, tisztábbak a buszok, bárhonnan egy busszal be lehet jutni a belvárosba, XXI. századi az utastájékoztatás, megszűntek a járatkimaradások, kedvezményeket kapnak kisgyerekesek, közfoglalkoztatottak, polgárőrök, új javítóbázis épült, ezzel spórolt a Tüke Busz Zrt. Pécs tervei szerint pedig hamarosan elektromos meghajtású buszok is forgalomba állhatnak.

hirdetés

Hirdetés