„A Pécsi Vagyonhasznosító a falig elment a kedvezményekkel”

Júliusban is maradnak a Pécsi Vagyonhasznosító által a bérlőknek biztosított kedvezmények. Az elmúlt napokban bérlői találkozókat szervezett a cég vezetése, ezekről számolt be lapunknak Szabó Szilárd vezérigazgató, és több bérlő is.

hirdetés

– Jóval korábban szerettünk volna leülni a bérlőkkel beszélgetni, de a járvány és a korlátozások közbeszóltak. Az elmúlt napokban viszont öt kategóriában szerveztünk bérlői találkozókat – mondta el lapunknak Szabó Szilárd, a Pécsi Vagyonhasznosító vezérigazgatója. A vezérigazgató és munkatársai személyesen tárgyaltak a kávézót és melegkonyhás éttermet üzemeltetőkkel, valamint a vásártér, a kiskereskedelmi boltok, továbbá a vásárcsarnok és a piacok bérlőivel.

A kötetlen formában zajló beszélgetéseken megjelentek tájékoztatást kaptak az új cégvezetés elképzeléseiről, terveiről, stratégiájáról.

Szabó Szilárd: egységes elbánásban lesz része a bérlőknek

– Biztosítottuk a bérlőket arról, hogy nem lesznek csókosok a rendszerben, egységes elbánásban lesz részük a jövőben, ez a törekvés már a kedvezménycsomag összeállításánál is megjelent – mondta.

A PVH országosan egyedülálló kedvezménycsomagot vezetett be a korlátozások idején, amit a veszélyhelyzet megszüntetése után, egészen július végéig fenntart a cég. A vezérigazgató úgy fogalmazott, a PVH a falig elment a kedvezményekkel, közel 300 milliós a csomag, ennyit hagytak, hagynak a bérlőknél ebben az időszakban.

Mint mondta, a valós segítség volt a cél a vállalkozások életben maradása és a munkahelyek megtartása miatt. Szerinte kölcsönösen segítenie kell egymást a bérlőknek és a vagyonhasznosítónak, hiszen egymásra vannak utalva. Éppen ezért például közös marketingkampányokban gondolkodnak, mivel nekik akkor jó, ha a bérlőknek is jó, de ehhez meg kell találni a kapcsolódási pontokat, win-win szituációt kell kialakítani.

A megbeszéléseken meghallgatták a bérlők problémáit és kéréseit

A bérlők a találkozókon megtudhatták azt is, hogy a kapcsolattartás átalakul: minden bérlőnek egy konkrét kapcsolattartója lesz értékesítési, üzleti kérdésekben és egy üzemeltetési, műszaki témákban.

A cégvezető kiszámítható működést, egyenlő mércét ígért a bérlőknek, ennek jegyében a rájuk vonatkozó szabályokról szóló belső utasításokat megismerhetik, azok nyilvánosak lesznek. Nem fordulhat elő a jövőben az, hogy míg az egyik bérlőt már két hónap díjhátralék után szerződésbontással fenyegetik, a másikat sok hónapnyi tartozással is békén hagyják – mondta.

A PVH szakemberei a bérlők problémáiról is tájékozódtak. Általános vélemény volt, hogy „nem él a belváros parkolás nélkül”, azaz ha a vásárlók, ügyfelek nehezen tudnak megállni a városban, vagy ha az áruszállítás akadályokba ütközik, az nagyon komoly problémákat okozhat. Éppen ezért fontos egy új belvárosi parkolási koncepció kialakítása. Problémaként fogalmazták meg sokan azt is, hogy magasak a közterület-foglalási díjak, sokan kétfelé fizetnek, a Biokomnak és a PVH-nak, amin a jövőben szerintük változtatni kellene.

A vásárcsarnok bérlői örömmel fogadták a kedvezményeket

A vezérigazgató az egyeztetések során vállalta, hogy általános probléma esetén, amennyiben nem csak PVH-s, hanem önkormányzati hatáskörről is van szó, vállalja a közvetítést a bérlők és a város között, hogy ne kelljen egyesével szaladgálniuk az érintetteknek a városházára.

Kiemelten figyelni fog a PVH a jövőben arra, hogy a bérlők jó előre tudják, az adott évben mikor milyen rendezvények lesznek a városban, hogy készülni, tervezni tudjanak. Szabó Szilárd hangsúlyozta, kiemelt céljuk, hogy az önkormányzathoz kötődő rendezvényeken elsősorban a PVH bérlői települhessenek ki. Szerinte ez korábban nem volt bevett gyakorlat.

Megkerestünk a témában négy olyan pécsi vállalkozót, akik a PVH-tól bérelik üzlethelyiségüket: arra voltunk kíváncsiak, hogy mit szólnak a PVH új lépéseihez, valamint arra, hogy mit várnak a PVH-tól és a várostól.

LOCH TAMÁS – VÁSÁRCSARNOK

– A PVH által hozott intézkedések jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy fent tudjunk maradni, hiszen sokan feladták a harcot. Valószínűleg számos cég fejezte volna be működését, ha nincsenek a vagyonhasznosító kedvezményei – nyilatkozta Loch Tamás, a vásárcsarnok gyümölcs- és zöldségárusainak nevében.

A zárvatartást követően kellett négy hét, amíg a vásárlók „visszaszoktak” a vásárcsarnokba. Most már körülbelül olyan a forgalom, ami megközelíti az ebben az időszakban megszokottat – mondta.

A vásárcsarnok forgalma nagyon szezonális Loch Tamás szerint. Április közepétől körülbelül július közepéig nagyon erős, szeptembertől novemberig egy átmeneti időszak van, míg a téli időszakban szinte csak vegetálnak. A bezárással most a szezon egyik legfontosabb része esett ki.

– Talán tovább lehetne növelni a forgalmat egy jó marketinggel. Most kicsit szkeptikus vagyok, hiszen a csarnok jelenlegi állapota miatt sokan ódzkodnak attól, hogy idejöjjenek vásárolni – tette hozzá.

KÁSÁDI ATTILA – BAZÁR ÉTTEREM ÉS SÖRBÁR

Kásádi Attila, a Széchenyi téri Bazár sörbár tulajdonosa elmondta, hogy többféle módon kaptak segítséget a Pécsi Vagyonhasznosítótól.

– A Covid-időszak alatt mindvégig nagyon korrekt és folyamatos volt a tájékoztatás a PVH részéről mind műszaki-vagyonvédelmi, mind pedig az újranyitással kapcsolatos közegészségügyi vonatkozások tekintetében – mondta.

A vagyonhasznosító által kezdeményezett szakmai beszélgetéssel egybekötött bérlői találkozóval kapcsolatban Kásádi Attila a következőket nyilatkozta:

– Úgy látom, egy teljes szemléletváltás valósult meg és egy partneri viszony alakult ki a bérbeadó és a bérlők között. Fontosnak tartom, hogy a saját ötleteinket, véleményünket megoszthassuk egymással annak érdekében, hogy a jövőben közösen és összehangoltan tehessünk a városunk idegenforgalmának fellendítéséért. Üdvözöljük a „Pécs NYITVA!” kampányának ötletét is, mely egy jó platform a számunkra, és amelyhez örömmel csatlakoztunk – mondta.

Az üzletvezető arról az anyagi segítségről is beszélt, amelyben a PVH részesítette az üzemeltetőket.

– Jelentős mértékű bérletidíj-csökkentést kaptunk az érintett hónapokra, amelyet jól átgondolt rendszer alapján állítottak fel. Figyelembe vették a tevékenységi köröket és a hatósági korlátozások okozta üzemkiesést. Külön meglepetésként ért bennünket, és nagyra értékeljük, hogy a kedvezményeket június és július hónapokra is kiterjesztették. Ez a kedvezmény nagyban hozzájárult a vállalkozásunk folytatásához és a munkahelyek megtartásához. Mindezek alapján pozitívan és ambiciózusan tekintünk a jövő felé, egy ilyen együttműködés tudatában bátran merünk tervezni, fejleszteni. Így érezzük, hogy fontos része vagyunk a bérlőközösségnek, nem pedig csak egyszerűen bérbe vettünk egy üzlethelyiséget a vagyonhasznosítótól – összegezte gondolatait.

VÁRNAI MÁRTON – VÁSÁRTÉR

Várnai Márton, a Gusto Ételbárt üzemeltető HR-Consultant Kft. ügyvezetője elmondta, sajnálattal tapasztalták, hogy az elmúlt években a vásártér látogatóinak száma csökkenő tendenciát mutatott.

Várnai szerint a vagyonhasznosító korábban nem törődött ezzel az állapottal, a vásártér fejlesztésével, valamint azzal, hogy a lakosság és a vásárlók számára nyújtott kezdeményezésekkel megtartsák, vagy épp növeljék a látogatók számát. Ilyen kezdeményezés lehetett volna például a karácsonyi, húsvéti vagy egyéb ünnepi programok kiemelt, marketingeszközökkel történő megtámogatása – mondta Várnai.

– Célravezetőnek tartjuk, hogy különféle programok lehetősége miatt a vásárteret emeljék ki, kössék össze az Expo Centerrel és a kosárlabda-akadémiával. A pécsi vásártér egymagában működik hosszú évek óta. Úgy gondoljuk, hogy mindeddig elhanyagolt volt, nem volt gazdája, látott már szebb időket is. A vagyonhasznosító vezérigazgatója az elmúlt hetekben már megkeresett minket azzal a céllal, hogy felmérje a bérlők és vásározók véleményét és igényét a lehetséges fejlesztések céljából, ami rendkívül örvendetes dolog. Az irány jónak tűnik, minden segítséget, együttműködést megadunk nekik – mondta.

KÁKONYI ATTILA – MECSEK CUKRÁSZDA

Kákonyi Attila, a Mecsek Cukrászda vezetője elmondta, hogy számára teljesen meglepő volt, hogy a vagyonhasznosító vezérigazgatója külön meghívót küldött hat pécsi cukrászda üzemeltetőjének, melyben egy közös beszélgetésre invitálta őket. A megbeszélést egyébként a Mecsek Cukrászdába szervezte, amelynek élén Kákonyi Attila már 28 éve áll.

– Én 28 év alatt soha, egyetlen egyszer sem találkoztam vagy beszéltem a vagyonhasznosító korábbi vezérigazgatóival. Ilyen közvetlen kapcsolat a vagyonhasznosító és a bérlők között eddig soha nem létezett, a bérlők pedig ezt hiányolták is. Ez egy rendkívül rokonszenves gesztus volt részéről. Egy kötetlen, kellemes hangvételű, két és fél órás beszélgetés volt, melyen vázolta a vagyonhasznosító jövőbeni terveit, elképzeléseit, és hogy mit szeretne másként csinálni. Vállalkozótársaimmal pedig örömmel fogadtuk a javaslatait, mivel mind jó, az ötletei előre viszik a bérlőket és így a várost is. Mert hát akkor jár jól a város, ha mi több adót fizetünk és nincsenek üres üzletek. Felismerte, hogy ez közös érdekünk. Jó volt tehát látni, hogy a vezérigazgató az elképzeléseit a vállalkozók érdekeivel egyeztetve kívánja irányítani a céget. Szerintem ezt máshogy nem is lehet jól csinálni. Egyértelmű volt számunkra, hogy a szakmai tudása miatt került a vagyonhasznosító élére és nem a politikából érkezett – mondta.

A koronavírus-járvány miatt a bérlőknek nyújtott kedvezmények kapcsán Kákonyi Attila elmondta, hogy a vagyonhasznosító által nyújtott komoly segítség 28 éves üzletvezetői tapasztalata alapján példátlannak nevezhető.

– Áprilisban és májusban gyakorlatilag semmit nem kellett fizetnünk, ami azért volt nagy segítség, mert ugye ezekben a hónapokban bevételünk sem volt. Emellett júniusban és júliusban nagyon jelentős bérletidíj-csökkentéssel támogatják a vállalkozásokat. Így lesz időnk és terünk visszaállni a megszokott rendre, lesz időnk talpra állni, hogy aztán tovább is tudjunk lépni. Mindezt pedig a pécsi cukrászdák és kávézók nevében is nagyon köszönöm – mondta Kákonyi Attila.

Hirdetés