Nem semmi a BMW idei áprilisi tréfája

Az éjszaka sötétjéből is energiát nyerő, különleges fényezésű elektromos autót ígér a hétfői brit sajtót elöntő hirdetési kampányában a német BMW autógyár – legalábbis azoknak a brit vásárlóknak, akik elfelejtettek rápillantani a naptárra.

A brit lapokban megjelent féloldalas hirdetések szerint a BMW legújabb találmánya a Lunar Paint, szabad fordításban a holdfényfestés, amely opcionális kiegészítőként rendelhető a BMW i8 modellhez.

A forradalmian új fényelektromos technológia passzív módon tölti újra az autó akkumulátorát az éjjeli sötétségben is, növelve az elektromos BMW-vel megtehető út hosszát – áll a hirdetésekben.

Érdeklődni a cég innovációs igazgatójánál lehet a sue.pernova@bmw.co.uk e-mail-címen.
A BMW évek óta minden április 1-jén kínál valamilyen különleges, kizárólag erre a napra „kifejlesztett” modellt a hiszékeny és/vagy feledékeny brit vásárlóknak.

A bajor autóipari óriáscég egy éve ugyanezen a napon például a vevő géntérképe alapján testreszabott egyedi autót ígért nagy-britanniai fogyasztóinak. A tavalyi április 1-jei hirdetések szerint a BMW akkori legújabb találmánya a DNA Configurator – vagyis egy olyan tervezési mechanizmus, amely a vásárlójelölt DNS-mintája alapján állítja össze a vevő egyéni adottságainak leginkább megfelelő felszereltségű autót.

Az érdeklődőknek mindössze meg kellett nyalniuk a hirdetés bal alsó sarkában feltüntetett, stilizált DNS-molekulaábrát, és a nyálmintát el kellett küldeniük a BMW hozzájuk legközelebb eső genetikai tervezőközpontjába (BMW Genetic Engineering Centre).

A központ szakértői a mintából kinyert DNS-kód alapján olyan autókonfiguráció kidolgozását ígérték, amely a belső tér legapróbb részleteitől a vevőjelölt biológiailag meghatározott vezetési stílusához alkalmazkodó sebességváltó-áttételekig mindenben a majdani tulajdonos adottságaihoz igazodik.

Egy korábbi április 1-jei hirdetésében a BMW arról értesítette brit vevőit, hogy beszédes szélvédővel ellátott járműveket készül forgalmazni Nagy-Britanniában, lehetővé téve a sokoldalú kommunikációt a külvilággal. A sofőrnek csak annyi (lett volna) a dolga, hogy hangosan kimondja, amit a közlekedés többi részvevőjével tudatni szeretne, vagy amit róluk gondol, és mondandóját a szélvédőbe ágyazott mikrorészecskék azonnal jól olvashatóan, hatalmas betűkkel kiírják az üvegfelületre.

A BMW arról rendszerint hallgat, hogy hasonló április 1-jei hirdetései nyomán hányan érdeklődnek az éppen aktuális forradalmi újításokkal felszerelt modellek megvásárlása iránt.

Hirdetés