Nyilvánosság elé állt a pécsi Volvo-ügy egyik gyanúsítottja

Sajtótájékoztató 2015-ben: Páva Zsolt, Pécs akkori polgármestere nyilatkozik a sajtónak a használt Volvo buszok bemutatásakor 2015-ben. Mellette Csizi Péter, volt fideszes országgyűlési képviselő

Csengő András, a Pécsi Sörfőzde egykori vezérigazgatója a Fidesz-közeli Pécsi Újságnak adott interjút.

Január elején írtunk róla, hogy a pécsi Volvo-buszok beszerzése kapcsán indított nyomozást a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság lezárta és azt rövidesen vádemelésre átadja a Baranya Megyei Főügyészségnek. A nyomozást a rendőrség különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó gazdasági csalás és pénzmosás gyanúja miatt folytatta. A három gyanúsított közül egyik sem közszereplő. A különösen jelentős vagyoni hátrány legalább 500 millió forintnyi, vagy afölötti összeget takar. A Volvo-beszerzés a fideszes városvezetés regnálása alatt, 2015-ben történt.

Most nyilvánosság elé állt az ügy egyik gyanúsítottja, Csengő András, a Pécsi Sörfőzde egykori vezérigazgatója, Hollandia volt pécsi tiszteletbeli konzulja, aki interjút adott a Fidesz-közeli Pécsi Újságnak. Csengő – ahogy ő fogalmaz az interjúban – a „magyarországi képviselője” volt  annak a holland cégnek, a Bus & Coach-nak, amelynek közvetítésével a pécsi önkormányzat tulajdonában álló Tüke Busz banki hitelből megvásárolta a buszokat a Volvo hollandiai leányvállalatától.

Csengő a lapnak azt mondta, Pécs jól járt a használt Volvo buszok megvásárlásával. Úgy gondolja, az egész ügy egy „baromság” és ő áldozat lett egy politikai játszmában. A gazdasági csalás gyanújáról a következőket nyilatkozta a lapnak: „Ez utóbbi gyanúsítás pedig annyira értelmetlen, hogy arra szavak sincsenek. Mind a 115 db busz leszállításra került a Tüke Busz Zrt. részére, aminek a vételárát és csak a vételárát fizette ki a Tüke Busz Zrt. Semmilyen fiktív ügylet nem történt”.

Csengő azzal magyarázza a közvetítő cég beiktatását, hogy a Volvo nem akart közvetlenül üzletelni a Tükével, mert attól tartottak, hogy az csődbe fog menni, de a Bus & Coach „bevállalta ezt a kockázatot”.

Arról is beszél az interjúban Csengő, hogy szerinte hogyan lett az eredeti 2,8 milliárdos árból 3,5 milliárd. „A szállítás, a forgalomba helyezés is pénzbe kerül, valamint átalakításokra is szükség volt” – mondja, de nem tagadja, hogy a közvetítő cégnek haszna is volt az ügyleten.

Végül megemlíti, hogy a Tüke Busz Zrt. jelenleg „kártérítési pert folytat a Bus & Coach ellen, mintegy 700 ezer eurót követelve, hibás teljesítés, kötbér és egyéb címen”, amit elképesztőnek tart, és szerinte mindez végül a pécsi önkormányzatra fog visszaütni.

A Szabad Pécs korábban négyrészes cikksorozatban számolt be az ügyről.

FRISSÍTÉS 13.30: A pécsi önkormányzattól származó információink szerint a Tüke Busz még az előző önkormányzati vezetés regnálása idején, tavaly augusztusban indította a pert a Bus & Coach ellen. Ez azért különösen pikáns, mert a fideszes városvezetés folyamatosan azt kommunikálta, hogy a beszerzett Volvo-buszokkal és magával a beszerzéssel minden száz százalékig rendben volt.

hirdetés

Hirdetés