Szegedi rendezvényszervező: „irigylésre méltó a Pécs NYITVA! kampány ötlete”

Hirdetés

A pécsi önkormányzat rendhagyó kampányt indított július 1-én, melynek célja, hogy a járványidőszak után támogassák a város turizmusának újraindítását és egyben erősítsék Pécs turisztikai forgalmát. Elekes Zoltán szegedi fesztivál- és rendezvényszervező, aki közel 15 éven át volt a Magyar Fesztiválszövetség alelnöke a pécsiek ötletével kapcsolatban elmondta: Szegeden is vannak előremutató turisztikai együttműködések, de a „Pécs NYITVA!” kampány még a Tisza partjáról nézve is irigylésre méltó kezdeményezés.

Elekes Zoltán úgy fogalmazott „a kampányt kiötlő pécsi turisztikai szakemberek ezzel az üzenettel jelentős szerepet vállaltak az idegenforgalom újraindításában”.

A város jelképeivel díszített utalás egyebek mellett a Pécs egyik szimbólumává vált lakatfalra

– Pécs és Szeged nagyon sok mindenben hasonló város. A Mecsek és a Tisza természeti adottságokkal ruházza fel őket, mindkettőnek van egyeteme, színháza, sikeres csapatai és sportolói. A lakattal a koronavírus után Pécs egy olyan ötlettel állt elő, egy olyan hagyományos szimbólummal, ami szorosan köthető a városhoz, maga a lakat által szimbolizált nyitás pedig elképesztően jó üzenet – így Elekes Zoltán.

A turisztikai szakember hozzátette: a kampány megvalósítását, azt, hogy az önkormányzat partnerként vonja be nem csak saját intézményeit, de a szállásadókat, vendéglátókat és a rendezvények szervezőit is, szegediként már egyenesen irigyli.

A kampány logója jelzi, hogy mely pécsi vendéglátóhelyek kínálnak speciális ajánlatokat

Előremutató együttműködésekben persze Szegeden sincs hiány. A Szegedi Szabadtéri Játékok, amelyek idén egyébként a koronavírus miatt kisebb léptékben valósulnak meg, két ingyenes előadást tart. Ezek hagyományosan ajándékelőadások a szegedieknek: az ott élők ingyenesen vehetnek részt rajtuk. Július 24-én az Akárki című darabot adják elő neves színészek, augusztus 15-én pedig a Szegedi Szimfonikus Zenekar ad koncertet. A fesztivál szervezői öt szegedi szállodával működnek együtt: a két előadásra szóló jegyek biztosításával lehetőséget adnak arra, hogy a szállásadók a kulturális eseményeket is beépíthessék kínálatukba, csomagként hirdethessék a vendégéjszakákat.

A „Pécs NYITVA!” kampányban ehhez hasonlóan nagy szerepet játszanak például a Pécsi Nyári Színház előadásai és a Káptalan Kert koncertjei mellett szálláshelyek, vendéglátó egységek és más szegmensekből érkező pécsi partnerek, mint a Pécsi Állatkert és Akvárium-terrárium. A részletekről korábban ITT írtunk.

Hirdetés