Megőrülsz a kuponnapokért? A fogyasztóvédők résen vannak!

Szinte minden hónapban valamilyen akcióáradattal próbálnak becsábítani minket az üzletek marketingesei, újabb kuponnapok kezdődnek Pécsen. Utánajártunk, mire kell figyelnünk, ha nem bírunk magunkkal, és elmegyünk shoppingolni. 

hirdetés

Jé, mekkora akció van most a kedvenc üzletemben! Milyen olcsón lehet most kapni ezt a mikrót! Nem terveztem venni karaokegépet, de most féláron megvehetem, milyen nagy szerencse – nagyjából ezek a gondolatok cirkálnak a fejünkben, ha ellátogatunk a kuponnapokra, ne tagadjuk! Az általános tapasztalat az, hogy akkor is elmegyünk vásárolni, ha nincs semmire szükségünk.

Ezt támasztja alá a Millward Brown piackutató cég által két éve készített reprezentatív felmérésének eredménye, amiből egyértelműen kitűnik, hogy

a magyar vásárlók kifejezetten „akcióvadászok”. Olyannyira, hogy Még akkor is Inkább az akciós termékeket veszik, ha megengedhetik maguknak a drágábbat.

A Baranya Megyei Kormányhivatal tájékoztatása szerint a fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen folytat helyszíni hatósági ellenőrzéseket Pécsen, ekkor leginkább az árfeltüntetést és áralkalmazást vizsgálják a szakemberek, illetve kiemelten vizsgálják a meghirdetett akciókat.

Lapunk megkeresésére elmondták, annak ellenére, hogy bár nehezen bizonyítható, de vadásszák az olyan tisztességtelen húzásokat is, mint az akció előtti áremelést – ami által a meghirdetett időszakban azt hisszük, hogy akciós a termék, ugyanakkor nem az.

Fontos, hogy a kedvezményesen, akciósan megvásárolt termékekre is vonatkoznak a szavatossági, jótállási jogok. Az esetleges minőségi kifogásnál nem utasíthatnak el azzal, hogy akciós volt a termék, ezért nincs rá garancia. Azokban az esetekben, amikor akár üzletpolitikai szempontból, akár egy kifogás rendezése miatt pénzvisszafizetésre kerül sor, mindig a fizetési bizonylaton szereplő fizetett összeg az irányadó, azt lehet, illetve kell visszaadniuk a boltoknak.

Ha átverve érezzük magunkat, és nem segítőkészek az eladók

A fogyasztóvédők elmérgesedni látszó esetekben azt javasolják, hogy a helyszínen található vásárlók könyvébe jegyezzük fel észrevételeinket, erre ugyanis harminc napon belül írásban és érdemben kell válaszolnia a vállalkozásnak.

Ha az árfeltüntetéssel kapcsolatban szabálytalanságot tapasztalunk, illetve a vásárlók könyvébe tett bejegyzésünkre az előírt határidőben nem kapunk választ, úgy a Baranya Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervezeti egységéhez fordulhatunk panasszal.