Hirdetés

A belföldi turizmusban Pécs a legnépszerűbb úti célok között van, ugyanakkor egyelőre külföldi turistákat még nem annyira látni a városban. A város viszont különböző módokon tesz azért, hogy a nemzetközi vendégek is visszatérhessenek Pécsre és térségébe. Kincses Márkkal, az önkormányzat turizmusfejlesztési osztályának vezetőjével beszéltünk.

A Pécs Nyitva 2.0 turizmusélénkítő kampánya, valamint az azon belül megrendezett Múzeum Utca Plusz fesztivál egyértelmű sikernek nevezhető, hiszen aki nyitott szemmel járt mostanában a városban, az látta, hogy belföldi turistákból nincs hiány a városban. A vírus ugyanakkor szinte lenullázta a külföldi turisták számát. Kincses Márkkal, az önkormányzat turizmusfejlesztési osztályának vezetőjével beszéltünk arról, hogy mit tesz a város annak érdekében, hogy ez a piac újra megerősödhessen.

„Teszünk azért, hogy a nemzetközi vendégek is visszatérhessenek Pécsre és térségébe”

– Partnereink visszajelzése alapján a turisták idén nyáron is visszatértek a városba. Szerencsére a tavaszi lezárások után Pécs ismét kedvelt úti cél lett. A Szállás.hu turisztikai oldal felmérése alapján egyébként a város a legnépszerűbb 10 desztináció közé került, természetesen Pécs főként a hazai turisták körében keresett célpont. Egyelőre külföldi turistákat még nem annyira látni a városban, de teszünk azért, hogy a nemzetközi vendégek is visszatérhessenek Pécsre és térségébe – mondta.

A külföldi turisták visszacsábítása érdekében – folytatta – vettek részt a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Visit Hungary Nonprofit Zrt. szervezte csehországi roadshow-n, amelynek keretében utazási szakemberek körében mutatták be a Pécs-Villány turisztikai térség kínálatát, három nap alatt három cseh városban: Ostravában Brnóban és Prágában.

Kiemelte, hogy Pécs és csehországi testvérvárosa, Olmütz sokéves turisztikai kapcsolatát is tovább magasabb szintre emelnék: a prágai magyar nagykövetséggel, a budapesti cseh nagykövetséggel, valamint a Magyar Turisztikai Ügynökséggel együttműködésben szervezik meg az olmützi magyar napokat szeptemberben. Kincses Márk továbbá bízik abban, hogy az olmützi bornapokon meg tud majd jelenni Pécs is, a pécsi- és a villányi borvidék boraival. Fontos ez, hiszen a cseh turisták számára a legerősebb hívószavak Baranya tekintetében a harkányi gyógyfürdő és a villányi borok – mondta, hozzátéve, hogy a cseh turisták által eltöltött vendégéjszakák száma a térségben már megelőzte a német turistákét.

A pécsi stand a cseh roadshow-n

– Pécsnek Németország az első számú küldőpiaca, ezért tervezzük, hogy szeptemberben ott is részt veszünk egy hasonló turisztikai találkozón, hogy népszerűsíteni tudjuk Pécset és kínálatát. A célunk, hogy emlékeztessük a német utazásszervező partnereket, hogy mi itt vagyunk, biztonságos körülmények között várjuk a vendégeket, ne töröljék ki naptárukból, azaz kínálatukból a várost, sőt, tervezzenek velünk. Erre volt jó lehetőség az a lezárások alatt rendezett online, virtuális turisztikai vásár, amin egyedüli vidéki úti célként kaptunk prezentációs lehetőséget, és ebben játszik nagy szerepet a szeptemberi roadshow is. Bízunk benne, hogy sikerül visszaépíteni ezt a piacot – mondta.

Végül Kincses Márk elmondta, hogy Amerikában az a trend érvényesül, hogy a turisták nem a korábban legnépszerűbb, legnagyobb európai fővárosokat keresik: azokat az utazási célpontokat részesítik előnyben, ahol nincs jelen a tömegturizmus. Hangsúlyozta: az amerikai utazásszervezők nyitottak az olyan alternatív programokra, mint a zöld, az aktív, vagy a gasztronómiai és kulturális turizmus. A világörökségi helyszínek pedig különösen népszerűek. Mindebben Pécs és Villány térsége nagyon erős – fogalmazott.

Villányi bor, pécsi sör – húzónevek a cseh turistáknak

– Persze, naivitás lenne azt feltételezni, hogy valaki San Diegóban egyszer csak a homlokára csap, hogy „jövő héten Pécsre akarok utazni”, de az egyáltalán nem az, hogy egy amerikai utazásszervező beépíti egy európai utazás programkínálatába Pécset és környékét. Ezért az elsődleges feladatunk az, hogy azokat az utazásszervezőket győzzük meg, akik utána a várost ki tudják ajánlani ügyfeleiknek. Meg kell jegyezni, hogy Amerikában a tengerentúlra utazó turisták tulajdonképpen vakon megbíznak a kisebb utazási irodák ajánlásaiban, ezért szükséges tehát, hogy az irodák számára a lehető legjobban promotáljuk Pécset és térségét – mondta.

Mint mondta, Pécs számára a hazai utazók lesznek hosszabb távon is a legfontosabbak, de a nemzetközi piacokon Németország mellett a környező, közeli országokra is – úgymint Ausztria, Csehország, Szlovákia és a déli szomszédos országok – érdemes odafigyelni, és minden olyan lehetőséget megragadni, ami a város és a térség turizmusát segíti – fogalmazott a turizmusfejlesztési osztály vezetője.

Hirdetés