Hirdetés

A Fusion 213-as nevű repülőgép prototípusa csütörtök délután szállt fel először a Pécs-Pogányi Nemzetközi Repülőtéren. Ez lehet az első teljesen magyar gyártású repülő, amely megszerezheti az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) típusalkalmassági bizonyítványát.

A szűzfelszállás azért is volt nagyon fontos, mert így újabb nagy lépéssel került közelebb ahhoz a Magnus Aircraft, hogy rendelkezzen egy olyan géppel, amely alkalmas lesz az úgynevezett PPL (Private Pilot Licence) képzésre, amely a pilótaképzés alapja.

A cég korábbi gépe, a Fusion 212-es az UL kategóriába tartozik, amelynek felszállási tömeghatára 472,5 kilogramm – épp ezért nem alkalmas a PPL képzésre. A Fusion 213-as azonban már egy magasabb, LSA (light-sport aircraft) kategóriába sorolható, itt már a megengedett felszállási tömeg eléri a 600 kilót.

Az alapot a prototípushoz ugyan az előző modell szolgáltatta – külsőleg hasonlít is az elődre –, azonban több fontos változtatást hajtottak végre a tervezés, kivitelezés során.

https://www.facebook.com/pecsma.hu/videos/447710806710610

A Fusion 213-as szerkezete például másmilyen, jóval erősebb, hogy a nagyobb felszállási tömeget, és a műrepülhetőséghez kapcsolódó +6G-s terhelést is jobban bírja. Míg a korábbi modellnél csak a gép törzsében volt üzemanyag-tartály, addig az új prototípusnál a félszárnyakba is került, ezzel jelentősen megnőtt a hatótávolsága, 1000 kilométernél is többet képes megtenni a repülő. A fülkeergonómiát is megváltoztatták a tervezők. A Fusion 213-as jóval komfortosabb, kilátás és kezelhetőség szempontjából is szintet lépett.

A Magnus már elkezdte az új repülőgép NVRF (éjszakai repülési képesség) kialakításának előkészítését. A legnagyobb kihívás pedig az lesz, hogy tanúsítani tudják műrepülésre – ez új, nagyobb teljesítményű és műrepülhető motor installálását is szükségessé teszi.

Hirdetés