Bukta az új buszokat a Tüke Busz?

Újabb pályázatot kell kiírni a pécsi buszbeszerzésre, miután a BKV elhappolta a használt Volvókat a Tüke Busz elől. Bár a pécsi cég nem csak ezekben gondolkodott, úgy néz ki, új közbeszerzésre lesz szükség, ha tartani akarják az új menetrendet.

 

Érdeklődésünkre megerősítette Árki Sándor, hogy eredménytelennek kellett nyilvánítani az elmúlt hetekben kiírt, új buszbeszerzésekre vonatkozó közbeszerzési eljárást, miután nem érkezett be határidőre az a hiánypótlás, amelyre felszólították az egyébként egyetlen pályázót.

Ugyanakkor lapunk úgy tudja, nem véletlenül „késett meg” a várt kiegészítés a cég részéről, a BKV ugyanis időközben lenyúlta többek között azt a 15 buszt is, amelyet Pécs is kinézett magának korábban.

A Tüke Busz vezérigazgatója szerint van B-terve a cégnek, de hogy pontosan mi, azt nem árulta el. Annyit mondott mindenesetre, hogy számos cég van a piacon, amelyektől lehet buszokat vásárolni.

Korábban szó volt arról, hogy a Volvo 7000A típusú buszok tűnnek a legmegfelelőbb választásnak Pécsre. Az előzetes elképzelések szerint minimum 15 darab csuklós buszra lenne szüksége a Tüke Busznak ahhoz, hogy az új menetrendet bevezethesse.

Annyit lehetett tudni, hogy ezeket a buszokat a genfi utakon használták, Euro4-nek megfelelő szűrővel vannak felszerelve az igen szigorú svájci környezetvédelmi előírások miatt.

A különböző szakfórumokon egyébként sokan kritizálták ezeket a típusú autóbuszokat, legtöbbször a magas fogysztás és a szervízköltség miatt.

Úgy tudjuk, 2008-ban, a BKV tenderén már megjelent egyébként ez a járműflotta.  Akkor 48 millió forintos darabáron kínálták a buszokat, de szakmai tiltakozások miatt nem jött létre az üzlet.

Ezzel szemben a jelenlegi nyertes ajánlatban közel 35 millió forinttal olcsóbb, vagyis 13,5 millió forint volt egy autóbusz ára, úgy hogy azok műszaki színvonala lényegesen nem romlott az elmúlt években – a BKK szerint.

15 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Birjátok ki hogy a pestiek leselejtezik utána utazgathattok buszokkal de hova is??? Mert itt munkahelyek azok nincsenek. Sajnos.

  2. Országgyülési képviselőinket nem azért választottuk, hogy a pécsieket képviseljék? Miért nem állnak ki a lakókért? Ezért lobbizzamak és ne azzal foglalkozzanak, hogy mi volt 8 éve. Ebből 2,5 már az övék. Tenni kellene már valamit a fizetésükért is.

  3. Polgármester Úr! A cégvezetőknek kiosztott prémium összegéből egyet megvehetett volna az ázó-fázó pécsieknek. Ajándékba – fájdalomdíjul, ha már nekik csak ilyenek jutottak…

  4. Szép volt fiúk… Reméljük sokan emlékeznek majd jövő ősszel – a szavazólapokra nézve erre a dicstelen produkcióra

  5. Tény, hogy hosszú volt, de a “pártatlanságra” probáltam rávilágítani. Elnézést.
    A 15 év azért fura, mert a PKZRT-t azért puccsolta a Páva, mert nem teljesítette az egyik szerződésben foglalt feladatát. Nem vitte 10 év alá a buszok átlag életkorát.

  6. Nem veszitek észre, hogy időhúzás az egész ?
    “B” terv mi? Azután “C” terv, és közben eltelik 2-3-6 hónap, és semmi csak igérgetés.

    5 évig nem kellett a BKV-nak, most hirtelen kell? Ugyan már, ez süket duma……..

    ÉBRESZTŐ pécsi emberek, utasok!

  7. Valszeg annyi agya van mint egy dinnyének. Azért csinálja. A témához: én nem sajnálom, hogy nem 15 éve, nem tudni milyen, kint már levetett “új” buszt hoznak Pécsre. Inkább várok, de ami jön, az legyen rendben.

  8. VoltPesti!
    Mi értelme van hogy telecseszed itt a kommentfalat crt-c, crt-v-s cikkekkel? Ne trollkodj itt!

  9. 1. A 15 éves az nem új…
    2. Még mindig a pilóták fizetése a legfontosabb dolog?
    3. Idézet egy konkurens online újságból:
    Olvasónktól: “olyan, mint a Tüke Busz: vagy késik, vagy nem jön”
    2013. február 05. kedd 08:43

    Az alábbi levelet juttatta el szerkesztőségünkhöz hétfőn este egyik olvasónk, a Tüke Busz Zrt. járatkimaradásait kritizálva:
    “Tisztelt Szerkesztőség!
    Ismételten járatkimaradásokat tapasztaltam Pécsett a mai nap (február 4-én). A 21-es járattal sorozatosan gondok vannak. Lassan szlogenné válhat a városban: olyan, mint a Tüke Busz: vagy késik, vagy nem jön.
    A 9.58-kor Mecsekszabolcsról Uránváros felé közlekedő autóbuszjárat kimaradt, legalábbis az ÁRKÁD megállóhoz nem érkezett meg. Ha egy járat kimarad, az azt jelenti, hogy a vonalon 40 percig nem közlekedik semmi. Ez történt ma is. Nem tudom milyen okból maradt ki a járat (elromlott vagy egyáltalán el sem indult), de felháborító, hogy a megállóban ácsorgó nem kis méretűre duzzadt utastömegért nem küld a Tüke Busz Zrt. mentesítő járatot a kiesett járat helyett.
    Amikor 15 perc késés után sem érkezett meg a busz, sokan elindultak: ki gyalog hazafelé, ki a Vásárcsarnokhoz a 4-es megállójához, mások az ÁRKÁD északi megállójához a 2-es buszhoz, hátha ott sikerrel járnak és lesz, ami Uránvárosig elviszi őket. Délelőtt lévén még csak az sem lehet mentség, hogy nem volt busz. (Köztudott, hogy ilyenkor az állomásokon a járatok kb. 1/3-a pihen, amíg nem jön a csúcsidőszak.)
    Ennyire nem számítanak az utasok?
    4.Másik újság:
    Elvitte a Tüke Busz elől a genfi Volvókat a BKV
    2013. február 5. 16:20 Babos Attila (•••)
    PÉCS | Nem tudni, mikorra vezetheti be az új menetrendet, és léptetheti érvénybe az új vonalhálózatot Pécsett a Tüke Busz Zrt., miután a pécsi szolgáltató egyelőre mégsem tud használt csuklós buszokat vásárolni. A kinézett genfi Volvókat megvette a Tüke Busz elől a BKV. Közben sajtóértesülések szerint egy újabb csuklós Ikarus repedt meg Pécsett.
    Nem tudni, mikorra vezetheti be az új menetrendet, és léptetheti érvénybe az új vonalhálózatot Pécsett a Tüke Busz Zrt., miután a pécsi szolgáltató egyelőre mégsem tud használt csuklós buszokat vásárolni.

    A BKV ugyanis kedden délután lapunk érdeklődésére megerősítette, hogy megvásárolták a Svájcból, Genfből származó, de már egy ideje hazánkban, Csepelen állomásozó használt Volvo-buszokat. A fővárosi szolgáltató a múlt hét végén megvette az egész flottát, mind a huszonöt járművet.

    Azokat, amelyekre a pécsi Tüke Busz is szemet vetett. Márpedig azt az információnkat korábban a Tüke Busznál is elismerték, hogy az új, hosszabb, összevont útvonalakra építő pécsi menetrendet csak akkor tudják valóban bevezetni, ha vásárolnak új járműveket. A cég lehetőségeinek megfelelően nézték ki a használt, de jó állapotú buszokat, és olyan beszerzési pályázatot jelentettek meg az év elején, amely tökéletesen ráillett a Volvókra.
    Tudomásunk szerint a kiírásra pályzott is a genfi Volvókat tulajdonló cég, de hiánypótlásra kellett őket kérni.

    Eközben vette meg a Volvókat a BKV, így egyelőre, legalábbis tudomásunk, és informátoraink szerint sincs mentő ötlet a Tükénél arra, honnan hozzanak gyorsan megfelelő járműveket Pécsre.

    Lapunk már korábban hallotta, hogy a Volvókat elviheti a Tüke Busz elől a BKV, ezt célzó kérdéseinkre azonban nem kaptunk választ a múlt hét közepe óta a pécsi közlekedési cégtől. Árki Sándort kedden immár telefonon próbáltuk emiatt elérni, sikertelenül.

    Amiatt is kerestük volna a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatóját, mert pécsi sajtóértesülés szerint egy újabb öreg pécsi Ikarus repedt meg a csuklóban, állítólag egy utas botlott meg az utastérben felmelkedett elemben. A másik, korábban megrepedt busz javításáról is érdeklődtünk szűk egy héttel ezelőtt, azon kérdéseinkre sem kaptunk még választ.
    5. Most már legyen vér a pucájukban és olyan embert kérdezzenek a dolgokról aki talán nem köntörfalaz és hazudozik össze-vissza. Páva Zsoltnak kellene végre nyilatkozni, azzal a tudattal, hogy jövöre választás és eléggé gáz a hangulat ellene…

  10. Nem érdekel hogyan, mikor, ki és miből. Csak az érdekel, hogy legyenek és minél előbb használható buszok Pécsen. Minden más parasztvakítás és lőzung! A tettek beszéljenek Árki úr!

  11. Ha jól olvastam a sajtót, eddig az volt a baj, hogy ezek a buszok ****ok! Ekézte mindenki az Arkiékat amiért erre pályáztak. Most az lesz a baj, hogy miért nem ezek lettek? Komolytalan ez a hozzállás! A problémát kellene megoldani!

Comments are closed.