Manapság igen sokan hoznak létre weboldalt a vállalkozásuk számára nagy reményekkel, és torpannak meg az első hónapok sikertelensége után, mert azt tapasztalják, hogy egyszerűen nincs elegendő látogató a weboldalon. Ebben a cikkünkben adunk egy tippet, hogyan teheted magad és a vállalkozásodat láthatóvá a környékbeliek számára, így miképpen növelheted az oldalad látogatottságát.
Ha szeretnél mindent megtenni annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet kihozd a vállalkozásodból, érdemes megtanulnod a SEO – vagy másnéven a keresőoptimalizálás – alapjait például a JövőMarketing SEO mentor lehetőségét igénybe véve.
Mi az a lokális SEO és miért van rá szükséged?
Ha olyan jellegű vállalkozásod van, amelyet a környékbeliek számára szeretnél népszerűsíteni, a lokális SEO fogalmának megértése elengedhetetlen számodra. A fodrászatok, cukrászdák, éttermek és még számos helyi üzlet vagy szolgáltatás egymás ellen versenyeznek. Ha az emberek valamilyen terméket vagy szolgáltatást keresnek a közelükben, a Google az első, ahol ezt megteszik.
A lokális SEO lényege, hogy a Google számára egyértelműen jelezd, hol vagy megtalálható és milyen helymeghatározással mutassa meg az érdeklődőknek a te vállalkozásodat, legyen az akár egy étterem, akár egy benzinkút, akár egy kis ajándékbolt.
Kihagyhatatlan elemek
Első lépésként nagyon lényeges, hogy a weboldaladon mindig naprakész és aktuális információkat tüntess fel akár a nyitvatartásról, akár a termékeiddel kapcsolatosan, akár az elérhető szolgáltatásokról. A pontos címről se feledkezz meg, illetve a Google Cégem profil kitöltése is gyakorlatilag kötelező a sikerhez.
Ez utóbbira azért van szükség, hogy minden információt megadj a Google keresőmotorjának, ami alapján releváns találatként mutathatja meg az üzleted a keresést végző emberek számára. A Google Cégem oldalán lehet gyűjteni a véleményeket is, amelyek rendkívül nagyban befolyásolják az üzletedről kialakuló képet.
A vélemények fontossága
Ügyelj arra, hogy a véleményekre a lehető leghamarabb válaszolj. A pozitív hozzászólásokat köszönettel fogadd, a negatív véleményeket pedig mindig kulturáltan és adott esetben érdemi érvekkel vagy ellenérvekkel reagáld le. Az értékelések nagyon is meghatározzák, hányadik helyen jelensz meg a keresési találatok között, amikor több versenytársaddal is ugyanazt a lokációt célozzátok meg.
Azokat az ügyfeleket vagy vásárlókat, akik meg vannak veled elégedve, kérd meg, hogy értékeljék a vállalkozásodat a Google Cégem oldalán, ezzel is segítve a fejlődésedet. Sokan szívesen adnak visszajelzést a tapasztalataikról, csak egyszerűen elfeledkeznek erről a lehetőségről, de egy kedves emlékeztetővel bátran megkérheted őket a pár perces értékelő megírására.
Összességében a lokális SEO nélkülözhetetlen ahhoz, hogy helyi szinten láthatóvá válj. Ha szeretnéd megelőzni a versenytársaidat, keresd fel a JövőMarketing oldalát és tájékozódj a lehetőségekről.
(x)