Az oktatásban is használhatják a helyes energiafelhasználásról tanultakat

A V-educa 2 projekt célja volt elősegíteni a továbblépést a hagyományos, és gyakran nem elég energiahatékony épületek tervezésétől és kivitelezésétől az EU által elvárt előírások megvalósítása felé. Dr. Fülöp László, a PTE Műszaki és Informatikai Karának professor emeritusa beszélt a projekt oktatásban való használhatóságáról. (x) 

Tavaly ősszel készült az a tanulmány, amelyhez adatokat gyűjtöttek össze az energiahatékony épületek helyzetéről Magyarországon a Horvátországgal határos három megyében, vagyis Baranyában, Somogyban és Zalában. – Az adatgyűjtéskor az volt a legegyszerűbb megoldás, hogy megnéztük az energiatanúsításokat, illetve az épületek besorolásait – mondta Fülöp László a felmérés módjáról. Tanulságos volt, hogy az új épületek túlnyomó többsége CC besorolású, miközben a közel nulla energiaszint (KNE) a BB vagy annál jobb. Jellemzően a megújuló energia részaránya nem éri el 25 százalékot, azért nem kaphattak KNE-besorolást.

A V-educa 2 elmondása szerint azt célozta, hogy a résztvevők megismerkedjenek a közel nulla energiafelhasználás fogalmaival, technikáival. Ezt egy nyári egyetemmel készítették elő, ami egy hét magyarországi és egy hét horvátországi oktatást jelentett a résztvevők számára. A program alatt főként előadások voltak, de gyakorlati képzést is tartalmazott. Laborbemutatók, mérési bemutatók, számítógépes programok bemutatása és gyakorlása tartoztak hozzá.

A V-educa 2 projekt a Magyarország-Horvátország határon Átnyúló Együttműködési Programon belül az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásában valósul meg.

Bővebb információ ITT.

(x)

Hirdetés