8 dolog, amit próbálj ki januárban

Hirdetés

Újra itt az újév, amit új lendülettel, üres lappal, újult erővel kezdhetünk. Ezt a hónapot mindig egy türelmetlen izgatottsággal várjuk, így is gyűjtöttünk össze szubjektív szemmel néhány pécsi eseményt.

Hallgasd meg új pécsi bandák mini-koncertjeit!

Ahogy már megszokhattuk, az év legelső zenei eseményén, a Made in Pécs Fesztiválon két nap alatt valamennyi pécsi együtteseknek és szólistáknak lehetősége nyílik professzionális körülmények között, a város zenés klubjaiban megmutatni tehetségüket. Idén Január 4-5-én nem kevesebb mint 124 formáció ad mini-koncertet a nagyközönségnek. Az esemény azért is szuper, mert kétség kívül rengeteg új fiatal bandával ismerkedhetünk meg. Még több infó ITT!

Kutyagolj a kutyáddal a Mecsekben

A Baranya Megyei Szabadidősport Szövetség szervezésében január 13-án tehetünk egy jó nagy túrát négylábú barátunkkal a Mecsek lankáin. Az immár hagyományos kutyástúra „csak” 7,5 kilométeres, így a kezdő erdőjárók is bátran csatlakozhatnak. A kiírást ITT érhetjük el.

Kóstold végig a palkonyai pincék borait

Hagyományosan január 19-én ünnepelik a palkonyai borászok a Vince napot. Ezen a napon lehetőségünk lesz végigjárni a pincéket és megkóstolni a legszebb tételeket! Lesz disznótoros reggeli, hegyi túra, hét pincében borkóstolás, majd vacsora a Palkonyhán. A facebookos eseményért kattintsunk IDE!

Ugorj fejest a pécsi gasztronómiába!

Ha szeretünk étterembe járni, akkor 2019-ben lesz bőven dolgunk, ugyanis rengeteg új hely nyitott az elmúlt időben Pécsen. Az újhullámos kávéforradalom jegyében nyílt meg a Rókus-sétányon a Rokusch, a WunderBar a Király utca közepén, a Belsőkert helyén nyitotta meg kapuit pár hete, de nyílt teázó, a Flora Club és iráni étterem is készül Shahrzad néven.

„Botorkálj” éjszaka a sírkamrák közt

Azt bizonyára minden pécsi tudja, hogy a Cella Septichora Látogatóközpontban ókeresztény sírépítmények tucatnyi földalatti sírkamrája tekinthető meg, amelyek 1600 évig pihentek a felszín alatt. Nemrég különleges, misztikus élmény keretében is meglátogatható a világörökség részeként is nyilvánított látnivaló: fejlámpás séta indul a kivilágítatlan ókori sírkamrák sejtelmes labirintusában január 18-án és 25-én 17.00 órakor. Esemény ITT!

Éjszakázz a pécsi állatkertben

Január 19-én az állatkerti családi pizsamaparti keretében a gyerekek és szüleik éjjel kalandozhatnak az állatkertben, kincsek után kutathatnak, és testközelből ismerik meg a világ legkülönbözőbb élőlényeit. Lesz állatsimogatás, állatetetés, bátorságpróba, a program végeztével pedig aludhatunk cápával is! A pizsamapartin ráadásul olyan helyekre is bekukkanthatnak a résztvevők, ahová látogató még nem tette be a lábát. Részletek IDE kattintva.

Kezdd ázással, izzadással az évet

Érdemes az évet egy jó kis kényeztetéssel kezdeni, főleg, ha nem kell messzire menni a kifizethető pihenésért. Korábban már összegyűjtöttük Pécs wellnessre alkalmas helyeit, és a legfontosabb információkat róluk, ezért kattintsunk IDE!

Próbálj ki új mozgásformákat

Ha valamikor, akkor az év elején érdemes új sportba vágni a fejszénket. Pécsen lesznek ingyenes nyílt napok is, a gyerekek például kipróbálhatják a shaolin kung fut nyílt edzések keretében, de ha az ősi harcművészetek helyett valami trendibbet választanánk, akkor javasoljuk a ninja edzéseket, vagy crossfittet, hot iront, iron crosst, insanityt vagy world jumpingot.

Hirdetés

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!