Próbafülke-etikett, avagy hogy is kell viselkedni egy üzletben?

Jártál már úgy, hogy egy próbafülkébe alig tudtál bemenni a sok otthagyott ruha miatt? Nem tudtad felakasztani a kiválasztott darabokat. Kinek a hibája ez? A vásárlóké, vagy inkább az eladóké? 

hirdetés

Nemrég történt az eset, amit egy olvasónk mesélt el nekünk: egy pécsi bevásárlóközpontban a próbafülkék egy részét lezárták a vásárlók elől, mert a ruhás részleg dolgozói nem győzték visszavinni a fülkében hagyott cuccokat a helyükre. Ennek kapcsán elgondolkoztunk.

Ki tehet róla, ha ilyen lépésekre van szükség? A vásárló, aki a megengedettnél több ruhát visz be a fülkébe, majd otthagyja azokat? Vagy az eladók, akik nem raknak rendet? A Pécs Plazában jártunk, hogy utánakérdezzünk a dolognak néhány butikban.

Fontos, hogy tágas és tiszta helyen próbálhassunk

Dudásné Kadarkúti Nikolett, a pécsi Showroom tulajdonosa szerint az eladók kötelessége a próbafülkék rendben tartása. Náluk is előfordul, hogy a vásárlók bent hagyják a ruhákat, esetleg a leszakadt címkéket, összegyűrik a szőnyeget és a ruhadarabokat. Mindez az üzletvezető szerint azonban nem probléma, hiszen ők a vásárlókért vannak.

Az egyetlen negatív tapasztalatuk az üzletben, hogy néha az elszakított vagy megrongált ruhákról nem szólnak a vevők. Az üzletpolitika szerint, ha egy ruha a próbálás során károsodik, a vevőnek nem kell kártérítést fizetnie érte. Így Dudásné Kadarkúti Nikolett arra biztat mindenkit, hogy szóljanak ilyenkor az eladóknak, hogy a ruhát mielőbb meg tudják javíttatni.

Te melyik állapotban találnád szívesebben a próbafülkét, kupisan vagy szép rendben?

A Brilla! üzletvezetője, Wágnerné Deák Andrea szerint az is sokszor fordul elő, hogy alapozó, rúzs vagy púder kerül a ruhákra, ami rossz fényt vethet az üzletre, mivel ha a vásárló nem szól, akkor foltosan kerülhet vissza a polcokra a ruha.

A próbafülkék kialakítását tekintve szerinte a tágas és főleg tiszta hely a fontos, illetve az, hogy kívül is legyen nagy tükör, amiben megnézheti magát a vendég. A tágas próbafülke nem csak kényelmi szempont, de a mozgássérült és a babakocsival érkező hölgyek és urak számára is nagyon fontos. Wágnerné Deák Andrea kiemelte még ezeken kívül a cipőkanalat, szerinte főként téli időszakban ez elengedhetetlen tartozéka kell, hogy legyen a próbahelyiségnek.

Szerémi Sára, a Moda Sorella tulajdonosa szerint sokat segít, ha visszaviszik a vásárlók a helyükre a felpróbált ruhákat, de ezt egy üzlet sem várhatja el. Az viszont jogos elvárás lehet az üzletek részéről, hogy próbazoknival bújjanak bele a cipőkbe, alsóneműt vagy fürdőruhát pedig fehérneműre próbáljanak fel. Illetve fontos, hogy ha egy boltban fel van tüntetve egy maximális darabszám, amit egyszerre vihetünk a fülkébe, ne szegjük meg a szabályokat.

Egyes vásárlók azért tényleg túlzásba esnek…