Volán: belső vizsgálat

Évente legalább egyszer kell szigorú alkalmassági vizsgán átesnie a Pannon Volán Zrt. minden sofőrének. Ha harminc napnál többet volt valaki táppénzen, akkor is ugyanez az eljárás. A cégnél belső vizsgálatot rendeltek el, hogy megtudják, mulasztott-e valaki a múltkori halálos baleset előtt.

hirdetés

Mint arról korábban beszámoltunk, halálos buszbaleset történt a Pécs és Mánfa között a 66-os úton. A menetrend szerinti Pannon Volán járat egy műszaki hiba miatt veszteglő kamionnak ütközött; a buszon negyvenen utaztak és többen megsérültek, az egyik első ülésen utazó férfi meghalt.

Információink szerint a sofőr arra hivatkozott, hogy a felkelő nap vakító sugarai miatt nem vette észre az út szélén álló kamiont.

A Pannon Volán az eset után teljes belső vizsgálatot rendelt el. Azt szeretnék tudni, a cég részéről hibázott-e valaki, illetve felelőssé tehető-e a vállalat a baleset miatt.

Megnézik, ki mulasztott

– Komoly belső szabályzatok vannak a cégnél, amelyek szerint csak olyan sofőr vezethet autóbuszt, aki minden kritériumnak megfelel. Például évente egyszer orvosi felülvizsgálaton kell részt venniük a dolgozóknak, illetve ha harminc napot meghaladó táppénzen volt az illető, akkor minden esetben egy ismételt alkalmassági vizsgát kell teljesítenie – mondta Micskey Tibor, a vállalat műszaki igazgatója.

Hajdu Tamás, az egyik sofőr azt mondta, a sofőröknek először meg kell szerezniük a D kategóriás jogosítványt, majd második kategóriás pályaalkalmassági vizsgálaton kell átmenniük és egy szolgáltatói tanfolyam teljesítését igazoló okiratra is szükségük van. Ezek mellett évente számot kell adni tudásukról.

Vagyis több körös ellenőrzés után ülhetnek csak a volánhoz a sofőrök. A belső vizsgálat még zajlik, így egyelőre nem derült ki, hogy történt-e mulasztás a cég részéről, s a rendőrségi nyomozás állásáról pedig nem kaptunk tájékoztatást. A hatóság egyébként néhány napja  a helyszínen bizonyítási kísérletet hajtottak végre. A környezeti hatásokat, feltételeket vizsgálták, többek között azt is, valóban befolyásolta-e a sofőr ítélőképességét a szemébe tűző reggeli nap.