Mecsek-rali: Wagneré a Historic-, Turáné az ORB-futam

Turán, Csökő

hirdetés

Bár a 47. Mecsek Rallye-n csak a 4. helyen zárt, az éves összesítésben ezzel is megtartotta vezető helyét és abszolút bajnoki címet nyert a Kazár Miklós, Szőke Tamás (Citroen WRC) kettős. Pécsett az ORB-mezőny aranyserlegét Turán Frigyes és Csökő Zoltán (Ford Focus WRC), a Historic Eb-ét az osztrák Karl Wagner, Gerda Zauner (Porsche 911) páros érdemelte ki.

Frissítve (szombat, 22:22)

A péntek esti féltengelytörés után Turán Frigyes a szerelőcsapat éjszakai hathatós munkájának köszönhetően szombat délelőtt újra versenybe szállt és rögtön az első gyorson tetemes, 14 másodperces előnyt szerzett, feladva ezzel a leckét az ellenfeleknek. A hetvehelyi gyorsaságin a bajnoki ponttáblázatot vezető Kazár Miklós követte, míg a bajnoki címért küzdő Herczig Norbert csak az 5. időt szerezte meg. Izgalmasan alakult ugyanakkor a folytatás az ORB-élmezőny számára, hiszen Herczigék igencsak fölgyorsultak és 13,8 másodperccel utasították maguk mögé citroenes ellenfelüket, ezzel, ha csak egy tized másodperccel is, de az abszolút 2. helyet is átvéve.

Az előfutók még száraz pályán, a bajnoki pontokért küzdők azonban már szakadó esőben teljesítették az utolsó, 28 kilométeres orfűi körgyorsaságit, ami a slick gumikkal igen csúszós volt a mezőny számára. A Turán, Csökő kettős ezúttal sem talált legyőzőre, itt is közel 14 másodperccel volt gyorsabb az ellenfeleknél.

Kazár, Szőke

A 22 célba érő kettős közül végül Turánék nyakába kerültek a Széchenyi téri célban az aranykoszorúk, megelőzve a Krózser Menyhért, Papp György (Subaru Impreza WRC) és a harmadik helyen célba érő Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) versenyzőpárost. Az idei országos ralibajnokságot így a Kazár, Szőke duó nyerte a Herczig, Bacigal és a Turán, Csökő kettős előtt.

– Két versenyt már nyertünk az idén, és én nagyon szerettem volna ugyanígy, győzelemmel búcsúztatni az esztendőt. Nagyon boldogok vagyunk, hogy ez sikerült is. Jövőre viszont már az év elejétől szeretnénk a bajnoki címért harcolni – mondta a célban Turán Frigyes.

– Borzasztóan végigtaktikáztuk a versenyt, az volt a legfontosabb, hogy célba érjünk és ki ne engedjük a kezünkből az éves abszolút bajnoki címet – szólt Kazár Miklós villámértékelése ugyanitt.

Historic Eb: Wagner nyert, Wirtmann a legjobb magyar

Két gyorsasági volt már csak hátra a Historic mezőnyének, amikor az eső is eleredt. Akárcsak az előző körben, most is Andrea Zivian és Anton Werner osztozott a győzelmeken. Hiába nyertek azonban gyorsasági szakaszokat, a közelébe sem tudtak kerülni a Karl Wagner, Gerda Zauner párosnak, amely magabiztosan tartotta vezető pozícióját. Mögöttük a Pécsett korábban már két Eb-futamot nyerő Pierangelo Rossi és Luca Beltrame végzett, több mint 3 perc hátránnyal. A legeredményesebb magyar a Wirtmann, Barna kettős lett, az abszolút értékelés hatodik helyéről a harmadikig tornászta fel magát a duó.

A futamgyőztes Karl Wagner szerint jól megszervezett versenyen vagyunk túl.

– Ugyan nem nagyon tudtam figyelni az úton kívül másra, de azt érzékeltem, hogy sokan kilátogattak az erdőbe és eljöttek szurkolni. Annak külön örültem, hogy éjszakai gyorsok is voltak a programban, imádok sötétben vezetni – foglalta össze a kétnapos verseny tapasztalatait az osztrák pilóta.

Molnárék és Tajmerék a Rallye2 élén

Legvégül, de nem utolsósorban elrajtolt a Rallye2 mezőnye is, hogy teljesítse a szombatra napra előírt három gyorsasági szakaszt. A nap eleje még napsütésben telt, a mire azonban a 25 rajthoz álló versenyzőpáros Mecsekpölöskére ért már az eső is odaért. A célba végül 20 autó gördült be a nap végén.

Az N,  A csoportban három különböző páros bizonyult az egyes gyorsokon a legjobbnak, Hetvehelyen Berényi Lászlóék, Orfűn Dékány Sándorék, míg Mecsekpölöskén Molnár Zoltánék jeleskedtek. Utóbbiak a csoport abszolút értékelésében elsőként gurulhattak át a céldobogón, megelőzve a Guzi János, Horváth Dániel és a Molnár Ferenc, Szecsődi Norbert  versenyzőpárosokat.

Az F csoportban a Tajmel, Bakai kettős nem talált legyőzőre, magabiztosan tartották vezető pozíciójukat, az öt gyorsból hármat megnyertek. Tajmelék mellett a Szabó Ákos, Nyakacska Bálint és a Horváth Balázs, Adorján Szabolcs duó is bezsebelt egy-egy gyorsasági-győzelmet. A dobogó 2. helyét Debreceni Péter és Szőllősi Roland foglalhatta el, míg harmadikként a Horváth Rudolf, Simon Nikolett páros zárt.

Ugyan 20 versenyzőpáros ért célba a Rallye2 mezőnyében, ám a hivatalos eredménylistán már csak 18 név szerepel. A Guzi János, Horváth Dániel kettőst ugyanis a végén kizárták, a technikai ellenőrzés során kiderült ugyanis, hogy nincs katalizátor a Peugeot-n. Guziéktól ezzel elvették az A6 géposztály második helyét is.

A 47. Mecsek Rallye utolsó felvonása vasárnap reggel 9-kor kezdődik, ekkor tartják ugyanis a Hotel Laterumban az ünnepélyes díjkiosztót.

További információk, géposztályonkénti és kategóriánkénti teljes, hivatalos eredménylista: www.mecsekrallye.hu

 Sors Tamás: Életem egyik legnagyobb élménye volt

A kétszeres paralimpiai bajnok pécsi úszó, Sors Tamás ülhetett be utoljára ifjabb Ranga László mellé az ORB előfutó autójába, a Mitsubishi Lancer WRC Replicába.

– Nagyon izgatott voltam a gyorsok előtt. Szeretem az autókat és az autóversenyt is, de korábban volt egy balesetem és azóta nem kedvelem a kanyarokat. Mielőtt eljöttem, nem is ettem, nehogy rosszul legyek. Nagyon élveztem a Hetvehely – Nyárásvölgy szakaszt, az első kanyarnál még féltem, de utána ez elmúlt, Laci magabiztosan és jól vezet, nem volt okom az aggodalomra. Minden túlzás nélkül mondhatom, hogy életem egyik legnagyobb élménye volt ennek az autónak a jobb első ülésén ülni – árulta el a 100 méteres pillangó londoni és pekingi paralimpiai bajnoka.

Korábban írtuk:

Hivatalosan is megkezdődött a bajnokság záró futama, a 47. Mecsek Rallye. Az adminisztratív és technikai átvételeket követően 86 versenyzőpáros neve került fel a rajtlistára – a jeles pilótákat (mint az éppen ma 62 esztendős Keszler Mátyás vagy Lajtai Zsolt) is felvonultató előfutók mellett.Historic: Wágnerék nyerték mindkét pénteki gyorsaságit

A rajthoz álló 30 versenyzőpárosból 28-an értek célba a pénteki két gyorsasági szakaszt követően. Kövesdán Andrásék az átvételeken még megjelentek, az árpádtetői gyorson viszont már nem rajtoltak el. A mezőny másik kieső párosa a német Werner, Edelmann duó, amely műszaki hiba miatt adta fel a második gyorson.

Mindkét gyorsasági szakaszt az osztrák Karl Wagner nyerte, a magyar pilóták közül Árpádtetőn  Váradi György, míg Nyárásvölgyön Szabó Laci győzedelmeskedett. Utóbbi az abszolút harmadik időt szerezte meg a gyorson, maga mögé utasítva két Porsche 911-est.

Óvatos ORB-rajt, Turánéknál féltengelytöréssel

Óvatosan kezdtek a sötétben az ORB versenyzői, sokan úgy döntöttek, inkább a biztonságra törekednek és tartalékolnak a holnapi napra.

Két gyorsaságit követően a Kazár Miklós, Szőke Tamás duó került az élre, megelőzve a Krózser Menyhért, Papp György és a Herczig Norbert, Bacigal Igor kettőst.

Rallye, Herczig, dzsámi

Bár Turán Frigyesék megnyerték az árpádtetői gyorsot, eltört a féltengelyük, így a másodikon már csak a nyolcadik időt tudták megszerezni, az abszolút értékelésben pedig a negyedik helyre csúsztak vissza.

Ranga Petiék az első gyorson még ismerkedtek az autóval, óvatosan teljesítették a 15 kilométeres szakaszt, Nyárásvölgyön viszont hibáztak és megforogtak, így a 15. helyen zárták a napot.

Rallye2: kalandos rajt, félbeszakadt gyorsaságival

A Historic és ORB szinte eseménytelen kezdete után a Rallye2 mezőnyének már eseménydúsan alakult az első  gyorsasági szakasz.

Az Órai Balázs, Vrezgó Balázs duó megnyerte ugyan az első gyorsasági szakaszt, ám a váltó hibája miatt a gyors célja után kénytelenek voltak félretolni a Hondát és megvárni, amíg a mezőny után egy tréler elszállítja azt.

Kenderesi Árpád, Gungl Viktor Mitsubishi Evo 8-asát már nem láthatta a közönség a pályán, az osztómű hibája miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt. Kenderesiék mellett a Neukirchner András, Kovács Tamás kettős is kiszállt a versenyből, Árpádtetőn ugyanis árokba csúsztak, de szerencsére csak az autó sérült.

Műszaki gondokkal küzdött a Horváth Balázs, Adorján Szabolcs és az ifj. Bihari Péter, Számel Péter páros is, utóbbinak leesett az autójáról az ékszíj. Kocsis Zsolt és Lindi Ibolya spórolósra vette a szakaszt, még azt is hagyták, hogy a mögöttük rajtoló Stepán Árpád, Kocsis István páros megelőzze őket.

Kalandosan folytatódott a második gyorsasági szakasz a Rallye2 mezőnye számára, Harsányiék nagy sebességgel estek be egy elágba a fék hibája miatt, majd Nyitrayék is becsúsztak, náluk a futómű sérült. Őket követte a Wágner Attila, Horváth Norbert kettős, de mellőlük már elpártolt a szerencse, felborultak ugyanis a Clióval. Mivel a mentés hosszú időt vett igénybe, a versenyt félbeszakították és alternatív útvonalon tért vissza a mezőny az esti szervizparkba.

Óraiék kiesésével a Berényi László, Pap Tamás kettős került az élre, megelőzve a Molnár Zoltán, Magyar Péter és a Nyitray Béla, Vén Gábor párosokat.

Az F csoportban Tajmelék voltak a leggyorsabbak, maguk mögé utasítva a Bánkúti Balázs, Guti Gábor és a Köbli Károly, Bán Viktor duót.

A szombati program

GY3: Hetvehely 1 (18,14 km), 10.03

GY4: Orfű 1 (28 km), 11.01

GY5: Mecsekpölöske (14,19 km), 11.54

Szervizpark be: 13.34 (Expo Center)

GY6 (csak Historic és ORB; R2 nem!): Hetvehely 2 (18,14 km), 14.52

GY7 (csak Historic és ORB; R2 nem!): Orfű 2 (28 km), 15.50

Szervizpark be: 16.43 (Expo Center)

Ünnepélyes célceremónia: 17.30, Széchenyi tér

Korábban írtuk:

Az évadzárón a Historic mezőnye (az Eb- és ob-indulókat együttesen tekintve) képviselteti magát a legnagyobb létszámban, 30 kettős áll ugyanis rajthoz, hogy meghódítsa a mecseki pályákat. A magyarok mellett számos külföldi páros is ellátogatott Pécsre, köztük a két pécsi Historic Eb-futamot nyerő olasz Pierangelo Rossi a Porsche 911-essel. Érkeztek még versenyzők Ausztriából, Németországból, Észtországból és Svédországból is.

Rallye (1)

Az ORB mezőnyében 27 páros küzd a bajnoki pontokért. A bajnokság élén a Kazár Miklós, Szőke Tamás kettős áll, de harcba száll a bajnoki címért a Herczig Norbert, Bacigál Igor páros is, lemaradásuk mindössze 9 pont.

Ezt a mezőnyt színesítik a Ranga testvérek, Peti élete első ORB-s futamán vesz részt pilótaként, míg Laci a RallyCafé All Stars autójának volánja mögé ül. Ranga Laci mellett a navigátori szerepet a pécsi kosarasikon Iványi Dalma és Sors Tamás, paralimpiai bajnok tölti be.

Rallye (2)

A Historic és az ORB mezőnyét követően a Rallye2 29 versenyzőpárosát láthatja a közönség. Bár Berényié Lászlóék a bajnoki címmel a zsebükben érkeztek újra a Mecsekbe, a dobogó második és harmadik helye még kiadó, amelyek megszerzésére matematikailag még öt páros esélyes.

Rallye (3)

A mezőnyre még péntek este-éjjel két gyorsasági szakasz (Árpádtető és Nyárásvölgy) vár, majd rövid pihenő után szombat reggel újabb öt gyorsaságival folytatódik a verseny.

Az érdeklődők a www.mecsekrallye.hu honlapon az online hirdetőtábla menüpontban követhetik nyomon az eredményeket.

[box title=”A palánk alól az anyósülésbe”]A pécsi sportbarátok számára nem kis meglepetést okozhatott, hogy a Rallye Café All Star akció keretében a mezőny előtt “végigjótékonykodó” (az országos akcióban minden futam helyszínén a helyi gyerekklinikák számára szerveznek gyűjtést) Mitsubushi Lancer WRC Replica navigátori ülésében a helyi kosárkedvencet, Iványi Dalmát pillanthatták meg ifjabb Ranga László mellett.
– Sohasem ültem még versenyautóban, úgyhogy valójában elképzelésem sincs, hogy mire vállalkoztam, de teljesen nyitott vagyok a feladatra, azaz nagyon várom, mi történik majd. Azt ugyanakkor sejtem, hogy vadabb lesz, mint bármi, amit eddig kipróbáltam – árulta el a kosárpályán is irányító posztot betöltő kosaras.
Hozzátéve, hogy először akkor kezdett el valóban bizseregni az ereiben valami, amikor a sisak- és övpróbán valósággal belepréselődtem az ülésbe.
– Ám maximálisan megbízom a sofőrömben, igazából akkor mertem igent mondani a különben nemes felkésésre, amikor megtudtam, hogy Ranga Laci lesz a sofőröm – mondta a rajt előtti pillanatokban Iványi Dalma.[/box]

MEGOSZTÁS
Előző cikkIkszelt a Pécs
Következő cikkHalál Martonfán