Ezért szeretik a belvárost – Aranygaluska Gyorsétterem

A belváros népszerű helyeit bemutató sorozatunkban most Pécs egyik legismertebb és legstabilabban működő vendéglátóhelyét, az Aranygaluska Gyorséttermet mutatjuk be. Vajda Virággal, az étterem vezetőjével beszélgettünk. 

hirdetés

– Mikor indult az Aranygaluska Gyorsétterem?
– Az étterem már 17 éve működik. Mi először nem is lent voltunk, hanem fent, 2-3 évig, ahol most egy bank van. Előttünk a Konzum Irodaház aljában az Európa Étterem volt, ami nem ment, aztán a helyet, ahol most vagyunk, úgymond felszabdalták, kisebb üzletek nyitottak itt.

– Azért 17 év nem semmi…
– Pláne a mai világban, amikor a belvárosban három havonta nyitnak-zárnak a vendéglátóhelyek.

Rengeteg menü közül választhatnak a pécsiek

– Ennek mi lehet az oka?
– Én azt tapasztalom, hogy sok manapság a kamikaze-vendéglős, akiknek nincs kiforrott koncepciójuk, és mondhatni vendégből akarnak vendéglátósok lenni, ami számukra nagyon jó ötletnek tűnik, de általában nem szokott működni.

Vajda Virág tulajdonos és pénztáros is

– Nehéz Pécsen jól működő éttermet csinálni?
– Pécs nagyon nehéz pálya. Sorra zártak be nemrég a legjobb, országos hírű pécsi fine dining helyek, de mi csináltuk a Konzum oldalában az Addo Caffét is, ami szintén nem ment, pedig nem is volt fine dining hely. Borzasztóan el kell találni és meg kell találni azt a vendégközönséget, akiket stabilan meg lehet szólítani.

Mindig változtatnak valamin

– Tehát Pécsett nincs igény a fine dining éttermekre?
– Nekem úgy tűnt, hogy egyáltalán nincs rá igény. Ezért akartam csavarni egyet a menüztetésen, hogy ne tipikus menüs hely legyünk, de a kínálat megfeleljen a vendégek, és az én elvárásaimnak is.

– Mit gondol, mi lehet a titka annak, hogy ilyen stabilan működik a hely?
– Egyrészt egyértelműen a jól meghatározott ár-érték arány, valamint a jó technológiai és a minőségi alapanyagok számítanak. Másrészt, attól függetlenül, hogy az étteremben napi szinten átlagosan 600 ember fordul meg, mégis személyre szólóak tudunk maradni. Nem nagyon változott a személyzet és én sem csak tulajdonosként dolgozom az irodában, hanem a pénztár mögött is. Ismerjük a vendégeinket, akiknek a 80 százaléka visszatérő, így pedig tudjuk, hogy mit szeretnek és tudunk nekik ajánlani is. Nélkülük nem lenne sikeres az étterem, én nagyon hálás vagyok nekik. Sok olyan vendégünk van, akik hétköznap is itt esznek, hétvégén pedig elhozzák a családjukat is.

Sokszor itt áll a sor vége

– Nem nehéz összeállítani ennyi ember számára a megfelelő ételsort?
– Nagyon széles a választékunk, minden nap 12-féle menüt kínálunk, magyaros ételeink mellett mindig van paleo, fitnesz, vega, idény-jellegű menü is, de tematikus heteket is tartunk, ilyenkor például olasz, vagy francia menüket ajánlunk.

– Az Aranygaluska híres arról, hogy délben megrohamozzák. Hogy bírják ezt a tempót?
– Szoktuk azt csinálni, hogy mikor fent áll a sor a „buborékban”, azaz a bejáratnál található kávézóban, akkor oda felmegy a főszakácsunk, és közli a sorban állókkal, hogy ha 8 perc alatt nem jutnak sorra, akkor nem kell kifizetniük az ételüket. De erre még nem került sor, működik a szisztémánk, sokan vagyunk és mindenki tudja a dolgát.

Régen itt üzletek voltak

– Hogyan lett vendéglátós?
– Én harmadik generációs vendéglátós vagyok, a nagymamám egy balatoni vendéglőben főzött, amit édesanyám később átvett tőle, majd pedig itt Pécsett ő csinálta a régi Jókai Bisztrót. Az ő vargabéles és máglyarakás receptjét használjuk a mai napig. Egyébként én annak idején régész akartam lenni, és mikor elém tették a pályaválasztási papírt, nagymamám szólt, hogy „dehogy mész te régésznek, írjátok csak be a kereskedelmit!”.