Szerdán megkötötték azt a szerződést, amelynek értelmében 120 napon belül csuklós buszok érkezhetnek a városba. A Tüke Busz közbeszerzésén a Rába nyert, ami azt jelenti, Volvo buszok jönnek Pécsre, szám szerint öt darab.
Mint azt Csizi Pétertől, a város alpolgármesterétől megtudtuk, darabonként 90 millió forint értékben vásárol buszokat a Tüke Busz Zrt. a győri Rába Jármű Kft.-től. Ez a cég lett ugyanis nyertes a Tüke közbeszerzési kiírásán, amelyen közel félmilliárd forint értékben kívántak új csuklós buszokat vásárolni Pécsre.
A mostani beszerzés az idei tervezett buszcsere program része. Korábban augusztus végére ennek keretében már tizenöt új Credo típusú szóló buszt vett a pécsi vállalat. Így összesen húsz darab jármű érkezik Pécsre több mint egymilliárd forint értékben.
Csizi Péter elmondta, az új buszok a Kertváros és belváros közötti, magas kihasználtságú járatok vonalán járnak majd.
A program jövőre is folytatódik, döntött a városi közgyűlés, ugyanis egy több mint négymilliárdos államilag támogatott hitelt vesz fel Pécs új járművek vásárlására. A pénz a fentiek tudatában akár 60-70 busz beszerzésére is elegendő lehet.
Jó lenne ha Kertváros is kaphatna új buszt, de a a credo 12esek mennyiségével is már meg vagyok elégedve.
Jó lenne, hogy már végre Kertváros is kaphatna új buszt, de azért örüljünk a Credoknak is.
Tények. A Volvo nem a buszgyártás csúcsa. Amit magyar Rába buszként tálal a kormányzat az valójában lengyel gyártmány. (Volvo Polska Wroclaw) Ott ugyanis a Volvo leépíti a buszgyártást mert a Volvo busz senkinek nem kell. Ezek a tények a “magyar” Rába-Volvo buszról.
Nem kell utolérni a buszt,nemsokára jön a következő, addig meg nézzél kirakatot ,vagy csak ülj le pár percre és kapcsolódj ki.Nagyon sokat rohanunk, és ha valami nem úgy jön össze ahogy szeretnénk, hajlamosak vagyunk másokat hibáztatni akik legtöbbször nem is tehetnek a problémáinkról.Próbáld ki, és hidd el kevésbé lesz stresszes az életed.Szép napot!
remélem a 3-as vonalán fognak közlekedni mert még van a régi öreg ikarüszokból is amit már ég ki kellett vona vnni a forgalomból,bár jobban szerettem őket mert csak az egyik felén van dupla ülés ami megkönnyíti a hátra menést,nem agyontaposva egymást, és lökdösve.Süritve a járatokat,nálam pl a vátrosban mindig az orrom előtt távozva olyan helyen ahhol még véletlenül sem lehet futva utolérni őket pl zsolnai szobor,konzum vagy az (árkád-buszpályaudvar oldali része.
Főpályaudvaron és Uránvárosban is van már egy jó pár új busz, de a Kertvárosi végállomás még egyet sem kapott.
A Kertvárosi buszok több embert szállítanak mint a budaisok és az uránosok együttvéve!
Annak ellenére,hogy Uránban és a Budaiban több az Ikarus mint Kertiben,eléggé furcsa hogy megint oda kerülnek az új beszérzésű buszok.
A 2007-es (KGR-sorozat) nagy része is Kertvárosba került.
Tudtommal a 89,55,3,6 buszokon kívül,nagyon nincs más busz,ami az impozáns “Fema” végállomásról indulna.
Kertváros belváros vonalon fog járni. Ennyi erővel mehet Főpályára is 73-at járni… És a rózsadombiaknak meg is csinálják…
Gondolom kiszámolták hosszu távon is megéri a vegyes jármüpark. Nagy előrelépés az uj buszok forgalomba állitása.
Minden vita előtt megjegyzem, most Kertváros tényleg nem kapott új buszt sem szóló credót, sem csuklósat. De szerintem várjuk meg hogy maguk a buszok itt legyenek, addig meg még százszor változhat hogy milyen járatokat fog járni 🙂
hogy miért mindig Kertvárosba jut új busz?!?!?!
mintha az a városrész külön város lenne
Na végre kertvárosba is jut új busz.
Eddig nem az volt? Mercik, Ikaruszok, stb.
Jó dolog a vegyes flotta….