Hirdetés

Mint ismert, a világ négy legnagyobb könyvvizsgáló és tanácsadó cégének egyike, az EY 2021-ben nyitotta meg pécsi irodáját. A cég azóta is folyamatosan bővíti a volt Ifjúsági Házban található regionális központját, jelenleg is várják az új jelentkezőket. Többek között erről, az irodában folyó munkáról, valamint a várossal és az egyetemmel való viszonyukról beszéltünk Vékási Tamással, az EY Magyarország vezérigazgatójával.

A járvány idején a piaci elvárásokra válaszul regionális központokat hoztak létre, köztük egyet Pécsen is, a volt Ifjúsági Házban. Egészen pontosan milyen munka folyik az irodában?

– Az EY csapatai az adózás, a könyvvizsgálat, az üzleti tanácsadás, a jog, a stratégia és a tranzakciók területén segítik ügyfeleinket. Szakembereink olyan üzleti kérdésekben állnak a helyi vállalatok rendelkezésére, mint például az adószabály-változások kezelése, az elérhető támogatások és ösztönzők igénybevétele, az energiahatékonyság növelése vagy a profitjuk megvédése a körforgásos gazdaságban való részvétel során. Támogatjuk továbbá a hozzánk forduló pécsi cégeket a munkaerővel és emberi erőforrással összefüggő kérdésekben, akvizíciók és a felvásárlások során, az IT-biztonság fokozásában vagy akár olyan, fenntartható és felelős működési modell kialakításában, amely azon túl, hogy megfelel az állandóan változó szabályozási követelményeknek, azt is lehetővé teszi, hogy hosszú távon értéket tudjanak teremteni kollégáik, partnereik és a helyi közösségek számára egyaránt.

Vékási Tamás

A pécsi iroda megnyitásakor a céljuk az volt, hogy hatékonyabban tudják segíteni ügyfeleiket a vírusidőszakban. Részükről ez az igény most is fennáll?

– Egyértelműen azt tapasztaljuk, hogy igen. Országszerte jelentős igény van a professzionális tanácsadói szolgáltatásokra. Az elmúlt időszakban a vállalatoknak olyan helyzetekkel kellett vagy kell megküzdeniük, mint például a bizonytalan geopolitikai környezet, a globális energiaválság, az infláció vagy a mesterséges intelligencia előretörése. Emellett természetesen folyamatosak azok a hazai és európai uniós szabályváltozások, amik szintén jelentős követelményeket támasztanak a cégek elé. Elég csak a tavaly év végén bejelentett adócsomagra gondolni, aminek keretében például új kedvezmények, megemelt támogatási keretek lettek elérhetőek, de több esetben jóval szigorúbb feltételek mellett. Említhetném a kötelező visszaváltási rendszer bevezetésével járó kötelességeket vagy az új kiberbiztonsági irányelvet, ami a kritikus ágazatokban működő cégektől vár el fokozott IT-védelmet. A régió vállalatainak minél hatékonyabb támogatása mellett az is kiemelt szempontot játszott pécsi irodánk megnyitásában, hogy a városban működik az ország egyik kiemelkedő felsőoktatási intézménye, a Pécsi Tudományegyetem.

Milyen a kapcsolatuk az egyetemmel? Számítanak az onnan kikerült friss diplomásokra?

– Nagyon szoros együttműködést alakítottunk ki a Pécsi Tudományegyetemmel mind a tanulmányi, mind pedig az oktatáson kívüli programok tekintetében. Az a célunk, hogy minél több tehetséges, környékbeli fiatallal dolgozhassunk együtt. Az egyetemen tanuló diákoknak lehetőségük van szakmai gyakorlaton részt venni az EY pécsi irodájában, emellett látogathatják az adózás, illetve a könyvvizsgálat területét lefedő kurzusainkat is. Elkötelezettségünket jól mutatja, hogy egy „EY” névre keresztelt teremmel is találkozhatnak a hallgatók az egyetemen.

Az EY pécsi irodája

Nyilván nem nyitottak volna Pécsen irodát, ha nem lennének ehhez megfelelőek a feltételek a városban. Hogy látják, a nyitás óta eltelt időszakban mennyire változtak ezek a feltételek? Milyen lehetőségeket teremt a város az EY számára?

– Az EY mindig arra törekszik, hogy kiváló szakmai kapcsolatot tartson fent a városvezetéssel minden olyan településen, ahol irodái működnek, legyen szó Pécsről, Budapestről vagy Debrecenről. Pécs mindig is ideális környezetet teremtett az olyan magas hozzáadott értéket teremtő befektetőknek, mint amilyen az EY is. Az iroda megnyitása óta személyesen is tapasztaljuk, hogy aktív gazdasági és tudományos élet zajlik Pécsen. A városvezetés rendszeresen tart fórumokat a térség szolgáltatóinak, amin több alkalommal is részt vettünk. Mi pedig elindítottuk az „EY Az Év Üzletembere Program” keretében működő üzleti klubunkat a régióban, amelynek keretében eddig már több mint tíz eseményt szerveztünk. Ezeken a rendezvényeken vezető partnereink olyan aktuális gazdasági kérdésekkel foglalkoznak, amelyek közvetlenül hatnak a térség vállalatainak versenyképességére.

Korábban már jelezték, hogy folyamatosan tervezik növelni a pécsi munkatársaik számát. Mit lehet erről tudni? Zajlik a toborzás? Hány embert vennének fel a közeljövőben, milyen pozíciókra és milyen képesítésű jelentkezőket keresnek?

– Folyamatosan bővül pécsi központunk. Jelenleg több mint 130-an dolgoznak a pécsi irodánkban, és továbbra is várjuk azok jelentkezését, akik nálunk szeretnék elindítani vagy folytatni karrierjüket. Jelenleg több mint 20 főt keresünk adótanácsadási és könyvvizsgálati területre. A pozíciók betöltéséhez gazdasági felsőfokú végzettség és magabiztos, legalább középfokú angol nyelvtudás szükséges. A pénzügyi, számviteli képesítés nem feltétel, de komoly előnyt jelent a sikeres jelentkezéshez.

Hirdetés