Pécsi stylist: „az idei év színe egy nagyon szerencsés árnyalat”

A Pantone amerikai vállalat minden évben kiválasztja a következő esztendő színét, mely döntés meghatározó gyakorlatilag minden, színtrendekben érintett iparág számára. 2020-ban ez a classic blue, avagy a klasszikus kobaltkék lett. Ennek kapcsán kérdeztük meg Lánczos Benkő Tímea pécsi stylist véleményét, aki kifejezetten pozitívan áll a kékhez. 

A pécsi divatszakember nagyon jó választásnak véli a kobaltkéket, sőt szerinte a döntés összefüggésben állhat a tudatosságra neveléssel is. Hiszen a kék a visszafogottság mellett a víz színe is, mely éltető folyadékra a világon hatalmas szükség van, nélküle nincs élet sem. Vegyük csak példának az utóbbi hetekben Ausztráliában pusztító tüzeket, melyek megfékezéséhez rengeteg víz kell.

– Szerintem a bolygónak nagyon nagy szüksége van ránk, hiszen a divatipar a második legjobban szennyező iparág. Én emiatt mindig hangsúlyozom, hogy tudatosan kellene vásárolnunk. Muszáj elkezdenünk azon gondolkozni, hogy mire is van igazán szükségünk. Én hiszek abban is, hogy a színek hatással vannak a lelkünkre, és bízom benne, hogy közvetett módon a Föld energiaszintjének is jót tesz majd a kék, hiszen a Pantone döntése nem csak a divatban, de például a lakberendezésben is megjelenik majd. Sok kicsi sokra megy alapon tudunk változást, javulást elérni – vélekedett Lánczos Benkő Tímea.

Lánczos Benkő Tímea stylist a PONT Pécs nevű üzletben már várja az új, kobaltkék darabokat 

Elmondta továbbá, hogy habár a kék jelenleg egyértelműen a férfiak színe, ez nem volt mindig így. Ha kicsit visszatekintünk az időben, láthatjuk, hogy a nőket sokszor kékbe öltöztették a víz, az áramlás, a nyugalom színébe, mondta.

– Ez az 1900-as évek elején változott meg, mikor divatba jött a rózsaszín és a piros a hölgyek körében, akik ezekben az erőteljesebb árnyalatokban magabiztosabbnak akartak tűnni a kor kihívásai miatt. Ekkor a kéket egyszer csak a férfiak hordták inkább. Azt gondolom, a nőknek ma azonban nagy szüksége van arra, hogy megéljék azt a nyugalmat, nőies lágyságot és visszafogottságot, melyet a kék áraszt – így a szakember.

Hozzátette, természetesen a kék – ahogy minden más szín sem – nem állhat jól mindenkinek, ezért nem feltétlenül a divatot kell követnünk az öltözködésben, hanem azt hordani, amiben jól érezzük magunkat és önmagunk tudunk maradni.

Leatrice Eiseman, a Pantone ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta, a kék szín a hatalmas és végtelen esti égboltra emlékezteti, és arra ösztönöz, hogy a nyilvánvaló mögé nézzünk. Az elegáns és időtlen kék árnyalat a vállalat szerint „békét és nyugalmat ad az emberi szellem számára”.

A Pantone Kft. festékgyárat legjobban a Pantone Színazonosító Rendszerről ismerik, ami a gyár által szabadalmaztatott színtér. Az ennek megfelelő színezékeket különböző iparágak használják, főként a textilipar és a nyomdaipar. A Pantone évente kiadja az év színét, melyhez ezek az iparágak általában alkalmazkodnak termékeiket illetően. 

View this post on Instagram

Introducing the Pantone Color of the Year 2020, PANTONE 19-4052 Classic Blue, a timeless and enduring blue hue elegant in its simplicity. Suggestive of the sky at dusk, the reassuring qualities of Classic Blue offer the promise of protection; highlighting our desire for a dependable and stable foundation from which to build. As we cross the threshold into a new era, Pantone has translated the hue into a multi-sensory experience to reach a greater diversity of people and provide an opportunity for everyone to engage with the color. We will be tapping into sight, sound, smell, taste, and texture to make the Pantone Color of the Year for 2020 a truly immersive color experience for all. Link in bio to learn more about Classic Blue. #Pantone2020

A post shared by PANTONE (@pantone) on