Hirdetés

Újabb állomásához érkezett az M6-os hosszabbításának ügye, a Pénzügyminisztérium a napokban egy jelentős forrás bevonásáról írt alá megállapodást. A több mint 70 milliárdos keret több fontos hazai út- és vasút-építési programot segít, például a baranyai gyorsforgalmi meghosszabbítását.

A magyar állam és az Európai Beruházási Bank több mint 70 milliárd forint összértékű hitelszerződést kötött, amelyet az uniós fejlesztésekhez szükséges hazai önrészhez használhat fel Magyarország, szerepel a kormány hivatalos honlapján.

Varga Mihály pénzügyminiszter nevesítette is, mely beruházások önrészére használják fel ezt az összeget, és a baranyaiak számára mindenképp pozitív hír, hogy a jelek szerint nem feledkeztek meg az M6-osról sem. Mint a kormányzati portálról kiderül, a bankkal kötött megállapodásoknak köszönhetően olyan beruházások szerepelnek a tervek között, mint például a budapesti ivóvíz-szolgáltatás fejlesztése, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér vasúti összeköttetésének megteremtése, valamint több autópálya és autóút (M4, M6, M8 és M30) országhatárig tartó szakaszának kiépítése.

Nem tettek le az M6-os folytatásáról

Varga Mihály kiemelte, hogy a jelenlegi hitelszerződés által biztosított összeg a következő három éven belül használható fel uniós projektek társfinanszírozására.

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a kormány döntést hozott, mennyi pénzt fordíthat hazánk az M6-os országhatárig történő megépítésére. Összesen 69,3 milliárd forintot szánnak az M6-osra, ebből mintegy 54,6 milliárd jutna az IKOP-keretből, azaz uniós forrásból, és csaknem 14,7 milliárd forint lesz a hazai forrás.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. emellett korábban már sikeres közbeszerzést folytatott le az M6-os hiányzó baranyai szakaszának tervezésére is, az UNITEF 83 és a FŐMTERV közös ajánlata bizonyult a legjobbnak, az 1,29 milliárd forint értékű tervezés folyamán nemcsak az engedélyezési és kiviteli terveket kell elkészíteni, hanem a jogerős építési engedélyt is meg kell szerezni. Az M6-M60-as csomóponttól az országhatárig futó szakasz 2×2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással. A Bóly és Ivándárda közötti gyorsforgalmi hossza mintegy 20 kilométer.

Hirdetés

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét