Zsolnayt akarnak látni a pályaudvaron

Pécsett jelentette be a MÁV, hogy országos állomásfelújítási programot indít; első lépése a pécsi pályaudvar rendbetétele. A pécsi munkákra több mint másfél milliárdot fordítanak. Páva Zsolt polgármester és Hargitai János, a baranyai kormányhivatal vezetője is nyomatékosan kérte: eredeti Zsolnay díszek legyenek az épületen.

hirdetés

Kedden ünnepélyes keretek között írta alá a MÁV elnök-vezérigazgatója, Dávid Ilona és a közbeszerzésen nyertes  Prím Építő Kft. ügyvezető igazgatója,  Osztovits Péter a pécsi pályaudvar rekonstrukciójáról szóló megállapodást. Az aláírás kapcsán tartott ünnepségen Dávid Ilona elmondta, nagyszabású programot indítanak, amely 25 állomást érint, ebből a legnagyobb volumenű a pécsi indóház műemléki igényességű felújítása, és ott egy kormányablak kialakítása. A 2014-es uniós pénzügyi finanszírozási ciklusban további épületek rekonstrukcióját tervezik.

máv3

Utalt rá, a szolgáltatási színvonalat folyamatosan fejlesztik: 42 motorvonatra írtak ki közbeszerzést, pályarekonstrukciókat végeznek, az otthoni jegynyomtatás lehetőségét is megteremtették, és több mint 500 olyan kocsival rendelkeznek, amelyeken utazás közben ingyenes internetelérhetőséget biztosítanak.

A munkaterületet egy hónapon belül adják át, az építkezés alatt konténerekből ideiglenes pályaudvart építenek, a teljes munkával 2015 nyarára végeznek.

máv1

Hargitai János, Baranya Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja kitért rá, a felújítás után nemcsak önmagában lesz pompás a ház, hanem az is örvendetes, hogy a kormány kiemelt projektté nyilvánította a Pécs-Dombóvár-Pusztaszabolcs-Szentlőrinc-Villány-Magyarbóly vasúti szakasz fejlesztését, illetve kormányablakot is kialakítanak az épületben.

Hargitai a pályaudvaron található Zsolnay-díszítőelemek restaurálása kapcsán hangsúlyozta: “a Zsolnayak városában elképzelhetetlen, hogy ami eredeti Zsolnay, azt valamit nyíradonyi cég kerámiáival pótolják. A kormányhivatal ragaszkodni fog ahhoz, hogy valódi Zsolnay kerüljön vissza az épületre”.

Páva Zsolt, Pécs polgármestere szintén üdvözölte a felújítást, bár ennek a korábbi ígéretek szerint már 2010-re meg kellett volna történnie.

máv2

– Az indóház Pécs egyik legfontosabb épülete, az elmúlt évtizedekben azonban romlásnak indult, bízom benne, hogy gyorsan, minőségi munkával készül majd el az épület megújítása, amely teljes mértékben megfelel a műemléki kritériumoknak, beleértve a Zsolnay-kerámiákat is – mondta Páva Zsolt.

A díszítőelemekről megkérdeztük a kivitelező cég vezetőjét,  Osztovits Pétert is. Ő azt mondta, hogy most kérik be az alvállalkozói árajánlatokat, és felvették a kapcsolatot a Zsolnay-gyárral is. Arra a kérdésre, hogy mely cég készítheti majd el a pótolandó tárgyakat, azt felelte: “az igényeket ő is hallotta”.

  • Határozott

    Az ilyen határozott igények megfogalmazását szeretem. A Zsolnay városában nem lehet hamis Zsolnay díszítőelemeket elhelyezni!

    Határozottság kellene, a közlekedési infrastruktúra fejlesztésében is. A vasúti közlekedés botrány. Az ideális 1,5-2 óra helyett 3 óra a menetidő Pécs – Budapest vonalon. Ezt sokkal olcsóbban közel azonos idő alatt busszal is meg lehet tenni! Én imádom a vonatot, de kb. 1500 Ft a különbség a teljes árú IC vonatjegy és a buszjegy között! Ha az utazási idő a vonaton jelentősen csökkenne és maximum 2 óra alatt el lehetne érni Budapestre, akkor lenne csak versenyképes a vasúti közlekedés! Ráadásul ez nagyon sokat hozzátenne, Pécs idegenforgalmához is.

    Ezen kívül 100 egyéb dolgot tudnék még sorolni, mihez kellene ugyanilyen határozottság, ami legalább ennyire fontos Pécs jövőjének szempontjából, mint ez, hogy milyen díszítőelemek vannak egy épület homlokzatán.

  • Bíborka

    Engem őszintén szólva nem izgat, hogy Zsolnay étkészlet van-e a falakon vagy sem. Viszont nem bánnám, ha pontosan járnának a vonatok, és tiszták, kulturáltak lennének a kocsik.

  • adonyi

    egy mohácsi bugris mit ekézi a nyíradonyiakat? pofát satura, öcskös!

  • geográfus

    nincs rá nagy esély sajnos…
    A pécsi vonal nemzetközi forgalma alacsony, talán napi pár tehervonatra korlátozódik, így a prioritása a vonalnak alacsony.

  • rendszerüzemeltető

    én örülök a felújításnak, annak még jobban örülnék ha a szakaszok felújításán is dolgoznának