Új magyar divatmárka Zoób Katitól

Új magyar divatmárkát vezettek be, a női ruhadarabokat Zoób Kati tervezi és megváltozott munkaképességű emberek készítik.

hirdetés

Az “Attitude” elnevezés arra a viselkedésformára, hozzáállásra és magatartásra utal, amely a minőséget, értéket, a társadalmi felelősségvállalást, az emberek megbecsülését hordozza magában – fogalmazott Zoób Kati divattervező kedden, a sajtó képviselőinek rendezett tájékoztatón Budapesten.

Hozzátette: olyan termékeket akarnak létrehozni, melyek “nem mennek ki a divatból”, idő- és értékállóak. A divattervezői pálya olyan, ahol a “semmiből” lehet alkotni, teremteni valamit: a ceruzavonásból “rövid idő alatt” megszületik egy ruhadarab, amely “boldoggá tesz másokat”.

Lévai Anikó, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet jószolgálati nagykövete arra hívta fel a figyelmet, hogy a Kézmű Nonprofit Kft. csapatában több mint 3000 megváltozott munkaképességű ember dolgozik.

Mint mondta, Magyarországon ma “divat társadalmi felelősségvállalásról beszélni”, de ezt csak akkor lehet komolyan venni, ha a cégnek valóban “filozófiájává válik”, és a cég hite szerint így működik. Ennek a kollekciónak a megszületése társadalmi esemény is egyben, mert a kivitelező részéről társadalmi szerepvállalásról van szó.

A siker titka a kemény munka – hangsúlyozta Lévai Anikó, hozzátéve: őt lelkesíti, hogy élnek Magyarországon olyan emberek, akik ezt a filozófiát vallják”. Ajándékként átnyújtott Zoób Katinak egy kalocsai mintákat tartalmazó kötetet.

Amikor elkezdtek dolgozni azon, hogy a fogyatékos, megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatását átszervezzék, egyik fontos feladat volt megváltoztatni azt a véleményt, hogy az általuk készített termékek nem hasznosak, nem piacképesek – mondta Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkára.

Elhatározták, hogy bővítik a foglalkoztatást, segítik a piacra jutást, és olyan termékeket állítanak elő, mellyel bizonyítják azoknak a kreativitását és tudását, akik valami miatt hátrányosabb helyzetben élnek.

A Kézmű megtalálta a kapcsolatot Zoób Katival, így útjára indulhat egy új magyar divatmárka bizonyítva azt, hogy a megváltozott munkaképességű emberek “csodálatos és nagyszerű termékek” létrehozására képesek – fogalmazott az államtitkár.