A városvezetés hisz abban, hogy a járványidőszak nem csak károkat okozott, hanem egyben új lehetőséget is teremtett a megújulásra. Ezért az önkormányzat egy rendhagyó turizmusélénkítő kampányt hirdet, ami a beszédes „Pécs NYITVA!” nevet kapta.

Június 26-án a Széchenyi téren mutatta be a város két alpolgármestere, Bognár Szilvia és Ruzsa Csaba a „Pécs NYITVA!” elnevezésű országos turizmusélénkítő médiakampányt, melyet július-augusztusban szervez a városvezetés. A „Pécs NYITVA!” (avagy #pecsNYITVA!) szlogen egyszerre utal arra, hogy a város a járvány után újra „megnyitotta kapuit”, és hogy Pécs mindig is nyitott – azaz nem kirekesztő – volt az ide látogatók előtt.

A kampány logóját egy pécsinek sem kell elmagyarázni

Bognár Szilvia a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kampány célja az, hogy a járványidőszak után támogassa a város turizmusának újraindítását és erősítse Pécs turisztikai forgalmát. Mint mondta, a városvezetés hisz abban, hogy a járványidőszak nem csak károkat okozott, hanem egyben új lehetőséget is teremtett a megújulásra és az újragondolásra.

Kiemelte, hogy a kampányban arra ösztönöznek mindenkit, hogy látogassanak el Pécsre és környékére. Hangsúlyozta, hogy a kampányban a pécsi és Pécs környéki szálláshelyek, éttermek és egyéb vendéglátóhelyek, turisztikai szolgáltatók és turisztikai látványosságok (például nemzeti parkok, múzeumok) közreműködésére nagyban számítanak. Mint mondta, egy hosszú, átfogó párbeszéd előzte meg a kampányt az önkormányzat és a projektben részt vevő partnerek között.

Bognár Szilvia és Ruzsa Csaba alpolgármesterek mutatták be a kampányt

– Bízunk benne, hogy nagy látogatószámokat hoznak majd azok a helyi kiállítóhelyek, múzeumok, szálláshelyek és vendéglátóhelyek, melyekre a kampányt felépítettük. A kampány további célja, hogy azt a pécsiek maguknak érezzék, és abba bekapcsolódva továbbítsák a külvilág felé, hogy Pécs újra várja a látogatókat – mondta Bognár Szilvia.

Ruzsa Csaba hangsúlyozta, hogy több felmérést is végeztek, melyekből egyértelműen látszik, hogy járvány hatására a turisztikai szolgáltatók esetében jelentős visszaesés tapasztalható, legyen szó éttermekről, rendezvényszervezésről, múzeumokról, turisztikai cégekről. Kiemelte, hogy több egyeztetésen vannak túl a turisztikai szolgáltatókkal, akik vagy különböző ajánlatokat készítettek a kampányba, vagy abba konkrétan be is kapcsolódnak.

A kampány logója jelzi majd, hogy mely vendéglátóhelyek kínálnak speciális ajánlatokat

Mint mondta, a város szeretné őket támogatni abban, hogy sikeresen újra tudják indítani szolgáltatásaikat, így hozzájárulva a város gazdaságának újraindításához is.  A kampány elsősorban internetes felületeken zajlik majd és többek között gyerekes családokat, fiatalokat céloz meg, illetve lesznek olyan „offline” elemei is (mint például plakátok), melyek a nagyvárosokban tűnnek majd fel – mondta Ruzsa Csaba. Kiemelte, hogy a helyi cégeket támogató médiakampányt 12-15 millió forintból valósítják meg.

– A cél az, hogy elinduljon egy olyan közös gondolkodás és párbeszéd a turisztikában érdekelt pécsi cégekkel és szolgáltatókkal, amelynek eredményeképp folyamatosan növelni tudjuk a Pécsre érkező vendégek számát, és amelyet szeretnénk ősszel tovább folytatni – mondta.

A pécsi lakatfal ihlette a logót

Azok a szolgáltatók, akik csatlakoznak a programhoz, július 1-től augusztus 31-ig különleges ajánlatokat hozhatnak létre a „Pécs NYITVA!” szlogent felhasználva. Azt, hogy egy szolgáltató – például egy étterem – részt vesz a kampányban, a „Pécs NYITVA!” pécsi lakatfal ihlette logója jelzi majd. Egy ilyen nyitott lakatot ábrázoló matricát az alpolgármesterek el is helyeztek a Széchenyi téri Főtér étterem bejáratánál.

A kampány keretében szervezett programok részleteiről az indulás napján, július 1-én tájékoztatják a pécsieket.

Hirdetés