Válságban az utazási irodák

A pécsi utazási irodák szerint évről-évre csökken a hosszabb nyaralásra indulók száma, a legfőbb úti célnak viszont továbbra is Horvátország számít. Pécsről sokan mennek el nyaralni, de vajon érkezik-e turista a városba?

hirdetés

A pécsiek körében idén is az Adriai-tenger partja a legnépszerűbb célpont a nyári hónapokban. Mint azt lapunk korábban is megírta: rengeteg dalmát utazást már a késő téli, kora tavaszi időszakban lefoglaltak a nyaralni vágyók. Szálláshely azonban többnyire még mindegyik cégnél akad, sőt az utazási irodák forgalma igen vegyes képet mutat.

A Kantavár utazási irodánál például valamelyest növekvő forgalomról számoltak be. Fő célpontjuk Montenegró és Horvátország, a jellemzően 1 hetes (szombattól-szombatig) buszos nyaralásokat kínálnak, apartman szállással. Az elkövetkezendő hetekre azonban szinte minden turnusuk megtelt.

Egy másik pécsi utazási irodánál viszont pont az ellenkezőjére panaszkodnak. Egy több évtizede a szakmában dolgozó utazásszervező szerint az elmúlt 20 év eddigi legnagyobb változása tapasztalható jelenleg a szakmában, átalakult ugyanis a foglalási morál.

– Elszaporodtak a fekete és az internetes foglalások. Már nem az irodákon keresztül utaznak az emberek, ezért is mérhető a csökkenő tendencia. Az utazási irodák a válságukat élik – ismertette a helyzetet az irodavezető.

A Balaton kevésbé népszerű a pécsi utazók körében. A szakértők szerint az alacsony érdeklődés oka az, hogy az ilyen üdüléseket sokszor ismerősökön, rokonokon keresztül intézik az emberek, így azok száma nem mindig mérhető.

A tapasztalat azt mutatja, hogy nem elég az egyre magasabb színvonalú szolgáltatás, akinek tartaléka van a nyárra, az inkább Horvátországot választja.

Vajon Pécsre érkezik-e valaki a turistaszezonban? A pontos számokat még nem ismerjük, a statisztikai hivatalnak még csak tavalyi adatai vannak, az első negyedéves felmérések a közeljövőben készülnek el. A város idegenforgalmában azonban kis élénkülés tapasztalható, amely a vendégéjszakákban is megmutatkozik, igaz egyáltalán nem mindegyik szálláshelyen.

Szabó Anett, a TÉDÉEM PÉCS Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint mindenképpen optimizmusra adhat okot, hogy Pécs felkerült a New York Times ajánlási listájára; beindult a városban a Google Street View; vagy például olyan elképzelések válhatnak valósággá, mint a Visit Pécs! turisztikai mobilalkalmazás.

– Ezeknek a dolgoknak inkább hosszú távú hatásuk van, ráadásul fontos, hogy közben egy intenzív marketing kampányt is folytassunk. Remek ötlet volt ugyanakkor az Irány Pécs! kártya bevezetése, amely rengeteg embert csalogatott a városba 1-1 hétvégre. Pár napos kikapcsolódások megtervezésekor ugyanis döntő lehet egy ilyen kedvezménycsomag – fejtette ki Szabó Anett.

A szakértők szerint a marketingforrások elég szűkösek, de várhatóan rövidesen beindul egy online városkampány, amely még több turista számára teheti vonzóvá Pécset.

  • Tuttigéza

    …meg remek lenne vizividámpark, stb. Pécsre mert azon kivül amit eleink ráhagytak mi semmit nem tettünk hozzá idestova 60 éve.