11 C
Pécs
szombat, április 20, 2024
KezdőlapPRMarketingeszközök a boldogulásért

Marketingeszközök a boldogulásért

A marketing világának igen széles az eszköztára. Ez a még mindig fiatalnak mondható “tudomány” a kereskedelem és a reklám területéhez tartozik, így különböző segédtudományok állnak a szolgálatában. Az olyanok, mint a reklámpszichológia, szociálpszichológia, matematika, statisztika, analitika – mind jelen vannak egy jól irányzott marketingkampányban. A jó hír az, hogy ezen tudományterületekkel nem kell tisztában lenni, hiszen számos eszköz van, ami megoldja ezeket a kérdéseket, és válaszokat ad a sajátjaidra. 

A kereskedelem kezdetén mindössze egy fegyverrel operáltak a kereskedők: ki adja olcsóbban a terméket? Az árverseny ma is fontos, azonban nem szabad engedni, hogy az elhibázott árképzés tönkretegyen bárkit is. Manapság irreálisan alacsony árakat senki nem állapít meg, ez egyfajta íratlan szabály. Az ár tekintetében az a döntő, ki mennyit szeretne keresni ugyanazon a terméken. Erre azonban nem lehet alapozni, pláne nem egy vállalkozást.

Marketingeszközök a Google-től

Sokféle marketingeszközből válogathatsz, ráadásul nem is kell horror összeget elköltened. A legtöbbjük egyszerű regisztrációhoz kötött. A fizetős eszközök egy igen magas szintig kiválthatók ezekkel. Utána pedig dönthetsz, hogy áldozol-e még professzionálisabb eszközökre. Kezdetnek mindenesetre ne akarj fizetni.

A Google például bőkezűen bánik az eszközökkel. A legelső, amit azonnal állíts be, az a Google Analytics. Ez a komplex analitikai program gyakorlatilag mindent megmutat, amire szükséged van. Olyan statisztikákat és elemzéseket húzhatsz le, amiből azt is pontosan megtudhatod, mennyi időt töltenek a látogatóid az egyes aloldalaidon. És ez máris lehetőséget ad arra, hogy kiderítsd, mik a legérdekesebb termékeid a vásárlók számára.

A Google Trends készen mutatja a trendeket. Itt már nem magadnak kell okoskodni, főleg, ha nem vagy jó a statisztikában. Azonnal láthatod, hol, mik a trendek, mire érdemes hangsúlyt fektetni. Látod a legkeresettebb szavakat, kifejezéseket, ami máris fegyvertény.

További marketingeszközök

Áldásos, ha kerítesz egy hírlevélküldő szoftvert. A MailChimp 2000 feliratkozóig ingyenes. Könnyen használható rendszer, és ami nagyon fontos, a saját listádról dolgozik. A Facebook is lehet alternatíva, de ne felejtsd el, hogy ami a Facebookon történik, az a Facebooké is marad. Sosem tudni, a nagy, globális rendszer kinek szúrja annyira egyszer a szemét, hogy eléri a korlátozását, megszüntetését. De elég egy hiba a Menlo Parkban Kaliforniában és megbénulhat a rendszer. Te pedig ott állsz majd lista nélkül. Inkább ne kockáztass. Használd a Facebookot, de legyen saját adatbázisod is.

A BuzzSumo és az Ahrefs kimondottan a konkurenciakutatás eszközei. Ne hagyd ki, mert jó tudni, mit csinál az ellenfél. Milyen kulcsszavakra hirdet, hány megosztást kap, stb. Igazi csodafegyver. 

Használd az eszköztárat, és a siker nem marad el!

(x)

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő