Hirdetés

A megfelelő pénztárgép gondos kiválasztása rengeteg időt, pénzt és stresszt takaríthat meg a vállalkozónak. A modellek száma elképesztően sokféle, az áruk pedig a százezertől a félmillióig változhat. Mik tehát azok az alap szempontok amik alapján érdemes szűkíteni a kört és végül megválasztani a megfelelő típust?

A kötelező kritériumok

Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy a modell megfeleljen a NAV aktuális előírásainak, és hogy ez maradjon is így a szoftverfrissítések által. Nem érdemes tehát olyan márkát választani, ami a visszajelzések alapján nem megbízható. Ezen kívül olyan modellre van szükség, amelyhez könnyen társítható bankkártya terminál, lévén Magyarországon 2021 óta kötelező a készpénzmentes fizetési lehetőség biztosítása. A legegyszerűbb, ha azzal kezdjük a keresést, hogy megnézzük a NAV oldalán az általuk jóváhagyott termékek listáját, és csak azokból kezdünk válogatni.

Vállalkozásra szabva

Legyünk tisztában vele, hogy mire is van szükségünk. Vegyük fontolóra, hogy könnyen mozdítható, mobilabb verzió kell vagy fix helyszínen szeretnénk használni? Mekkora napi forgalomra számítunk? Szükség van-e mérlegre? Mindezek végiggondolása máris egyszerűsíti a keresést.

Érdekes kérdés lehet, hogy használtat vagy újat szeretnénk-e venni. Költséghatékonyság szempontjából talán a használt gépek kecsegtetően hangoznak, de gondoljunk csak bele: ha már pénztárgépet kell vásároljunk, ami nyilvánvalóan a vállalkozás napi működését hivatott biztosítani, nem éri-e meg beruházni egy újra, hogy hosszabb garanciát és modernebb funkciókat kapjunk?

Ezzel el is érkeztünk a következő pontunkhoz: garancia és szerviz. Nagyon fontos, hogy megbízható gyártótól vásároljunk, akik rendelkeznek megfelelő szervízzel és ügyfélszolgálattal. Ez az egyik legfontosabb szempont pénztárgép igénylésnél a CMO szerint. Nem lenne sem kifizetődő, sem pedig praktikus, ha egy hibajavításra heteket kellene várni.

És végül, de korántsem utolsó sorban az ár-érték arány. A pénztárgépen tényleg nem érdemes spórolni, mert az olcsóbb modellek lehet, hogy nem hozzák be hosszútávon a beléjük fektetett tőkét. Rövidebb garancia, gyakoribb hibák, lassabb szerviz – ezek csak lehetőségek, de jobb minél inkább elkerülni őket. Persze azt a hibát se vétsük, hogy a vállalkozásunk méretéhez képest jóval többrétűbb és drágább modellt veszünk, mert nem fogjuk tudni kihasználni a funkcióit. A belépő szintű, középkategóriás és prémium modellek közül azt válasszuk ki, amelyik megfelel a vállalkozás céljainak, esetleg belekalkulálva, hogy milyen növekedést szeretnénk elérni, és ahhoz milyen plusz funkciók lennének szükségesek.

(x)

Hirdetés