Oktatási Hivatal: indul a felsőoktatási ügyintézés időszaka

A felsőoktatásba jelentkezők szerdától elérhetik az ügyintézési funkciókat a felvi.hu honlapon, az e-felvételi rendszerében.

Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint minden felvételiző ellenőrizheti és módosíthatja adatait, pótolhatja az esetleg még hiányzó dokumentumokat, illetve egy alkalommal az eredeti jelentkezési sorrendjét is megváltoztathatja a felületen. A jelentkezési sorrend módosítására vagy a jelentkezési határidőig megjelölt jelentkezési helyek visszavonására legkésőbb július 10-ig van lehetőség az e-felvételi sorrendmódosítás menüpontjában.

Az e-ügyintézés indulásával az e-felvételiben a jelentkezők folyamatosan ellenőrizhetik a 2019. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás központi nyilvántartásában szereplő adataikat: a személyes információkat, a megjelölt képzéseket és azok sorrendjét, a benyújtott dokumentumok és kérelmek feldolgozottságát, továbbá a feldolgozás eredményét.

Az e-ügyintézési funkciók segítségével egyszerűen kérhetik az esetleg hibásan megadott adatok módosítását is.

A felvételizők az e-felvételiben azt is nyomon követhetik, hogy az egyes jelentkezési helyeiken – a pillanatnyilag rendelkezésre álló, igazolt eredmények alapján éppen hány pontjuk van. Az adatok folyamatosan frissülnek.

A közleményben kitértek arra is, hogy a május-júniusi érettségi eredményeket igazoló bizonyítványt vagy tanúsítványokat – hasonlóan a korábban (2006. január 1. után) megszerzett érettségi eredményeket igazoló dokumentumokhoz és a 2003. január 1. után szerzett nyelvvizsga-bizonyítványokhoz – nem kell feltölteni a rendszerbe. Ha azonban a felvételiző a jelentkezési határidő után kapja meg a nyelvvizsgáját, meg kell adnia a felületen a nyelvvizsga-bizonyítvány adatait.