Brutális géppel várják a telet Baranyában

November 10-étől téli üzemmódra vált az állami Magyar Közút, csütörtökön azt is megmutatták, mivel készülnek, ha Baranyában zimankósra fordulna az idő.

hirdetés

Hivatalosan november 10-étől téli üzemmódra vált a Magyar Közút. Persze ez nem azt jelenti, hogy kivonulnak a hótolók a plusz 17 fokban, viszont már 0-24 órás szolgálatra álltak át az igazgatóságok és a központi irányítás is, igaz, most még a legenyhébb, 1-es fokozat lép életbe, tudtuk meg Bánki Lászlótól, a Magyar Közút Baranya megyei igazgatóságának vezetőjétől. Az igazgató elmondta, együttműködési megállapodásuk van az Országos Meteorológiai Szolgálattal, de például a saját állomásaikról is kapnak jelzést.

Új gépek is segítik a baranyai munkát

Ha viszont leesik a hó, jön a fagy, idén több eszközzel tudják ellene felvenni a küzdelmet. A csütörtöki pécsi sajtótájékoztatón bemutatták a géppark egy részét, mint Bánki Lászlótól megtudtuk, a Baranya megyei igazgatóság 10 új eszközt kapott, ezekkel, saját és bérelt gépekkel összesen mintegy 80 járművet tudnak majd bevetni.

Beindították a hómarót is

Az új hótolók mellett bemutattak egy nagyteljesítményű hómarót is, valamint megtudtuk, már most 1400-1500 tonna sót táraztak be, de folyamatosan érkezik az utánpótlás, mire valóban szükség lesz rá, 3500-4000 tonnára emelkedik a készlet.

Csütörtökön tartott tájékoztatót a Magyar Közút

Tudni kell, hogy a Magyar Közút nem Baranya és Pécs összes útjáért felel: az önkormányzati kezelésben lévő utak nem hozzájuk tartoznak, azokat a városok-falvak takarítják. Az M6-os és M60-as sztráda hómentesítését az autópálya-társaság végzi, a Közút csak a később megépült, péterpusztai 1,6 kilométeres szakaszért felel. A nagyobb, átmenő főutak síkosságmentesítése (Pécsett egyebek mellett például a 6-os, az 57-es, az 58-as) a Magyar Közúthoz tartozik, Baranyában összesen 1629 kilométernyi út van az állami cég kezelésében. Természetesen vannak fontossági szempontok: elsőként a főutakat, a nagyobb összekötő utakat tisztítják meg.