Kiderült, mi vonzza leginkább a turistákat, Pécs és környéke pedig ezekből nagyon jól áll!

Április 7-én rendezték meg azt a turisztikai kerekasztalt, melyen több mint 50 szakmai partner vett részt Pécs városvezetőivel együtt, sőt térségi szakemberek, mint Orfű, Siklós, illetve a villányi borvidék képviselői is jelen voltak az online találkozón. 

– Az online eseményen elhangzott: a turizmus újraindításához is jó alapot képeznek a friss Pécs márkakutatás eredményei. Biztató, hogy a válaszadók negyede a korábbiakhoz képest több belföldi utazást tervez a következő három évben, több mint 40 százalékuk pedig ugyanannyit. A kitöltők közel fele tervezi a hazai nagyvárosok közül Pécset meglátogatni. Mint kiderül, kiemelten fontos számukra az úti cél kiválasztásakor a természeti környezet, a szálláskínálat, a helyi lakók kedvessége, hozzáállása a turistákhoz, valamint a szórakozási lehetőségek. A kutatások és a felmérés azt is megerősítették, hogy az erős kulturális választék mellett a gasztronómia is fontos hívószó a vendégek számára. Mindezekben Pécs és térsége nagyon jó pozíciókkal rendelkezik, csak jól kell tudnunk tálalni és eljuttatni az üzeneteket – fogalmazott Kincses Márk, a pécsi önkormányzat turizmusfejlesztési osztályvezetője.

Hozzátette:

„Az is jól látszik, hogy egyszerű városlakóként is tehetünk azért, hogy sikeres legyen az idei szezon. Elég lehet hozzá egy kedves szó, egy mosoly, ha megállít minket az utcán egy érdeklődő.”

Lapunknak elárulta, a tavalyi nagy siker után második felvonásához érő „Pécs NYITVA 2.0” kampány célja, hogy Pécsre irányítsa az érdeklődő, potenciális turisták figyelmét, ezzel segítve a helyi és térségi vállalkozások helyzetbe hozását. A nevezett online kerekasztalt megelőzően kérdőíves felmérésen keresztül azonosították a legfőbb célcsoportokat, valamint az akció időzítését.

Ez alapján Kincses Márk azt mondta, az idei évben is augusztusra várják a helyi partnerek a csúcsot és úgy látják, hogy a foglalásokat sokan az utolsó pillanatra hagyják majd. Emiatt fontos, hogy a kampány időben elinduljon, de egész nyáron át tartson – mondta az osztályvezető.

Hangsúlyozta, fontos lesz idén is a belső piac a turizmusban, szerinte a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara (PBKIK) által indított „Heti 1 Helyi” remek kezdeményezést a turisztikai szolgáltatásokra is célszerű lenne kiterjeszteni.

– Azaz bátran legyünk turisták a saját városunkban, környékünkön. Ha természetesnek tartjuk, hogy egy családi utazás alkalmával meglátogatunk egy múzeumot vagy éttermet, miért sétálnánk el helyben a bejárat előtt? Számtalan rejtett kincs van még felfedezetlenül előttünk. Az egyik ilyenről, a megújult Rózsakertről beszélt a kerekasztal résztvevőinek a Pécsi Egyházmegye képviseletében Bozóky Anita is, amely egyszerre fogja szolgálni a helyieket és turistákat a belvárosban – mondta Kincses Márk.

Emellett összefoglalta, hogy Bognár Szilvia alpolgármester az online eseményen arról tájékoztatta a résztvevőket: a városvezetés támogatja, hogy Pécs és Baranya induljon az Európa Gasztronómiai Régiója címért 2025-ben, méltatta a komoly háttérmunkát, önkéntes munkával zajló eddigi erőfeszítéseket, de kiemelte a szakmai szereplők összefogásának szükségességét. Teleky Zoltán a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke erre hozzászólásában megerősítette, hogy készen állnak a szakmai együttműködésre, de hozzátette, hogy nagyon sok még a teendő.

Ruzsa Csaba alpolgármester az eseményen tájékoztatott arról, hogy

  • ugyan az idei vészhelyzeti költségvetés, de bíznak az eredményes kompenzációs tárgyalásokban a kormánnyal, másrészt fontos a különösen nehéz helyzetben lévő, de sokaknak munkát adó turizmus és vendéglátás, ezért az önkormányzat is számos eszközzel segíti a helyi vállalkozásokat;
  • a frissen alakult Baranyai Gasztronómiai Klaszterrel jó és aktív a kapcsolat;
  • a „Pécs NYITVA” folytatásához megfelelő forrásokat biztosít a város;
  • a „Megújulnak Pécs parkjai” program mind a helyiek, mind pedig a turisták számára fontos;
  • a 2021-től 2027-ig terjedő tervezési időszakra benyújtott projektjavaslatok és fejlesztési beruházások között számos turisztikai projekt is van, például: szállodafejlesztések, akvapark, repülőtérfejlesztés.

Hirdetés