Lezárult az önkormányzat szlogenpályázata. A városvezetés célja az volt, hogy felszabadítsa a pécsiek és a téma iránt érdeklődő ide látogatók kreatív energiáit, és kiderüljön, ők milyen szlogenbe sűrítenék Pécs legfontosabb és legvonzóbb értékeit – közölte az önkormányzat csütörtökön. A felhívásra sok ötlet érkezett, a végső döntés pedig megint csak a pécsiek kezében lesz.

Az önkormányzat még február végén hirdetett szlogenpályázatot. Mint ismert, a cél az volt, hogy az itt élők és az ide látogatók adhassanak javaslatot egy új, városi szlogenre.

A városvezetés olyan javaslatokat várt, amelyek egyedi módon tükrözik Pécs különleges értékeit.

Mint írják, a felhívás megmozgatta a pécsieket, az egy hónapos pályázat során 58 szlogenjavaslat érkezett. A legtöbb ötlet a pécsi lakosokat és a turistákat célozta meg, de akadt olyan pályázó is, aki inkább a befektetőkre fókuszált szlogenötletével – írják.

Kiemelik, hogy a pályázatokból jól látszik:

a pécsiek nagyon szeretik a városukat.

A legtöbb javaslat ezt a pozitív és szubjektív megítélést tükrözte, sokan igazán ötletes szójátékkal készültek. Jellemző volt még, hogy a legtöbben a pezsgő pécsi életre, a város mediterrán hangulatára ráerősítő szlogennel pályáztak – áll a közleményben.

A zsűri három javaslatot emelt ki a többi közül:

  • Pécs – A megnyerő város
  • Pécs – Évezredek pezsgése
  • Pécs: mediterrán szerelem

„A nyerteseknek ezúton is gratulálunk, ám ezzel a folyamat még nem ért véget. Újra a pécsiekhez fordulunk, és a véleményüket kérjük a város új szlogenjével kapcsolatban. A három kiemelt javaslatot internetes felületen szavazásra bocsátjuk, így az itt élők dönthetik majd el, hogy miként hangozzon szeretett városuk új jelmondata” – írja az önkormányzat.