A Mecsek-rali duplázva várja az IRC-t

Egy igen rangos díjjal felvértezve várja az őszi IRC-futamot a Mecsek-rali. Az autósport-szövetség (MNASZ) tavalyi esztendőt értékelő minapi díjkiosztóján ugyanis a 2010 legjobb futamának járó serleget vehette át Csizi Péter pécsi alpolgármester és Jelen István főszervező.

Amint azt már a tavaly őszi – mint a díj is mutatja, kitűnően sikerült – „főpróba” során előrevetítették a szervezők, 2011 különleges év lesz a Mecsek-ralik 1967 óta tartó történetében: ezúttal ugyanis kétszer is Pécs környékére költözik a ralimezőny.

Előbb a nyár elején, június 14-16. között a hazai másodosztály, illetve a tavaly már bemutatkozó Historic Eb-sorozat pilótái mérik össze erejüket a 44. (az Allianz visszavonulásával az új névadó főtámogatóval előrehaladott tárgyalásokat folytató) Mecsek-ralin.
Alig három hónap múlva következik azonban az igazi „durranás”, hiszen két esztendőnyi erőfeszítést követően a

jogtulajdonos Eurosport eredményesnek minősítette a pécsiek kandidálását, így szeptember 9-11-én mi adhatunk otthont a vb utáni legrangosabb sorozat, az Intercontinental Rally Challenge (IRC) idei 9., egyben a hazai rali I. soros futamának.

Utóbbi rangját érzékeltetendő, csak néhány állomás a sorozatból: a sort a Monte-Carlo-rali nyitotta – amely a pécsi „historicos” kapcsolat miatt megér egy kitérő mondatot is. A patinás monacói viadal idén ünnepli centenáriumát, így a szokásosnál is nagyobb körítéssel nyitotta az esztendőt. Érdekesség, hogy a legelső futamon egy 25(!) lóerős Turcat-Mery volánját forgatva diadalmaskodott a francia Henry Rougier – a két héttel ezelőtti friss abszolút győztes honfitárs, Bryan Bouffier Peugeot 207-esének az orrában minimum tízszer ennyi „paripa” dübörgött.

Még a pécsi előtt a Kanária-, a Korzika-, az ukrán Jalta-, a belga Ypres-, a portugál Acores- és Madeira-, továbbá a cseh Barum-, utánunk pedig a San Remo-, a Skót- és a Ciprus-ralin száguld végig a rangos mezőny.

Az IRC-sorozatba csatlakozás egyébként soha nem látott terheket és feladatokat is ró a pécsi szervezőkre – hogy a kötelezően elvárt követelményszint végeláthatatlan sorából csak egy érdekességet kiemeljünk, az Eurosport még a helikopter pontos típusát is megadja, amelyet a légi felvételeket késztő stáb rendelkezésére kell bocsátanunk.

Mindez pedig csak úgy lehetséges, hogy a „politika” is teljes mellszélességgel a Mecsek-rali mellé állt, sőt, a város saját sportcélú forrásain túl a képviselők lobbizása nyomán országos érdekeltségű támogatók is kiveszik részüket a futam anyagi hátterének biztosításából.

Két baranyai futam is az év versenye lett

Az MNASZ díjkiosztóján a különféle kategóriákban átadott 290 serleg közül néhány pilótáé mellett több különdíj is Baranyába került. A szövetség értékelése szerint 2010-ben a Mecsek-rali lett az év autóversenye, e díjat Csizi Péter alpolgármester a város, Jelen István a szervezőbizottság nevében vette át. Az év rali II-es futama címet a Komló-raliért Markó Tibor rendező kapta meg, míg Répa Kata és Szűcs Zsolt sajtófőnököket a Mecsek-rali kiemelkedő médiamunkájáért jutalmazták.

Szűcs Zsolt írása.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés