Mecsek-rali: Kopecky nyerte az IRC-futamot

Az utolsó pillanatokra maradt a döntés a Canon 45. Mecsek Rallye-n: a 13. gyorsaságin kiesett az addig vezető ifjú titán, a norvég Andreas Mikkelsen, így a legutóbbi IRC-futam, a Barum-rali győzelme után ismét a cseh Jan Kopecky diadalmaskodott. Mögötte két belga kettős következett: az ugyancsak Skoda Fabia S2000-est kormányzó Thierry Neuville mindössze nyolc tizedmásodperccel (!) szorult a 2. helyre, őt Bryan Bouffier egy Peugeot 207 S2000-essel követte.

hirdetés



Az ORB értékelésben Aschenbrenner György – abszolút hatodikként a sorban – volt a leggyorsabb, ezzel magyar bajnoki címét is sikerült megvédenie. Az „igazi” hazai színek képviseletében legelőkelőbben záró ifj. Ranga László ORB 5. helye egyben abszolút 15. pozíciót ért.

A végső győztes Kopecky és a „nagy vesztes” Mikkelsen végig nagy csatát vívott, a gyorsasági szakaszok győzelmein az első napon csak ők osztoztak, és a vasárnap is hasonlóképpen indult. Olyannyira, hogy a tizedik, árpádtetői gyorson hajszálra azonos időt száguldottak.

Itt aztán valamelyest fordult a kocka, a belga Neuville itt gondolta ugyanis úgy, hogy eljött az ő ideje. Ettől kezdve ugyanis hihetetlen sebességre kapcsolt, az utolsó négy gyorsot fölényesen nyerte. Mindez azonban arra volt csak elég, hogy – az egész IRC-sorozat eddigi legszorosabb befutójával – nyolc tizedre megközelítse Kopeckyt, a korábbi hátrányból előnyt kovácsolni már nem tudott. Azt a Kopeckyt, akinek a végén „hullott az ölébe” a győzelem, miután Mikkelsen a 13-as gyorson elkapott egy útszéli rönköt, az ütközés pedig tönkretette az autót, így pár száz méterrel később – az élről – a verseny feladására kényszerült. Kopecky ráadásul duplán örülhetett, pécsi sikerével ugyanis átvette a vezetést az éves értékelésben is az addigi éllovas Hanninentől.

A külföldi pilóták által különben egyöntetűen nagyon gyorsnak minősített terep egyébként is alaposan megrostálta a mezőnyt: a 47 IRC-autóból a célt 31-en látták csak meg; az ORB-mezőny ennél is jobban megcsappant, itt mindössze 22-en maradtak a végére.

Miközben az IRC-sorozat még Olaszországban, Skóciában és Cipruson folytatódik, addig az ORB-ben a Mecsek egyben a bajnoki címről is döntött. Nem kedvezett a szerencse az eddigi listavezető ifj. Tóth Jánosnak, akinek a Peugeot-ja szinte végig technikai, általában váltóproblémákkal küszködött. A vetélytársak közül Kazár Miklós korán kiállásra kényszerült, így az éves tabella harmadik helyén álló Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa páros került helyzetbe. Amellyel élni is tudtak, így a másfélszeres szorzójú pécsi futam pontjai elégnek bizonyultak számukra bajnoki trófeájuk megvédésére. A Mecseken az ORB-dobogó másik két fokára Bútor Róberték és Botka Dávidék állhattak, az éves ORB-ben ifj. Tóth János és Bútor Róbert végzett a 2-3. helyen.

Amikor már mindenki a céllal meg az ünnepléssel foglalkozott volna, egy sajnálatos baleset még becsúszott a legvégére: a 14-es gyorson, a Lévai, Schweighardt kettős (Honda Civic) szenvedett balesetet. A navigátornak boka- és sorozat-bordatörése van, illetve kisebb agyrázkódást kapott, a pilóta kisebb zúzódásokat és szegycsonttörést szenvedett.
Összességében azonban a szakmai rendezőgárda és a város is elégedett lehet a futammal, hiszen rengeteg néző (becslések szerint 130-150 ezer) látogatott ki a pályák mellé, amiből egészen biztosan anyagilag is jelentősen profitált a régió. Mindez pedig – amint az a célceremónián a város vezetői szájából is elhangzott – remek ajánlólevél lehet a jövő évi pécsi IRC-futamra is.

A Canon 45. Mecsek Rallye végeredménye:

Jan Kopecký/Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) 2:00:06.7 perc
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +0.8 mp
3 Freddy Loix/Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) +1m.00.0
4 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +1m35.6
5 Hermann Gassner Jnr/Timo Gottschalk (ŠKODA Fabia S2000) +2m35.6
6 György Aschenbrenner/Pikó Zsuzsa (Ralliart Lancer Evo IX) 2m38.2
7 Toni Gardemeister/Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +3m05.6
8 Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) 3m16.8
9 Bruno Magalhães/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +3m51.7s
10 Beppo Harach/Andreas Schindlbacher (Ralliart Lancer Evo IX) 4m14.0s