Fintorog a brokkolira? Amint szóba jön a gomba, feláll az asztaltól? Répa, karfiol vagy sóska: tabu szavak? Nem minden gyerkőc nyitott az újdonságokra, ami a gasztronómiát illeti, a tápanyagokra márpedig szükségük van. Mutatunk pár trükköt, amivel elejét vehetjük a „harcnak”, és a nem kívánt falatok is könnyebben mennek majd le.

hirdetés

1. Nyugodt, meghitt élmény legyen az evés!

Az első és legfontosabb „szabály, hogy a közös ebéd vagy vacsora kellemesen teljen. Figyeljünk arra, hogy a vitákat ne evés közben folytassuk le, mivel ha családi perpatvar alakul ki az ebéd vagy vacsora körül, akkor olyan feszültséggel telítődik az étkezés, ami bizony hosszú távon a gyermek táplálkozási zavarához is vezethet.

2. Ne erőltessük, inkább mutassunk példát!

Fontos szem előtt tartani, hogy a példamutatás és a „nem erőltetés” a leghatékonyabb módszerek! Új ízekkel, ételekkel nyugodtan kínáljuk a gyermeket, de semmiképpen ne erőltessük, hiszen nem baj, ha a pici ragaszkodik a megszokott ízekhez. Idővel, ha azt tapasztalja, hogy otthon változatos a menü, és látja, hogy a bölcsiben vagy az oviban, hogy több mindent megkóstolnak a gyerekek, akkor előbb-utóbb hajlandó lesz bővíteni a repertoárját. Sajnos ez fordítva is igaz, így ha az oviban valaki finnyásan tekint a brokkolira, hosszú időre stigmatizálja a csoportban, ezért is nagyon fontos az otthoni példamutatás.

3. Az étel nem játék: vagy mégis?

Ha semmilyen trükk nem válik be, akkor próbáljuk ki, hogy izgalmas formákba rendezzük a hozzávalókat! Itt kibontakozhat művészi hajlamunk, és akár komplett „képeket” is készíthetünk a gyereknek. Egy hölgy, Samantha Lee például olyan műalkotásokat készít a gyerkőcöknek, hogy még mi is megirigyeltük! Persze ő profi, de érdemes ötleteket merítenünk munkáiból. Az Instagram oldalát itt találjuk!

Ilyen azért lehet, hogy nem készítünk két perc alatt, de ötletnek nem rossz!

4. Nem tetszik neki? Turmixold le, vagy süsd meg!

Ha valamilyen zöldség nem szimpatikus a picinek, jó megoldás, ha krémlevest készítünk belőle! Szinte bármelyik zöldségre igaz, hogy lehet belőle készíteni levest, izgalmas fűszerezéssel pedig még akár éttermi minőségű fogást is kihozhatunk a dologból. Elkészíthetjük a nem kívánt zöldségeket sütőben is úgy, hogy hasábburgonya formájú szeletekre vágjuk, meglocsoljuk olívaolajjal és sütőben megpirítjuk őket. Kicsit más színű lesz a „hasábburgonya”, de biztos imádni fogják!

5. Együtt piacozzunk, süssünk, főzzünk!

Igazi családi program, kikapcsolódás, és a változatos étkezésre nevelés egyik alapköve, ha együtt megyünk a kicsivel bevásárolni, a zöldségeshez vagy a piacra. Segítsen ő is válogatni a paradicsomok között, de akár ki is adhatjuk a feladatot: válasszon ő egy zöldséget, amiből az aznapi vacsora készüljön. Bújjuk együtt a szakácskönyvet és vonjuk be a főzés egyszerűbb fázisaiba is. Ezekkel a módszerekkel mind-mind közelebb hozhatjuk a gyerekeket a gasztronómiához, és a különböző ételek, alapanyagok elfogadásához.

hirdetés

Hirdetés