A közelmúltban jelent meg az Institutio Kiadó legújabb kötete, a Ki van a szobádban? A „szobád az életed” analógiára épülő könyv elsősorban a cégvezetőket célozza, de mindenki találhat benne a hétköznapi életében is hasznosítható ötleteket.

A Ki van a szobádban? kötet szerzői a nemzetközi BNI-hálózat vezető alakjai. Korábbi cikkünkben már bemutattuk a vállalkozásvezetők között működő networking szervezetet. A BNI tagjait szólítja meg elsősorban a könyv, ahol mindenekelőtt az üzleti stratégia hatékonyabbá tétele, de tulajdonképpen maga az életvezetés a fő téma.

A könyv kiadásáért felelős Virágmandula Kft. ügyvezetője, Bernáth Miklós mesélt az új, kizárólag náluk kapható kötetről.

– A cím képletes: Ki van a szobádban? azaz Ki van az életedben? Akit egyszer beengedsz oda, azt akár kiengeded, akár benntartod, már nyomot hagy ott. A nagy kérdés az, hogy hogyan válogassuk meg, kik azok, akik értékes részeivé válhatnak „szobánknak”, mind hivatali, mind magánéleti szempontból. Mik azok a szempontok, amik segítenek ebben? Ezekre keresi a választ a mű – mondta. – A könyv bemutatja a portás személyét is, aki szintén egy szimbolikus figura. Tulajdonképpen az ént, az egót jeleníti meg, azt, akinek felhatalmazása van eldönteni, ki vagy mi léphet be a szobába, esetleg maradjon kívül.

Bernáth Miklós szerint a kötetet, témaköre szerint a marketingpszichológiához, az üzleti stratégiák témaköréhez lehetne rendezni. De mégsem sorolná be a tömegtermékek közé, hiszen olyan világszerte ismert szerzők írták, akik egy komoly nemzetközi franchise létrehozói, az üzleti életben nagy tekintéllyel bírnak.

Ugyanakkor egy közvetlen stílusban megírt, könnyed olvasmány, ahol egy-két téma többször is előkerül, ezzel nyomatékosítva, tudatosítva azt.

– Mi szereztük meg a kizárólagos jogot egész Közép-Európára. Terv, hogy Lengyelországban, Szlovákiában, Horvátországban is terjesszük. Elsősorban persze a BNI-közösségek jelentik a célközönséget – így az ügyvezető.

Elég furcsa személyiség lehet az, akinek ilyen a szobája

– Az üzleti stratégiánk most az, hogy egyelőre kizárólag mi áruljuk, kizárólag itt és az online felületen, illetve maguk a hazai hálózat vezetői is promotálják. Második lépésként lehet majd széles körben, nagykereskedelemben terjeszteni, de ott már rengeteg a jutalék. Először megnézzük, kis terjesztésben hogyan fogy.

A kiadóról
Az Institutio Könyvkiadó és a Kronosz Könyvkiadó tulajdonosa, a Virágmandula Kft. 2009-ben alakult azzal a céllal, hogy közvetítse a minőségi kultúrát a nagyközönség felé. A kézirat befogadásától egészen a kis- és nagykereskedelmi terjesztésig minden a profiljához tartozik a könyvkiadás terén.

Szerinte alapvetően cégvezetőket, vállalkozókat szólít meg a könyv, de magánemberek is kézbe vehetik, ők is ugyanúgy tudnak belőle ötleteket meríteni.

A könyv címlapja

Többen vannak cégek, vállalatok vezetői, akik nem ezt tanulták, nem erre készültek pályájuk elején, mégis ebbe a pozícióba kerültek. A különféle szakmai továbbképzéseken kívül egy saját önképzés része is lehet ez a kötet, amit akár otthon, este, elalvás előtt is olvasgathatunk.

Pár konkrét példa a könyvből, miről is van szó:

– Tanuljunk meg nemet mondani: sokszor nem működik rendesen a képzeletbeli ajtó vezérlése, konkrét mondatokkal ismertet meg a könyv, amik segítenek visszautasítani, finoman megköszönni és nemet mondani arra, amihez tulajdonképpen az első pillanattól tartózkodunk már.
– Fogalmazzuk meg konkrétan, mik azok az értékek, amik mentén irányítjuk gondolatainkat, tetteinket, ezáltal életünket.
– Mérd fel, milyen személyek vannak a „szobádban”, kik azok, akiknek örülsz, kik azok, akiket „kilakoltatnál”?
– Húzzuk meg a határokat a szobában, ez a különféle normákat jelenti, amiket saját életünkben alkalmazunk, és amik szerint kialakítjuk a saját szobánkat.

Ivan Misner, a BNI alapítója a könyv egyik szerzője
A szerzőkről
Ivan Misner az 1985-ben alakult BNI alapítója és vezetője, egyetemi tanár. 22 könyvet írt, közülük több bestsellerré vált. Sokak szerint a világ legjobb networking szakértője, munkásságát számos díjjal jutalmazták.
Az előszó szerzője, Avidor András a BNI-szervezet hazai vezetője, számos előadás és továbbképzés tartója, nemzetközileg elismert szakember. Több konferencián főelőadó szerte a nagyvilágban. Üzleti témákban a média gyakran felkért szakértője.

 

Hirdetés