10 C
kedd, április 23, 2024
KezdőlapPécs AktuálÍgy utazhat olcsón külföldre

Így utazhat olcsón külföldre

A mára már több mint 1000 légitársaságnak és a szabad mobilitásnak köszönhetően a külföldre utazás filléres mulatságnak számít – nem hittük el. Szétnéztünk és utánajártunk, hogyan lehetséges, hogy még Pécsről is rengetegen utaznak külföldre akár egy hosszú hétvége erejéig. Megszerveztünk pár útitervet és számolgattuk az útiköltségeket. Az eredmény meglepő.

A magyarok által leggyakrabban választott fapados járatok, elsősorban a Ryanair és Wizzair már a honlapra érkezéskor olcsó repülőjegyeket kínál Belgiumba, Olaszországba, Hollandiába és az Egyesült Királyságba. A Skyscanner oldalán azonban böngészhetünk az összes légitársaság jegyei között. Nagyon praktikusan az oldal a legolcsóbb jegyeket dobja ki a keresett célállomásra, járatok és dátum szerint lebontva. Ezek az egyirányú jegyek általában 10-20 ezer forint körül mozognak, célállomástól függően, azonban ha előrelátóak vagyunk és egy-két hónappal előre tervezünk, akár párezer forintos jegyeket is kifoghatunk. Erre a Skyscannernek külön opciója van, beállíthatjuk például, hogy hónapra lebontva mutassa az árakat.

Filléres külföld 1

Kíváncsiak voltunk, vajon a filléres repülőjegy csak illúzió-e, vagy tényleg megéri kiruccanni külföldre egy üres hosszú hétvége alkalmából. Kiválasztottuk a három legolcsóbbnak tűnő márciusi úti célt, és számoltunk egyet.

Pécs – Budapest

Ezt az utat többféleképpen is megtehetjük. Legolcsóbb lehetőség a vonat, aminek a teljes árú menetdíja 4.485 forint, plusz Budapest-Keleti Pályaudvartól hozzávetőlegesen ezer forint a tömegközlekedés a Budapest Liszt Ferenc Repülőtérig. Az Oszkár Telekocsi, aminek útiköltsége általában 2.000-2.500 forint.

„Az Oszkár telekocsi (azaz Online Személyfuvar Közvetítő Rendszer) célja, hogy az utazni kívánó autósok felajánlhassák szabad helyeiket, azaz útitársat találhassanak költségeik csökkentése, vagy egy jó hangulatú közös utazás érdekében” – olvashatjuk a honlapon. Továbbá előnye, hogy ha rugalmas és meggyőzhető sofőrt fogunk ki, akár a reptérig is elvisz ezért az összegért, ami számunkra nagyon kedvező lehet!

Budapest – Brüsszel

A legolcsóbb jegykombináció amit találtunk, 3.120 forint oda és 3.119 forint vissza Budapestről Brüsszel Charleroi-ba. Továbbá az ország ajánlata a Go Pass 10, ami 51 euróért kínál 10 vonatutat országszerte a 26 év alattiaknak – ez természetesen opcionális. A szállások között legjobban a www.booking.com-on böngészhetünk, ez az oldal városok és ár metszetében a legkedvezőbb eredményt dobja ki nekünk, azonban válogathatunk minőség, elhelyezkedés és értékelési pontszám alapján is. A legolcsóbb brüsszeli árral kalkuláltunk, ami három éjszakát kínál két főre, franciaággyal 42.526 forintért.

[note note_color=”#a2a8fb”]

Eredmény

Pécstől Brüsszelig oda-vissza, utazással és szállással együtt két személyre a márciusi totál:

63.004 forint.[/note]

Budapest – Milánó Malpensa

Egy személynek a legolcsóbb retúrjegy a Skyscanner szerint egy márciusi hosszúhétvégére 13.228 forint. Olaszországon belül pedig igénybe vehetjük az InterRail Italy Pass vonatjegyet, ami három napos belföldi utazást kínál rendkívül kedvező áron a 25 év alattiaknak és a 25 év fölöttieknek is. Szállás tekintetében három éjszakára, két személyre franciaággyal a legolcsóbb opció a 38.934 forint.

Filléres külföld 6

[note note_color=”#febebe”]

Eredmény

Pécstől Milánóig oda-vissza, utazással és szállással együtt két személyre a márciusi totál:

73.390 forint.[/note]

Budapest – Eindhoven

Harmadik választásunk Hollandiára esett, azon belül is Eindhovenre. Oda-vissza repülőjegyet már 13.779 forintért lehet találni per fő, és a szállásköltségek is kecsegtetőek, három éjszaka két személyre franciaággyal 41.905 forint. Ha pedig Hollandián belül barangolni támad kedvünk, belföldi vonatjegyeket a www.b-europe.co.uk-on böngészhetünk – diákok ismét előnyben, ami a kedvezményeket illeti.

[note note_color=”#93fe90″]

Eredmény

Pécstől Eindhovenig oda-vissza, utazással és szállással együtt két személyre a márciusi totál:

77.463 forint.[/note]

Filléres külföld 7

A költségeken természetesen lehet faragni, ha a hosteleket vagy a kempingezést választjuk, és növelni is, ha a kényelem az elsődleges. Említésre méltó még az Airbnb, mely a lakásoktól és szobáktól a lombházakon át a hajókig igazán egyedi szálláshelyeket kínál 192 országban szinte fillérekért.

Hogy megéri-e kiruccanni hétvégére, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre nem árt nézelődni és résen lenni – hátha valamilyen kihagyhatatlan ajánlatra bukkanunk.