Már keresik a pécsi repülőgyár dolgozóit

Megindult a munkaerő-toborzás a Magnus Aircraft Zrt. pécsi gyárába – jelentette be a vállalat. A pécsi repülőgépgyár a pogányi repülőtér mellett kezdi majd meg működését, több mint 100 embert szeretnének foglalkoztatni. 

hirdetés

A vállalat február közepén kezdte el új gyáregységének építését a Pécs-Pogányi Repülőtér szomszédságában. A munkahelyteremtő beruházás értéke 5,16 milliárd forint – melyhez 2 milliárdos kormányzati támogatást kaptak –, mely az összeszerelő üzem, a központi irodaépület, valamint a kompozit üzemegység kivitelezését foglalja magában.

A jelenleg 15 fős kecskeméti összeszerelő- és gyártókapacitás terveik szerint összesen 112 fősre bővül, az alkalmazottak köre pedig alapvetően a cég profiljához illeszkedik: betanított és szakmunkás munkakörben zajlik majd a kompozit gyártása, illetve a repülőgépek összeszerelése.

Évente 200 gépet akarnak építeni. A PTE-vel való megállapodás keretében mérnököket és speciális munkatársakat is képeznek majd az egyetemen, idővel lehetőség nyílik pilótaképzés elindítására is.

A vállalat március közepén írt alá megállapodást a régió kiemelkedő munkaerő-közvetítőjével, hogy az idén beinduló pécsi gyáregységükbe toborozzanak munkásokat.
További információért KLIKK IDE!

A Magnus Aircraft gépeinek egyik különlegessége az anyaga: a kompozit technológia drágább, ugyanakkor jóval könnyebb gépeket lehet belőle készíteni, mint a hagyományos fémekből. Nem szokványos a meghajtás sem: a robbanómotoros Fusion 212 ugyanis nem kerozinnal, hanem a jóval olcsóbb 95-ös benzinnel megy, akár az autók. Ráadásul nem is fogyaszt többet: óránként 15-18 litert, ami száz kilométerre számolva alig több, mint egy átlagos kocsié. Az eFusion pedig teljesen elektromos hajtású, jelenleg fél órát tud a levegőben tölteni, ennek folyamatos növelése a cég célja.

Hirdetés