Leszámolnak a gulyás sztereotípiával

Szakítani próbál a magyar sztereotípiákkal az új magyar imázsfilm. Ezért lett a fő szlogen az, hogy “Magyarország – több, mint amit várt”. Önnek tetszik? Szavazzon a cikk alján!

90 és 140 másodperces verzióban is elkészült Magyaroszág új imázsfilmje, amit először október 31-én mutattak be, de hétfőtől már ezt vetíti a londoni WTM-en (World Travel Market), vagyis a világ egyik legjelentősebb szakmai kiállításán a Magyar Turizmus Zrt. (MT).

– Az új imázsfilm feladata, hogy leszámoljon a Magyarországról kialakult eddigi sztereotípiákkal: a puszta, gulyás, csikós klisékkel, amelyek a 80-as évek hangulatára utalnak, viszont sajnos továbbra is a külföldi vendégek nagy része ezek alapján azonosítja be hazánkat – magyarázta a film bemutatóján az MT turisztikai igazgató-helyettese, Horváth Gergely.

Éppen ezért az imázsfilm Budapestre, a Balatonra, az egészség-, valamint konferenciaturizmusra fókuszál.

A filmet egy jelenleg a Barcelonában élő, de magyar és üzbég származású testvérpár, Kostil Danila és Kostil Luka rendezte, a kísérődalt pedig a pécsi Berger Dalma énekelte fel. A kisfilm zenéjét Linczényi Márk szerezte.

[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=A3DDTfNaz4I” width=”650″]

Horváthék szerint a szlogen is arra utal, hogy Magyarország sokkal több annál, mint amire emlékeznek, vagy amire számítanak, netán képzelnek rólunk a hozzánk látogató, vagy korábban már itt járt turisták.

Önnek tetszik a koncepció és az új magyar imázsfilm?

Eredmények

Betöltés ... Betöltés ...

Hirdetés

3 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Egyetértek Lacival. Le kell számolni a sztereotípiákkal, de úgy, hogy valós, jelenlévő értékeket -és nem egy illúziót- teszünk a helyükre. Ez a film kidolgozatlan, erőlködve próbál “más” lenni, mint az eddig megszokottak. És szerintem ez a zene is borzasztó, nem emeli azt a “pezsgést”, sokszínűséget, rejtőzködő értékeket, amit láttatni akar.

  2. Miért kell így megfogalmazni a kérdéseket?
    Ennél jelenleg sokkal jobb lenne, ha csak egyszerűen “Igen” és “Nem” közül lehetne választani!

    Szerintem az elképzelés jó, az elavult sztereotípiákkal ma már nem lehet külföldieket jelentős számban hazánkba csalogatni.
    Ez a film szerintem nincs kellően kidolgozva. Kicsit olyan érzésem van, hogy összecsapott és nem következetes. Vannak benne jó ötletek, de sok résznél túl erőltetett az átmenet.

    A végén a “felejthetetlen arcokhoz” más szereplőket választottam volna, de inkább ezt a részt kihagyom és helyette valami mással zárom le a filmet. Az utolsó kép ami beleégett a retinámba, számomra nem lenne túlságosan csalogató.

    Pár éve készült egy jó imázsfilm, ami helyileg ugyan csak Budapestet mutatja be, de a forgatókönyve sokkal kidolgozottabb. http://www.youtube.com/watch?v=e0wkokaybWA
    Engem ez sokkal jobban meggyőzött elsőre is és sokadik ismétlés után is.

Comments are closed.